رسانه‌ها از توافق دولت اتیوپی و شبه نظامیان تیگرای درباره اجرای توافق آتش‌بس فیمابین و آغاز امدادرسانی به نیازمندان خبر می دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تشدید فعالیت‌های دیپلماتیک صهیونیست‌ها برای ایجاد جای پا در اریتره و اتیوپی نشان دهنده برنامه‌ریزی تل‌آویو برای حضور در مسیرهای تجارت دریایی و گسترش دامنه رقابت با جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر امور خارجه آمریکا و نخست‌وزیر اتیوپی درباره افزایش خشونت‌ها در منطقه امهارا تلفنی گفتگو کردند.
برخی منابع از توافق احتمالی میان مصر و اتیوپی درباره سد النهضه خبر دادند که با نظارت امارات در جریان است.
دونده حرفه‌ای اهل اتیوپی در مسافت‌های طولانی چند متر قبل از خط پایان مسابقه بزرگ آتلانتا مرتکب اشتباه عجیبی شد و نتوانست از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند.
وزیر امور خارجه اتیوپی اعلام کرد: ما مخالف مداخله غیر سازنده و غیر قابل توجیه اتحادیه عرب در پرونده سد النهضه هستیم.
صفحات سومالی و نیوبین هم در حال فاصله گرفتن و جدا شدن از صفحه عربی در بخش شمالی هستند. طبق اعلام انجمن زمین‌شناسی لندن، این صفحات در منطقه آفار اتیوپی با هم تلاقی می‌کنند و یک سیستم شکاف Y شکل ایجاد می‌کنند.
سینا مقیمی در هفته دوم رقابت های تور جهانی تنیس اتیوپی با برتری مقابل لئوناردو کاتانی از ایتالیا موفق به راهیابی مرحله دوم جدول اصلی شد.
تعداد شهروندانی که از سودان به ترکیه منتقل شده‌اند به ۶۸۴ نفر رسیده است و ۷۳۸ شهروند در راه آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی هستند.
وزیر خارجه مصر در حاشیه چهل و دومین نشست اجرایی اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی با همتای الجزایری خود، موضوعات مورد اهتمام دو کشور را مورد رایزنی قرار داد.
رئیس جمهور اریتره در مصاحبه ای تصریح کرد که توافق صلح میان اتیوپی و شورشیان تیگرای با دسیسه آمریکا به صورت عجله ای و برای جلوگیری از شکست شورشیان در میدان نبرد به امضاء رسید.
منابع خبری از امضای توافقنامه میان امارات و کشور آفریقایی اتیوپی در زمینه انرژی خبر دادند.
میانجی اصلی مذاکرات صلح اتحادیه آفریقا می‌گوید در درگیری‌های ۲ سال اخیر بین ارتش و شبه‌نظامیان تیگرای دست‌کم ۶۰۰ هزار نفر کشته شده‌اند.
قربانیانی که اجسادشان کشف شده همگی اهل اتیوپی بوده اند و روز گذشته در پی تماس مردم محلی با پلیس شناسایی شدند. به گفته یکی از مقامات پلیس زامبیا، این اجساد به سردخانه منتقل شده اند و تحقیقات برای بررسی جزئیات بیشتر درباره آن‌ها نیز آغاز شده است.
گزارش ها حکایت از آن دارد که رهبران نظامی اتیوپی و تیگرای بر سر نقشه راه صلح توافق کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه، به دنبال توافق حاصل شده طی مذاکرات صلح بین دولت اتیوپی و جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای در خصوص توقف درگیری‌ها در شمال اتیوپی، از روند شکل گرفته شد، حمایت کرد.
دولت اتیوپی و نیروهای تیگری برای پایان دادن به جنگ دو ساله توافق کردند.
وزیر منابع آبی مصر اعلام کرد: مدت‌هاست به دلیل لجاجت و اقدامات یکجانبه آدیس‌آبابا هیچ گونه پیشرفتی در پرونده مذاکرات سد النهضه با اتیوپی وجود ندارد.
منابع خبری از تشدید درگیری میان ارتش اتیوپی و شورشیان موسوم به جبهه آزادی بخش تیگرای خبر می دهند.
نیروهای مسلح سودان از اعزام گسترده نیرو و تجهیزات نظامی به منطقه حمداییت در مرز با اتیوپی موسوم «مثلث وحشت» خبر داد.
مراکش و اتیوپی نیز مانند امارات برنامه‌های بارورسازی ابرها دارند. عربستان سعودی به تازگی یک برنامه در مقیاس بزرگ را آغاز کرده است و ده‌ها کشور دیگر خاورمیانه و شمال آفریقا در حال بررسی آن هستند.
منابع خبری از تشدید درگیری میان ارتش اتیوپی و شورشیان موسوم به جبهه آزادی بخش تیگرای خبر می دهند.
اتیوپی درحال بهره برداری از بزرگترین سد بر روی رود نیل است که تهدیدی قریب‌الوقوع برای مصر، دولت، تاریخ و تمدن آن به شمار می‌رود، البته براساس اسناد تاریخی این نخستین سابقه اقدامات حبشه نیست.
اتیوپی درحال بهره برداری از بزرگترین سد بر روی رود نیل است که تهدیدی قریب‌الوقوع برای مصر، دولت، تاریخ و تمدن آن به شمار می‌رود، البته براساس اسناد تاریخی این نخستین سابقه اقدامات حبشه نیست.
تلویزیون دولتی اتیوپی رویدادی را با حضور آبی احمد علی نخست وزیر این کشور پخش کرد که طی آن از دومین توربین در سد النهضه بهره برداری و آغاز تولید برق اعلام شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ