سازمان ملل با اعلام گسترش مفاد آتش بس یمن، تائید کرد که این آتش بس برای دو ماه دیگر تمدید شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اتاق عملیات ارتش و کمیته ‌های مردمی یمن در استان الحدیده اعلام کرد که نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی ۱۳۴ بار آتش بس در این استان را نقض کردند.
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: از سرگیری روابط سیاسی دو کشور در هر سه سطح از جمله منطقه و جهان اسلام مثبت خواهد بود.
منابع یمنی ضمن اشاره به تداوم نقض آتش بس در استان الحدیده توسط متجاوزان و مزدوران سعودی، از شهادت یک یمنی و زخمی شدن دو تَن دیگر بر اثر تیراندازی نظامیان سعودی به مناطق مرزی صعده خبر دادند.
ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته مناطق مختلف یمن را هدف حملات خود قرار داد و ۱۰۶ بار آتش بس در این کشور را نقض کرد.
یک مقام وابسته به دولت نجات ملی یمن به تشریح روند مذاکرات میان انصارالله یمن و عربستان با میانجی گری مسقط پرداخت.
نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه نقض آتش بس یمن، حملات متعددی را در مناطق مختلف این این کشور از جمله استان الحدیده انجام دادند.
ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه نقض آتش بس در یمن، تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۸ بار منطقه ساحل غربی این کشور را هدف حملات خود قرار داد.
اتاق افسران و ارتباط و هماهنگی برای رصد نقض آتش‌بس در استان الحدیده در غرب یمن، از ۵۸ مورد تجاوز نیروهای ائتلاف سعودی در الحدیده خبر داد.
وزیر دفاع یمن افزود: متجاوزان دو راه بیشتر پیش رو ندارند و راه سومی در کار نیست یا آتش بس و پرداخت حقوق یا موشک و عملیات پهپادی.
وزیر دفاع یمن افزود: متجاوزان دو راه بیشتر پیش رو ندارند و راه سومی در کار نیست یا آتش بس و پرداخت حقوق یا موشک و عملیات پهپادی.
در پی عدم تمدید آتش بس در یمن، هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل اعلام کرد که همچنان به تلاش برای تمدید آتش بس در روزهای آینده ادامه می دهد، تا این توافق که موجب کاهش شدت جنگ شده، تمدید شود.
سازمان ملل ضمن ابراز ناامیدی از تمدید نشدن آتش بس در یمن، تاکید کرد که هنوز زمان برای تمدید مجدد آتش بس وجود دارد.
آتش بس در یمن زیر نظر سازمان ملل که از ۲ آوریل به مدت ۲ ماه برقرار شد و پس از ۲ بار نیز تمدید شد و امروز یکشبه، دوم اکتبر به پایان می رسد.
آتش بس در یمن زیر نظر سازمان ملل که از ۲ آوریل به مدت ۲ ماه برقرار شد و پس از ۲ بار نیز تمدید شد و امروز یکشبه، دوم اکتبر به پایان می رسد.
خبرگزاری عربستان به جزئیات بیشتر اشاره‌ای نکرد حال آنکه پیشتر وزارت خارجه عمان از تماس تلفنی بلینکن با همتای عمانی خود خبر داد و افزود که دو طرف تمدید آتش‌بس در یمن را مورد بررسی قرار دادند.
هشام شرف تاکید کرد که تمدید آتش بس بدون رعایت جوانب و نیازهای انسانی مردم یمن به معنای داخل کردن کشور در مرگ بالینی است.
منابع یمنی از نقض گسترده آتش بس از سوی متجاوزان خبر دادند.
یک منبع یمنی اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ بار آتش بس اعلام شده از سوی ائتلاف متجاوز سعودی را نقض کرد.
ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۰ مرتبه آتش بس یمن را نقض کرد.
هیات رئیسه پارلمان یمن تداوم نقض آتش بس در این کشور از سوی ائتلاف متجاوز سعودی را محکوم کرد.
آتش بس در یمن اخیرا برای دو ماه دیگر تمدید شد، اما با توجه به موارد فراوان نقض آن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی، مقامات صنعا درباره ادامه این وضعیت هشدار داده اند.
وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که تمدید آتش بس فرصتی برای لغو محاصره و اثبات میزان جدیت طرف ها برای کاستن از درد و رنج ملت یمن است.
دولت ترکیه ، عربستان سعودی و شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه هایی جداگانه از تمدید دو ماهه آتش بس در یمن استقبال کرد.
فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن خبر داد که دولت نجات ملی، با ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی توافق کردند که آتش بس در یمن، دو ماه دیگر تمدید شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ