رسانه‌های آمریکا اعلام کردند ششمین شهروند این کشور که به همراه نیروهای اوکراینی علیه ارتش روسیه می‌جنگید، کشته شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشت که باتوجه به ناکامی ضدحملات اوکراین علیه روسیه، حالا مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که باید به درخواست‌ها برای مذاکرات صلح توجه بیشتری می‌کردند.
یک روزنامه شاخص آمریکایی اعلام کرد که در ۱۸ ماه گذشته نزدیک به نیم میلیون نفر از نظامیان روسیه و اوکراین در جنگ کشته یا زخمی شده‌اند.
یک سناتور آمریکایی اذعان کرد که علیرغم کمک‌های نظامی فراوان غرب به اوکراین، این کشور شانسی برای پیروزی در نبرد با روسیه ندارد.
یک رسانه آمریکایی به نقل از مقامات دفاعی این کشور نوشت که پنتاگون برای نیروهایی آمریکایی که در اوکراین خدمت می‌کنند، علاوه بر حقوق و مزایا، مبلغی را به عنوان «کار پرمخاطره» پرداخت خواهد کرد.
رئیس شورای فدراسیون روسیه، آمریکا و اوکراین را در قتل خبرنگار روس همدست خواند.
یک سیاستمدار آمریکایی بر این باور است که بهترین سناریوی ممکن برای مردم اوکراین، انحلال ناتو است.
وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد:در شبانه‌روز گذشته، ۹ حمله اوکراین در محور دونتسک دفع شده و یک «هویتزر» آمریکایی نیز منهدم شد.
شکست اردوگاه آمریکا در نبرد اوکراین و ناکارآمدی سلاح‌های این کشور از یک سو و رزمایش بی نظیر حزب الله لبنان در جنوب این کشور از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب بوده است.
وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای درباره روند عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: مسکو یک ایستگاه رادار آمریکایی در اوکراین را منهدم کرد.
میگ-۲۹ جنگنده‌ای «آنالوگ» است که از فن آوری کهنه و قدیمی بهره می‌برد، اما جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی که ولودومیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین خواهان آن است، جنگنده‌ای دیجیتال با فنآوری به مراتب پیش رفته تری است، «آلکس والمسلی» (Alex Walmsley) تحلیلگر نظامی، از موسسه خدمات متحد سلطنتی (RUSI) در لندن، این دو نوع جنگنده را مقایسه‌ای بین یک دستگاه لپ تاپ دهه ۱۹۹۰ با جدیدترین «مک بوک» می‌داند و می‌گوید، هر دو آن‌ها پرواز می‌کنند و قادر به حمل سلاح هستند، اما میگ‌ها آنقدر‌ها توانمند نیستند.
یک کارشناس ارشد روس از توانایی ارتش روسیه در انهدام خمپاره‌های موشکی آمریکایی در ارتش اوکراین پرده برداشت.
در ادامه درگیری نظامی امروز روسیه با اوکراین، ارتش روسیه از انهدام موفق سامانه توپخانه آمریکایی اوکراین و یک فروند پهپاد رزمی خبر داد.
منابع رسانه ای از کشته شدن یک کهنه سرباز آمریکاییِ دوران جنگ افغانستان، حین نبرد در جنگ اوکراین خبر دادند.
یک مقام ارشد اوکراینی گفت که نیرو‌های اوکراینی تقریباً هیچ وقت تسلیحات پیشرفته را بدون دریافت مختصات خاص ارائه شده توسط پرسنل نظامی ایالات متحده از پایگاهی در دیگر نقاط اروپا پرتاب نمی‌کنند. مقامات اوکراینی می‌گویند که این روند باید به واشنگتن در مورد ارائه تسلیحات دوربردتر به کی‌یف اطمینان دهد.
یک نشریه آمریکایی در گزارشی مدعی شد که یک کارخانه تولید سلاح در این کشور به مقامات اوکراین پیشنهاد داده تا در ازای پرداخت «یک دلار»، دو پهپاد تهاجمی بخرد!
یک رسانه آمریکایی اعلام کرد جنگ در اوکراین، تغییرات اساسی را در معادلات میدان‌های نبرد نظامی ایجاد کرده است.
ویدئویی از یک قطار باری حامل ده‌ها تانک در کانزاس آمریکا منتشر شده که گفته می‌شود قرار است به اوکراین ارسال شود. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در جریان اظهارات خود در روز چهارشنبه اعلام کرد دولتش در نظر دارد ۳۱ تانک به اوکراین بفرستد تا اوکراینی‌ها بتوانند از سرزمین خود محافظت کنند. به‌ گفته رئیس جمهوری آمریکا ارسال این تانک‌ها توان تهاجمی اوکراین را بالا نمی‌برد و روسیه نباید نگران حمله این کشور به خاک خود باشد. دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، گفته که این تصور درست نیست که فراهم آوری این تانک‌ها قدرت اوکراین را بیشتر می‌سازد. این تانک‌ها مانند سایر تانک‌ها قابلیت سوختن دارند.
ابراهیم فیاض گفت: اگر حاج قاسم زنده می‌ماند، شاید بعد‌ها روی وحدت آسیا و اروپا هم کار می‌کرد و جنگ اوکراین هم رخ نمی‌داد. یعنی اگر حاج قاسم زنده بود، امروز جنگی که به تحریک آمریکا با یک آدم سلبریتی مثل زلینسکی اتفاق افتاد هم رخ نمی‌داد. امروز در ایران هم نقش‌آفرینی این سلبریتی‌ها را می‌بینید. می‌آیند یکی را رئیس جمهور یک کشور می‌کنند و کشت و کشتار‌ها شروع می‌شود و جنگ اوکراین راه می‌افتد.
یک ژنرال بازنشسته آمریکایی گفت که اوکراین برای تغییر اوضاع در صحنه نبرد نیاز به موشک های دوربرد و تانک های M۱ دارد.
در بحبوحه جنگ اوکراین و افزایش تنش‌ها در منطقه، یک مقام دفاعی آمریکا از فروش ۵۰ میلیارد دلاری اسلحه در این کشور خبر داد.
نخست وزیر اوکراین از مذاکرات با طرف آمریکایی در خصوص گرفتن وام از یکی از بانک های این کشور خبر داد.
یک عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از هزینه های دولت این کشور برای جنگ اوکراین انتقاد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد یک شهروند دیگر این کشور اخیراً در جنگ اوکراین کشته شده است.
وزیر خارجه آفریقای جنوبی امروز در حضور همتای آمریکایی خود، با انتقاد از تبعیض موجود در عرصه بین‌المللی تأکید کرد که درد و رنج‌های مردم فلسطین نادیده گرفته می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ