تحقیقات اولیه پرونده باید توسط ضابطان قضایی انجام شود، حال اینکه اگر مقام قضایی ضابط را در هنگام تشکیل پرونده قضایی به درستی هدایت نکند، مسیر رسیدگی به پرونده قضایی تشکیل شده تا فرایند رسیدگی در دادگاه تجدید نظر در مسیر صحیح خود پیش نخواهد رفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس هیئت پرونده‌ها در وزارت دادگستری لبنان خواستار بازداشت «ریاض سلامه» رئیس سابق بانک مرکزی شد.
عبدالصمد خرمشاهی، وکیل دادگستری درباره فساد در قوه‌قضائیه به هم‌میهن گفت: «به نظر می‌رسد این مسئله به‌قدری حاد شده که مقام رهبری مجبور شدند بر نکاتی بسیار حساس و اصولی مجددا تاکید کنند. دستگاه قضایی کشور یکی از مهم‌ترین تشکیلات و یکی از قوای مهم است که نبض همه مسائل را در اختیار دارد. اگر قرار بر این است که سایر دستگاه‌ها عملکرد درستی داشته باشند و فسادی در آنها نباشد در وهله اول دستگاه قضایی باید به‌عنوان الگو و نمونه عملکردی بسیار شفاف و سالم داشته باشد تا مایه عبرت سایر دستگاه‌ها باشد.»
رئیس قوه قضاییه گفت: امروز مساله نخست کشور، مساله اقتصادی و معیشت مردم و مهار تورم و رشد تولید است؛ قوای سه گانه باید در این رابطه با یکدیگر هماهنگی و هم‌افزایی کامل داشته باشند و مقام معظم رهبری، در دو فاصله کوتاه، در این باره فرمایش هایی داشتند.
رئیس قوه قضاییه گفت:امروز مسئله نخست کشور، مسئله اقتصادی و معیشت مردم و مهار تورم و رشد تولید است؛ قوای سه گانه باید در این رابطه با یکدیگر هماهنگی و هم‌افزایی کامل داشته باشند و مقام معظم رهبری، در دو فاصله کوتاه، در این خصوص فرمایشاتی داشتند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به وظایف همه ارگان‌های دولتی، شهرداری ها، دانشگاه‌ها و ... در زمینه کشف حجاب گفت: اگر افرادی در هر یک از ارگان‌های دولتی و خصوصی اقدام به کشف حجاب کند رئیس آن اداره مسئول است و اگر در پارک‌ها این اقدام صورت بگیرد شهرداری و در دانشگاه‌ها هم مسئول آن دانشگاه است و نیروی انتظامی هم اماکن و معابر را بررسی و رصد می‌کند.
منتظر خبر‌های خوش دیگر باشید که با درایت مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد و اخبار دیپلماتیک امروز ادامه خواهد داشت، در سایه سار میدان و این میدان یعنی قدرت ایمان و بازدارندگی جمهوری اسلامی.
حجت الاسلام رحیمی گفت: این ادعا که عفو حتما باید بعد از صدور حکم قطعی اعمال شود موضوعیت ندارد و براساس اختیارات قانونی، مقام معظم رهبری می‌توانند فردی را که به عنوان متهم در مرحله تحقیقات و دادسرا قرار دارد نیز مورد عفو قرار داده و در واقع پرونده او را مختومه اعلام کنند و بدین ترتیب شخص دیگر به دادسرا احضار نشده و مورد تعقیب قضایی قرار نمی‌گیرد و، ولی فقیه با اختیارات قانونی و شرعی می‌تواند عفو را در هر مرحله از پرونده قضایی اعمال نماید
دادستان کل کشور در خصوص جزئیات مصونیت قضائی هیأت ۷ نفره در طرح مولد سازی گفت: اگر در فرایند این کار جرمی واقع شود، هر کس در هر مقامی که باشد تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.
امتیاز مصونیت قضایی گاهی اوقات این تصور را به‌وجود می‌آورد که سیاستمداران می‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. اقداماتی که ممکن است خلاف منافع عمومی باشد. اگر یک مقام دولتی مصونیت داشته باشد و بابت امضای قراردادی رشوه بپذیرد، حتی اگر مجرم شناخته شود، ترس چندانی از سیستم قضایی ندارد.
حجت الاسلام مصدق گفت: رئیس شورای عالی قضایی عراق با تاکید و قاطعیت اعلام کردند که اقدامات حقوقی و قضایی لازم در حق کسانی که در این جنایت دست داشته اند، در هر پست و مقامی باید اجرا شود. مصداق این امر، صدور دستوری برای دستگیری رئیس جمهور سابق آمریکا در دستگاه قضایی کشور عراق است.
در صورت کشف حجاب از سوی شهروندان، موضوع ابتدا امر با توجه به مقررات عمومی جرائم مشهود به استحضار مقام قضائی می‌رسد، متعاقب آن مقام قضائی پس از تفهیم اتهام، در صورتی که فرد سابقه کشف حجاب نداشته باشد، از مرتکب تعهد و التزام کتبی اخذ و قرار بایگانی پرونده را صادر می‌کند. اما در مواردی که شخص مرتکب به جرم بی‌حجابی دارای سابقه قبلی باشد یا از دادن تعهد و التزام به مقام قضائی خودداری کند، نسبت به پرونده تشکیل‌شده درباره این جرم رسیدگی قضائی صورت می‌گیرد.
پرونده اتهام یکی از مدیران شهرداری مشهد پس از انجام تحقیقات برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد. این پرونده مالی است و اظهار نظرهای بیشتر در این خصوص باید توسط مقام قضایی انجام شود.
عباس آخوندی نوشت: وقتی که حضرات سیاست نگاه به شرق را مطرح کردند، من در موقع مسئولیت نبودم. لیکن، به دلیل وظیفه ملی از تعدادی از دوستان که فکر می‌کردم در تصمیم‌گیری‌ها و یا دستِ کم در توجیه قضایا موثرند از جمله آقایان مصباحی مقدم، احمد توکلی و مرتضی نبوی وقت گرفتم و خدمتشان رسیدم و گفتم، داستان از این قرار است. این اتکا به چین، امری موهوم است. لیکن، گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من/ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است. و امروز باید شاهد پرده افتادن از چنین سیاستی باشیم.
الناز شاکردوست، میترا حجار، باران کوثری، سیما تیرانداز و هنگامه قاضیانی این افراد هستند و سه فرد دیگر نیز باید طی روزهای آتی به مقام قضایی در مورد مطالب غیرواقعی مطرح شده پاسخگو باشند.
امان الله قرایی مقدم گقت: قانع‌کردن افکار عمومی امری سهل است. مثلا در بحث حجاب سیستم می‌توانست با مردم حرف بزند و تبادل‌نظر کند تا بالاخره به نتیجه‌ای واحد برسند. مردم اگر این حس را پیدا کنند، مسئولان به حرف‌شان گوش می‌دهند و در مواردی "تغییر" را ضروری بدانند، تعامل به وجود خواهد آمد و در نتیجه کاهش مشکلات، توسعه را موجب خواهد شد.
از یک طرف ما به عنوان مقام قضایی دارای وظایف و مسئولیت‌های سنگین و خطیر هستیم و از سویی دیگر اختیاراتی نیز داریم؛ همچنین شیطان و هوای نفس نیز در کمین است؛ باید به این مقوله‌ها توجه کنیم؛ نباید وقتی فردی مستحق بازداشت نیست به صرف اینکه مقام قضایی از این اختیار برخوردار است، دستور بازداشت فرد مزبور را صادر کند
بر اساس ماده ۵۷۶ قانون آیین دادرسی کیفری «چنانچه هر یک از صاحب‌ منصبان و مستخدمان و مأموران دولتی و شهرداری‌ها در هر رتبه و مقامی که باشند از مقام خود سوء استفاده ‌نموده و از اجرای اوامر کتبی دولتی یا اجرای قوانین مملکتی و یا اجرای احکام یا اجرای دستور قضایی یا هر گونه امری که از طرف مقامات قانونی ‌صادر شده باشد جلوگیری نماید به انفصال از خدمات دولتی از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد
حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا گفت: دلیل نابسامانی‌ها هم ریشه در خرابکاری‌هایی دارد که از طریق نفوذی‌ها و گروه‌های معاند انجام می‌شوند که در راًس آنها منافقین و صهیونیست‌ها هستند تا از طریق ضربه زدن به مدیران دولت رییسی می خواهند ما را از کارآمدی سیستم ناامید کنند. برای مقابله با این سه مرحله٬ در وهله اول باید کارآمدی نظام مورد توجه قرار بگیرد. به‌هرحال اتفاق‌هایی که به امور قضایی و خرابکاری‌ها ربط پیدا می‌کنند، قابل‌ پیش‌بینی هستند.
امروز مطالبی همچون قیمت روز خودرو ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | قیمت خودرو چه تغییری کرد؟،  بیشترین خروج حقیقی‌ها از این سه سهم!، زمان واریز سود سهامداران ۱۵ نماد بورسی و فرابورسی،  مجمع کیمیا ۱۴۰۱ | چقدر سود تقسیم شد؟، سمگا و شرانل سود پرداخت می‌کنند!، دلار مسافری گران شد، حباب سکه رکورد زد؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
احسان رضاپور کارشناس بازار سهام گفت: بازاری که معاملات ۲۰ هزار میلیاردی تومانی را تجربه کرده، می‌بایست با این افت‌ها و جذابیت‌های قیمتی، معاملاتی حداقل بین ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان را روزانه تجربه کند، اما به دلیل ترک و کوچ فعالان بازار بعضا معاملات خرد کمتر از ۲۵۰۰ میلیارد تومانی را ثبت می‌کند. این یعنی با بازار عملا مرده و نیمه جانی مواجهیم که برخلاف بازار‌های دیگر انگیزه‌ای برای حضور در میان فعالانش باقی نگذاشته است.
مهلت اعتراض به آرای مراجع شبه قضایی در دیوان عدالت اداری برای اشخاص مقیم ایران ۹۰ روز از تاریخ ابلاغ رای می باشد
به نظر می‌رسد امید مردم به قوه قضاییه نسبت به گذشته بیشتر شده است و از این جهت باید از زحمات و خدمات شما همکاران قضایی تقدیر کنم؛ شما کارکنان و مسئولان قضایی علی‌رغم مشکلات و کمبودهای موجود و حجم کار سنگینی که دارید الحمدلله در خدمت رسانی به مردم توفیق داشته اید.
با فرض اینکه مسؤولان مترو و بانکهای دولتی و خصوصی از مقامات و اشخاص مذکور در ماده ٧٢ باشند، این مسؤولان یقیناً ضابط دادگستری نیستند و اعلام جرم اصولاً بر عهده آنها نیست. ماده ٧٢ مقامات مذکور را به طور استثنایی موظف به اعلام جرائم غیرقابل گذشتی نموده که از وقوع آنها «در حوزه کاری خود» مطلع می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ