امان الله قرایی مقدم گقت: قانع‌کردن افکار عمومی امری سهل است. مثلا در بحث حجاب سیستم می‌توانست با مردم حرف بزند و تبادل‌نظر کند تا بالاخره به نتیجه‌ای واحد برسند. مردم اگر این حس را پیدا کنند، مسئولان به حرف‌شان گوش می‌دهند و در مواردی "تغییر" را ضروری بدانند، تعامل به وجود خواهد آمد و در نتیجه کاهش مشکلات، توسعه را موجب خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس هیئت پرونده‌ها در وزارت دادگستری لبنان خواستار بازداشت «ریاض سلامه» رئیس سابق بانک مرکزی شد.
رئیس دیوان عالی کشور برای چهارمین بار همزمان با هفته قوه قضاییه در مرکز ارتباطات مردمی حضور یافت و به مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان و به پرونده کثیرالشاکی رامک خودرو پرداخت.
قرایی مقدم گفت: آموزش و پرورش ما درجا می‌زند، جلو نمی‌رود، پویا و داینامیک نیست. حرکتی نمی‌کند و در وضعیت ایستایی قرار دارد. در نتیجه زیان علمی به وجود می‌آورد. همانطور که می‌بینیم در زمینه‌های مختلف نوآوری صورت نمی‌گیرد. کسانی که ابداعاتی دارند نیز به طور خود جوش به دنبال پروژه‌ها و برنامه‌های خود رفته اند و به ابداعات و اختراعات پرداخته اند.
ورامین- مشکلات قضایی مردم ورامین با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران بررسی شد.
ساعتی پیش رسانه‌ها از توقیف یک فروند کشتی از سوی نفتکش به نام «نیووی» از سوی سپاه خبر دادند.
ساعتی پیش رسانه‌ها از توقیف یک فروند کشتی از سوی نفتکش به نام «نیووی» از سوی سپاه پاسداران در تنگه هرمز خبر دادند.
مدیرعامل باشگاه مس کرمان با اشاره به نمایش جوانمردانه دو تیم هم‌استانی علیرغم حواشی شکل گرفته، مدعی شد تلاش آنها برای حفظ سهمیه ادامه خواهد داشت.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به وظایف همه ارگان‌های دولتی، شهرداری ها، دانشگاه‌ها و ... در زمینه کشف حجاب گفت: اگر افرادی در هر یک از ارگان‌های دولتی و خصوصی اقدام به کشف حجاب کند رئیس آن اداره مسئول است و اگر در پارک‌ها این اقدام صورت بگیرد شهرداری و در دانشگاه‌ها هم مسئول آن دانشگاه است و نیروی انتظامی هم اماکن و معابر را بررسی و رصد می‌کند.
سمنان- معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه مردم کشورمان عفاف و حجاب را دوست دارند، گفت: مردم ایران از دستگاه قضایی مطالبه جدی در خصوص حجاب را دارند.
اژه‌ای رئیس دستگاه قضا گفت: در جریان سفر امروز به استان مرکزی، به بخش‌های مختلف قضایی استان سرکشی خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم مسائل و مشکلات مربوط به حوزه قضایی در استان را مرتفع سازیم.
۳۲ هیات قضایی متشکل از ۵۱۱ مقام قضایی به‌طور هم‌زمان در هشت زندان استان تهران حضور یافتند و پرونده‌های زندانیان را بر اساس معیارهای عفو رهبر انقلاب تطبیق دادند.
بابک قرائی مقدم پزشک و کارشناس گفت: یعنی اول شخص یک طبیب است و علوم پزشکی را یاد گرفته و سپس وارد طب سنتی می‌شود. همین الان بسیاری پرونده‌های پزشکی وجود دارد که به دلیل قصور پزشکی برای بیماران مشکل ایجاد شده است. چگونه وزیر آموزش و پرورش فکر می‌کند که در هنرستان می‌توان طب سنتی را آموزش داد؟
تحقیقات اولیه پرونده باید توسط ضابطان قضایی انجام شود، حال اینکه اگر مقام قضایی ضابط را در هنگام تشکیل پرونده قضایی به درستی هدایت نکند، مسیر رسیدگی به پرونده قضایی تشکیل شده تا فرایند رسیدگی در دادگاه تجدید نظر در مسیر صحیح خود پیش نخواهد رفت.
قاضی بازنشسته گفت: در این مسئله که در آن با امر سالب حیات و جان یک انسان روبرو هستیم و حدی آمیختگی با مسائل سیاسی را نیز شاهد هستیم، صدور حکم با این عجله و شتاب برای شخص من قابل فهم نیست.
دادستان ویژه روحانیت غرب کشور گفت: آمار اغشاشگران بین ۹۰ هزار نفر تا ۵۰۰ هزار نفر بیشتر نیست و این آمار در مقایسه با جمعیت کشور خیلی محدود است.
نخست وزیر کانادا امروز اعلام کرد که کشورش تحریم‌ های جدیدی را علیه ۲۳ مقام امنیتی و قضایی روسیه اعمال کرده است.
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: بعضی از باتوم‌هایی که در این فیلم در دست افراد به‌ظاهر پلیس قرار دارد، متفاوت از باتوم‌های نیروی انتظامی است و افراد نمایش داده شده در فیلم از ماموران نیروی انتظامی نیستند.
«امان‌الله قرایی‌مقدم» جامعه‌شناس در بررسی عوامل روی آوردن جوانان به جرایم مختلف می‌گوید: نوع جرایم، خشونت و حتی خودکشی یا ارتکاب به قتل در میان دختران و پسران متفاوت است و به شیوه‌های مختلف صورت می‌گیرد، اما دختران و پسران جوانی که مرتکب جرم‌های مختلفی می‌شوند ریشه آن را می‌توان در خانواده‌های‌شان جست‌وجو کرد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اعلام اینکه کمیسیون ویژه ای علت فوت مهسا امینی را بررسی کرده است گفت: نتیجه بررسی ها و علت فوت به مقام قضائی ارسال می شود.
قاضی‌القضات در ادامه به موضوع ممنوع‌الخروجی برخی فعالان اقتصادی نیز پرداخت و ضمن اشاره به این نکته که بخش مهمی از این فعالان اقتصادی عمدتاً از ناحیه سازمان امور مالیاتی و بانک‌ها ممنوع‌الخروج می‌شوند، بر ضرورت اتخاذ تدابیری برای سازماندهی هرچه بیشتر مقوله ممنوع‌الخروجی افراد با کمک بخش‌های مختلف دولتی برای جلوگیری از تحمیل ضرر به فعالان اقتصادی تاکید کرد.
حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا گفت: دلیل نابسامانی‌ها هم ریشه در خرابکاری‌هایی دارد که از طریق نفوذی‌ها و گروه‌های معاند انجام می‌شوند که در راًس آنها منافقین و صهیونیست‌ها هستند تا از طریق ضربه زدن به مدیران دولت رییسی می خواهند ما را از کارآمدی سیستم ناامید کنند. برای مقابله با این سه مرحله٬ در وهله اول باید کارآمدی نظام مورد توجه قرار بگیرد. به‌هرحال اتفاق‌هایی که به امور قضایی و خرابکاری‌ها ربط پیدا می‌کنند، قابل‌ پیش‌بینی هستند.
احسان رضاپور کارشناس بازار سهام گفت: بازاری که معاملات ۲۰ هزار میلیاردی تومانی را تجربه کرده، می‌بایست با این افت‌ها و جذابیت‌های قیمتی، معاملاتی حداقل بین ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان را روزانه تجربه کند، اما به دلیل ترک و کوچ فعالان بازار بعضا معاملات خرد کمتر از ۲۵۰۰ میلیارد تومانی را ثبت می‌کند. این یعنی با بازار عملا مرده و نیمه جانی مواجهیم که برخلاف بازار‌های دیگر انگیزه‌ای برای حضور در میان فعالانش باقی نگذاشته است.
با فرض اینکه مسؤولان مترو و بانکهای دولتی و خصوصی از مقامات و اشخاص مذکور در ماده ٧٢ باشند، این مسؤولان یقیناً ضابط دادگستری نیستند و اعلام جرم اصولاً بر عهده آنها نیست. ماده ٧٢ مقامات مذکور را به طور استثنایی موظف به اعلام جرائم غیرقابل گذشتی نموده که از وقوع آنها «در حوزه کاری خود» مطلع می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ