رئیس شورای فدراسیون روسیه، آمریکا و اوکراین را در قتل خبرنگار روس همدست خواند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کاردار سفارت آمریکا در عراق با رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.
وزیر مشاور در امور خارجی قطر، امروز در جریان سفر به تهران با تعدادی از مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی می‌کند.
دیپلمات ارشد آمریکایی می‌گوید که بحرین احتمالا روابط دیپلماتیک خود با ایران را به زودی از سرخواهد گرفت.
اسدالله اسدی دیپلمات شاغل در سفارت ایران در اتریش که سال ۲۰۱۸ به صورت غیرقانونی و برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی بازداشت شده بود، آزاد شد تا نمادی از اقتدار توأم با مظلومیت ایران شود.
ایستادگی شرافتمندانه ایران در میدان دیپلماسی، به مرور در حال نتیجه دادن است و در همه دنیا صحبت از نظم نوین جهانی است. نظمی که در آن آمریکا دیگر یکه تاز میدان نیست.
وزارت خارجه روسیه ضمن احضار سرپرست کارکنان سفارت آمریکا در مسکو اعلام کرد که خودداری واشنگتن از صدور روادید برای خبرنگاران روس بی‌پاسخ نخواهد ماند.
بنا به اعلام وزارت خارجه سوئد، ۵ دیپلمات روسی به دلیل آنچه فعالیت‌های مغایر با توافق‌های دیپلماتیک خوانده شد، باید این کشور را ترک کنند.
وزارت امور خارجه مصر کشته شدن دیپلمات وابسته اداری سفارت مصر در خارطوم، پایتخت سودان را تائید کرد.
وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای از موضع این کشور در قبال اخراج ۱۵ دیپلمات روس از سوی نروژ خبر داد.
روزنامه بین المللی «الزمان» به نقل از یک منبع دیپلماتیک در قاهره که نام آن را فاش نکرد، گفت که مصر از این میانجیگری بویژه عراق استقبال می‌کند، زیرا بغداد و قاهره روابط ویژه‌ای دارند، اما این مساله قبل از هر اقدامی به پیش زمینه‌ای مانند امنیت خلیج فارس و تصمیمات ایران نیاز دارد.
بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، دولت آمریکا با نقض قوانین دیپلماتیک از صدور روادید برای شماری از دیپلمات های این کشور خودداری کرده است.
در حالی که ایران و بلژیک عهدنامه‌ای برای انتقال زندانی بین دو کشور امضا کردند که در صورت اجرا، می‌تواند زمینه آزادی اسدالله اسدی شود، اما در ژوئن ۲۰۲۲ دادگاهی در بروکسل انتقال اسدالله اسدی، دیپلمات جمهوری اسلامی به ایران و هر کشور ثالث دیگری را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد. با حکم روز گذشته دادگاه قانون اساسی بلژیک احتمالا فضا برای این مبادله حداقل از حیث حقوقی مهیا شده و به اراده سیاسی دو طرف وابسته است.
دیپلمات روس ادعاهای آمریکا مبنی بر کمک نظامی چین به روسیه را به شدت رد کرد.
بنا به اعلام یک مقام ارتش هلند، روسیه در تلاش است تا به اطلاعات زیر ساخت های انرژی این کشور در دریای شمال دست یابد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که مقامات ارشد اتحادیه اروپا به هر نحوی می خواهند دیپلمات های روسی را در سفر به آفریقا تحت فشار قرار دهند.
وزارت خارجه استونی طی بیانیه ای اعلام کرد که روسیه باید شمار دیپلمات های خود در این کشور را کاهش دهد.
سفیر اریتره در روسیه در اظهاراتی از افول جایگاه کشورهای غربی به ویژه آمریکا و فرانسه در قاره آفریقا سخن گفت.
دیپلمات اوکراینی که در دوران حضور در برلین به عنوان سفیر کشورش، به اظهارات خصمانه و تقابلی علیه آلمان شهرت داشت، از صدراعظم این کشور درخواست متهورانه‌ای کرد!
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد اخراج دیپلمات خود از سوی مولداوی را بی پاسخ نخواهد گذاشت.
یک دیپلمات روس گفت که ناتو حاضر است برای مقابله با روسیه کل اوکراین را ویران کند.
منابع ژاپنی گفته اند که دولت توکیو به فکر اخراج دیپلمات روس است.
بنا به اعلام یک دیپلمات روس، آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد دارد ماموریت خود در نیروگاه اتمی زاپروژیا را دائمی کند.
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اخراج یک دیپلمات خود اعلام کرد که روسیه به خاطر اخراج یک دیپلمات دیگر روس از سوی مونته نگرو اقدام تلافی جویانه در پیش خواهد گرفت.
دیپلمات روس درباره اینکه آیا مذاکرات این هفته ادامه پیدا می‌کند گفت نمی‌تواند به این پرسش پاسخ دهد. او با این حال گفت: ما درباره چند روز صحبت می‌کنیم نه چند هفته.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ