طبق تقویم هجری شمسی، تاریخ شروع محرم ۱۴۰۱ روز شنبه هشتم مرداد و پایان این ماه هم یکشنبه ششم شهریور است. روز تاسوعا و عاشورای حسینی 1401 نیز به ترتیب یکشنبه و دوشنبه  ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیم ملی بسکتبال با کسب نایب قهرمانی به کار خود در مسابقات دیویژن B کاپ آسیا پایان داد و از صعود به دیویژن A این رقابت ها بازماند.
فرمانده، کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یکشنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی چندی پیش مأموریت تاریخی خود در گردش ۳۶۰ درجه به دور کره زمین را با طی بیش از ۶۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی و پس از ۸ ماه دریانوردی با موفقیت به پایان رسانده بود.
ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی چندی پیش مأموریت تاریخی خود در گردش به دور کره زمین را با طی بیش از ۶۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی و پس از ۸ ماه دریانوردی با موفقیت به پایان رسانده بود.
ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی چندی پیش مأموریت تاریخی خود در گردش به دور کره زمین را با طی بیش از ۶۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی و پس از ۸ ماه دریانوردی با موفقیت به پایان رسانده بود.
مارتا، ستاره برزیلی فوتبال زنان، بعد از ناکامی تیمش از صعود به دور حذفی جام جهانی 2023 در کنفرانس خبری اشک ریخت.
کاوشگران غار در اوایل ماه جاری به یک جنگل ماقبل تاریخ در پایین یک فروچاله غول پیکر در جنوب چین برخورد کردند. فروچاله‌هایی از این دست در زبان چینی با نام Tiankeng یا «گودال بهشتی» نیز شناخته می‌شوند.
سکوت ۲ ماهه هلی کوپتر مریخی «نبوغ» پایان یافت. مقامات ناسا اعلام کردند این ابزار مریخی در تاریخ ۲۸ ژوئن با کمک همکار رباتیک اش (کاوشگر استقامت) با راهبران خود تماس گرفت.
تایباد ـ فرماندار شهرستان تایباد گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه امسال ۱۵ هزار و ۵۰۸ نفر مسافر و گردشگر از بناهای تاریخی شهرستان تایباد بازدید کرده اند.
با اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، این فصل لیگ برتر روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید.
با اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، این فصل لیگ برتر روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید.
ناسا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ فضانوردان را به سطح ماه بازگرداند. آن‌ها برای ماموریت آتی خود قطب جنوب ماه را هدف خواهند گرفت، جایی که گمان می‌رود دهانه‌های تاریک و دائمی آن مملو از آب یخ‌زده باشند.
با تاسیس بانک ملی در دوره پهلوی، سازوکار کهن و پیچیده پرداخت‌ها با استفاده از صدور فرمان و برات منسوخ شد و از آن پس حقوق و عیدی کارکنان دولتی از طریق بانک ملی مستقیما پرداخت می‌شد. با وجود این تغییرات، پرداخت عیدی پایان سال به‌عنوان یک سنت ایرانی با سابقه تاریخی هنوز هم رایج است و دولت و دیگر کارفرمایان هرسال پیش از فرارسیدن عید نوروز مبلغی برابر با حقوق یک ماه را به کارکنان خود پرداخت می‌کنند.
در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس تهران پس از ۳۰ ماه به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد بازگشت و بیشترین رشد شاخص در تاریخ بازار سرمایه به ثبت رسید. بر این اساس، شاخص کل بورس تهران در ارتفاع یک میلیون و ۷۳۸ هزار واحد به کار خود پایان داد. رشد بازار سرمایه فردا نیز ادامه دار خواهد بود؟
گروه صنعتی ایران خودرو در روزهای پایانی بهمن ماه، با تولید ۱۱۶ هزار و ۹۰۹ دستگاه موتور ملی، موفق شد از بیش ترین میزان تولید موتور ملی که در سال ۱۳۹۶ محقق شده است، عبور کند.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و یکمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
مدیرروابط عمومی صبا فولاد خلیج فارس خبر داد: ثبت رکورد تاریخی تولید بریکت گرم در صبا فولاد خلیج فارس در فاصله یک ماه و نیم به پایان سال مالی جدید تحقق یافت که این افزایش تولید همسو با افزایش بهره وری است.
نسخه ۲.۲ سامانه سمات با اعمال تغییرات لازم از تاریخ ۳۰‏آبان ماه ۱۴۰۱ به صورت کامل عملیاتی و نسخه قبلی سامانه مذکور غیرفعال می‌شود.
مدت پذیره‌نویسی عمومی از اول وقت اداری روز دوشنبه مورخ ۱۸ مهرماه سال جاری شروع و تا پایان وقت اداری تاریخ ۱۷ آبان ماه به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، پیش از این تاریخ اعتبار گذر ویژه اربعین تا روز ۲۶ شهریور مصادف با اربعین حسینی اعلام شده بود که با هماهنگی‌های به عمل آمده با کشور عراق تا آخرین روز ماه صفر تمدید شد.
فصل دهم برنامه «فوتبال ۱۲۰»، همزمان با پایان فصل فوتبالی اروپا، در تاریخ ششم خرداد ماه در شبکه ورزش به‌ پایان رسیده بود.
با حکم کمیته استیناف اریک بانایناما می‌تواند در مصاف برابر سپاهان بار دیگر در ترکیب گل‌گهر به میدان برود.
در میان تلاقی بیرحمانه شوک‌های امروزی جهان شاهد شکست پکس امریکانا (اصطلاحی در مورد مفهوم صلح نسبی در نیمکره غربی و سپس در جهان در نتیجه برتری قدرت ایالات متحده امریکا که از میانه قرن بیستم آغاز شده است) است که بیش از ۷۰ سال پس از جنگ جهانی دوم زیربنای امور جهانی بود. آغاز دوره‌ای از بحران‌های جهانی غیرقابل برگشت و بالقوه غیرقابل کنترل محتمل است.
راننده تاکسی کیف 5 میلیاردی را به صاحبش رساند
تاریخ پایان نقل‌وانتقالات تابستانی لیگ اعلام شد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ