قیمت گاز طبیعی برای مصارف خانگی طی سال جاری تا کنون ۱۷۴ درصد افزایش یافته و بهای گاز مصرفی صنایع کوچک و متوسط ​​۲۷۷ درصد و قیمت گاز مصرفی صنایع بزرگ نیز ۳۷۹ درصد افزایش یافته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آنان که از درون ساختار سیاسی و در جریان سال ۱۳۹۸ علیه افزایش قیمت بنزین موضع‌گیری کردند و آن فجایع بروز کرد، امروز نمی‌توانند به راحتی آن ماجرا را فراموش کنند، در نتیجه هر روز درگیر چگونگی حل مساله انرژی هستند.
شرکت‌های دارویی برای تولید هرچه بهتر دارو پروتکل‌ها و دستورالعمل‌هایی دارند، دستورالعمل‌هایی که ممکن است با قطع مکرر برق نقض شود یا در بهترین حالت برای تامین آن‌ها قیمت دارو افزایش پیدا کند.
رشد ۱۳ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه پارسال،تکذیب افزایش قیمت بنزین، میعانات گازی ذخیره شده روی آب به صفر رسید و جزئیات ذخیره سازی گازایران از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
رئیس مجلس شورای اسلامی کمیسیون انرژی را مامور کرد تا به علت صدور قبوض گاز و برق با ارقام بسیار بالا و غیرمنطقی در برخی از مناطق محروم و روستاها رسیدگی کند.
واردات ۷۰۰ مگاواتی برق از کشورهای همسایه و خبر عدم تغییر قیمت بنزین در سال آینده از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
در حالی که مردم کشورهای غربی در پرداخت قبوض برق و گاز خود مانده‌اند، شرکت‌های بزرگ نفتی از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی در ۲۰۲۲، ۲۰۰ میلیارد دلار سود کرده‌اند.
بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، قیمت نفت، گاز، زغال سنگ و برق در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت.
وزیر صمت تاکید کرد: باید سالانه سه هزار مگاوات سرمایه‌گذاری در حوزه برق کشور می‌شده که این طرح ها به پایان نرسیده است؛ در حوزه گاز برنامه ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری داشتیم که انجام نشد لذا به جز مدیریت مصرف کاری نمی توانیم انجام دهیم.
یک موسسه آلمانی اعلام کرد قیمت قبض برق و گاز برای خانوار‌های آلمانی از ابتدای سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰ درصد دیگر افزایش خواهد یافت.
به تیر‌های برق شورآباد تبلیغی چسبانده‌اند: «خریدار موی طبیعی شما با بهترین قیمت اگر قد موی شما بلندتر از ۵۵ سانت است.» خانم تبلیغ‌کننده، دختر جوانی از اهالی کردستان است که به دلیل استیصال از بیکاری و بی‌پولی، به فکر افتاده از موی طبیعی کلاه‌گیس بسازد و به مغازه‌ها بفروشد. می‌گوید که از شورآباد، فروشنده زیاد داشته؛ دختران و زنانی که موی سرشان را به ازای پول فروخته‌اند. قیمت خرید از ۶۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۸ میلیون تومان هم می‌رسد؛ ۸ میلیون تومان برای مو‌هایی پرپشت و به قد یک متر.
به تیر‌های برق شورآباد تبلیغی چسبانده‌اند: «خریدار موی طبیعی شما با بهترین قیمت اگر قد موی شما بلندتر از ۵۵ سانت است.» خانم تبلیغ‌کننده، دختر جوانی از اهالی کردستان است که به دلیل استیصال از بیکاری و بی‌پولی، به فکر افتاده از موی طبیعی کلاه‌گیس بسازد و به مغازه‌ها بفروشد. می‌گوید که از شورآباد، فروشنده زیاد داشته؛ دختران و زنانی که موی سرشان را به ازای پول فروخته‌اند. قیمت خرید از ۶۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۸ میلیون تومان هم می‌رسد؛ ۸ میلیون تومان برای مو‌هایی پرپشت و به قد یک متر.
بررسی قیمت برق و گاز نشان داد که مردم انگلیس، بالاترین قبض انرژی در دنیا را پرداخت می کنند.
میرکاظمی گفت: عملکرد سال گذشته تبصره ۱۴ قانون بودجه در زمینه هدفمندی یارانه‌ها حدود ۳۴۰ هزار میلیارد تومان بود که دولت در لایحه بودجه امسال پیشنهاد کرد این رقم به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان برسد اما مجلس در نهایت آن را به ۶۶۰ هزار میلیارد تومان رساند که مورد اعتراض سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و همان زمان هم اعلام شد که این منابع قابل وصول نیست زیرا دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل های انرژی و آب، برق و گاز ندارد.
رئیس یک اندیشکده حوزه انرژی در ایتالیا اعلام کرد که خانوارهای اروپایی باید به سمت استفاده از هیزم، گلوله‌های سوختی زیستی، و دستکاه‌های پمپ حراراتی بروند.
به گفته یک کارشناس انرژی، سرانه مصرف انرژی در کشور ما به طور کلی بالاست. در زمینه برق شرایط بهتری داریم، ولی در مورد گاز شدت مصرف ما نسبت به کشور‌های دیگر خیلی بالاتر است. برای پرمصرف‌ها که معمولاً مصرفی چند برابر الگوی مصرف دارند، می‌توان تعرفه گاز را غیریارانه‌ای و آزاد اعمال کرد.
به گفته یک کارشناس انرژی، سرانه مصرف انرژی در کشور ما به طور کلی بالاست. در زمینه برق شرایط بهتری داریم، اما در مورد گاز شدت مصرف ما نسبت به کشور‌های دیگر خیلی بالاتر است. برای پرمصرف‌ها که معمولاً مصرفی چند برابر الگوی مصرف دارند می‌توان تعرفه گاز را به صورت غیریارانه‌ای و آزاد اعمال کرد.
سیستم‌های تولید انرژی بادی معمولاً بسیار بزرگ و گران قیمت هستند، ولی دانشمندان دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور کمباین بادی ارزان قیمتی ساخته اند که از نسیم ملایم برق تولید می‌کند.
شاخص تولید،‌ فروش و قیمت صنایع بورسی با استفاده از داده‌های ماهیانه ۳۰۲ شرکت صنعتی بورسی محاسبه می‌شود. بر اساس گزارش پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در مرداد که مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرده، شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی در مرداد ماه نسبت به تیر کاهش ۱۱.۵ درصدی همراه بوده است.
افزایش قیمت برق و گاز باعث کاهش قابل توجه تولید ناخالص کشورهای عضو حوزه یورو شده و ممکن است شاهد صفر شدن رشد اقتصادی این حوزه باشیم.
افتتاح نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، ابلاغ سقف قیمت پیشنهادی انرژی در بازار برق و توافق نامه 200 میلیارد دلاری نوسازی دکل های حفاری از مهمترین اخبار حوزه آب و انرژی در هفته گذشته بود.
شرکت توزیع نیروی برق فنلاند اعلام کرد که قیمت برق در این کشور به رقم بالایی رسیده و هر مگاوات ساعت برق در این کشور چند هزار یورو آب می‌خورد.
همزمان با افزایش قیمت گاز در اروپا؛ ناشی از کاهش صادرات مسکو، بهای برق نیز در کشورهای اروپایی رکورد زد.
همزمان با افزایش قیمت گاز در اروپا ناشی از کاهش صادرات مسکو، بهای برق نیز در کشورهای اروپایی رکورد زد.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، حل موضوعاتی چون اشتغال، مسکن، هویت‌سازی ملی و جلوگیری از سیاه‌نمایی رسانه ای، سبب افت چشمگیر مهاجرت نخبگانی خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ