اصفهان- مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: مصرف گاز در این استان به دنبال افت محسوس دما در روزهای اخیر به ۶۳ میلیون مترمکعب در شبانه روز و معادل هفت درصد افزایش یافت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان اصفهان گفت: تمام ۱۲۰ کارخانه تولید آجر در شعاع ۳۰ کیلومتری اصفهان در حال حاضر از سوخت گاز استفاده می‌کنند.
خطوط سراسری گاز کشور پایدار است، اما شرایط گازی کشور همچنان در مرز صرفه جویی قرار دارد، زیرا با تغییر برودت این میزان مصرف تغییر می‌کند.
اعظمی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته مصرف گاز در بخش خانگی ۶۲۵ متر مکعب بود که از این میزان استان‌ تهران با مصرف ۱۲۰ میلیون متر مکعبی بیشترین مصرف در این بخش را به خود اختصاص داده است.
اعظمی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته مصرف گاز در بخش خانگی ۶۲۵ متر مکعب بود که از این میزان استان‌ تهران با مصرف ۱۲۰ میلیون متر مکعبی بیشترین مصرف در این بخش را به خود اختصاص داده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت به نوعی بود که ضمن آلودگی هوا، برق و گاز مدارس و ادارات قطع شد. این نوع مدیریت برای کشوری که دومین ذخایر گاز جهان رادارد، قابل قبول نیست.
مدیر مرکز راهبری گاز کشور گفت: استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، اصفهان و آذربایجان‌شرقی جزو چهار استان پر مصرف گاز هستند و میزان مصرف این ۴ استان تقریبا ۴۰‌درصد از مصرف خانگی را به خودشان اختصاص دادند.
سخنگوی شرکت ملی گاز ضمن تکذیب استعفای مدیرعامل شرکت ملی گاز از مصرف ۶۳۶ میلیون متر مکعبی گاز در شبانه روز گذشته خبر داد.
مشهد ـ رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: مصرف گاز مایع در تربت جام ۶۵ تن، تایباد ۲۵ تن، نیشابور ۷۰ تن و در ناحیه مرکزی مشهد ۲۱ تن بوده است.
سمنان- استاندار سمنان گفت: علی رغم اینکه سرما در برخی نقاط استان به ۱۷ درجه زیر صفر رسید اما با همراهی مردم مصرف گاز ۵۰ درصد کمتر شده است.
با وجود شرایط اضطراری گاز در کشور، تقریبا تغییر خاصی در مصرف گاز کلان‌شهر‌ها رخ نداده است و به نظر می‌رسد با این روند مصرف مردم شهر‌هایی که در انتهای شبکه گاز هستند با مشکلات مستمری مواجه شوند.
وزیر نفت گفت: مدیریت مصرف گاز با همکاری استانداران سراسر کشور و برپایی ستاد سوخت و بحران برای رصد لحظه‌ای میزان گاز شکل گرفت.
اتاق اصناف ایران اطلاعیه‌ای با موضوع «الزام ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز با توجه به کاهش شدید دمای هوا» صادر کرد.
سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: با وجود آنکه ترکمنستان سواپ گاز خود را قطع کرده است و مصرف گاز به مرز هشدار رسیده در هیچ کجا حتی روستا ها قطعی گاز در بخش خانگی نداشته است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: مجموع مصرف گاز دیروز ۲۲ دی‌ در بخش‌های تجاری و خانگی به حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۵۰میلیون مترمکعبی را شاهد بودیم.
سمنان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه روند کاهشی دما در استان ادامه خواهد داشت، گفت: گاز شرکت‌های پر مصرف شهرک‌های صنعتی قطع شد.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: طبق اعلام گزارشات هواشناسی از بیستم دی ماه جبهه هوای سردی بخش‌های متعددی از کشور را فرا میگرد؛ بنابراین درخواست ما از مردم این است که در مصرف گاز صرفه جویی کنند.
جولایی گفت: (۱۶ دی‌ماه) با وجود اینکه جمعه و روز تعطیل بوده، ۷۶۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شده است و هموطنان باید در این روزهای سرد بهینه‌سازی مصرف را در دستور کار داشته باشند.
کارشناس مرکز راهبری گاز کشور گفت: مصرف ۶۳۰ میلیون مترمکعب در حوزه خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده مصرف شده که تقریبا ۷۴ درصد از کل گاز کشور را شامل می شود.
معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد که با کاهش دمای هوا، ۷۲ درصد تولید گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود.
سرد شدن هوا در کلانشهری همچون تهران همواره با آلودگی هوا همراه بوده است، آلودگی ای که سازمان ها و ارگان های مربوطه یکدیگر را مقصر می دانند تا بار مسئولیت از گردن خود بردارند.
در روزهای اخیر یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفته بود که مصرف گاز در ایران به اندازه ۲ برابر اتحادیه اروپا است؛ اما آیا این موضوع صحت دارد؟
مصرف گاز خانگی بهمن سال گذشته از مرز ۶۸۰ میلیون متر مکعب گذشت که پیش بینی ها حکایت از افزایش مصرف گاز در زمستان امسال دارد.
مصرف گاز خانگی بهمن سال گذشته از مرز ۶۸۰ میلیون متر مکعب گذشت ک پیش بینی ها حکایت از افزایش مصرف گاز در زمستان امسال دارد.
وزیر نفت گفت: روند شدت مصرف انرژی و گاز در کشور ما بیشتر از مصرف انرژی در سطح جهان است و علاوه بر این لازم است سرمایه گذاری در بخش گاز ارتقا یابد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ