وزیر نفت گفت: مدیریت مصرف گاز با همکاری استانداران سراسر کشور و برپایی ستاد سوخت و بحران برای رصد لحظه‌ای میزان گاز شکل گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: وزیر نفت با تجارب مثبت خود، در دو سال گذشته گام‌های موثری در زمینه ارتباطات جهانی در صنایع نفت و گاز برداشت.
در نشست نظارتی امروز مجلس، وزرای نفت و صمت برای پاسخ به پرسش های نمایندگان در مورد نقش موثر نقص فنی خودرو در تصادفات جاده‌ای و عدم مدیریت مصرف گاز و تشکیل صف‌های طویل حضور یافتند و سرانجام دو نماینده مشروط از پاسخ‌های اوجی و فاطمی امین قانع شدند.
در نشست نظارتی امروز مجلس وزرای نفت و صمت برای پاسخ به سوالات نمایندگان در مورد نقش موثر نقص فنی خودرو در تصادفات جاده ای و عدم مدیریت مصرف گاز و تشکیل صف های طویل حضور یافتند و دو نماینده در نهایت به صورت مشروط از پاسخ های اوجی و فاطمی امین قانع شدند
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت به نوعی بود که ضمن آلودگی هوا، برق و گاز مدارس و ادارات قطع شد. این نوع مدیریت برای کشوری که دومین ذخایر گاز جهان رادارد، قابل قبول نیست.
قوچان ـ رئیس اتاق اصناف قوچان گفت: گاز ۴ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این شهر به دلیل عدم رعایت ابلاغیه ستاد مدیریت بحران در تعیین ساعت فعالیت و مصرف بالای گاز قطع شد.
رئیس مرکز کنترل مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که مصرف گاز طبیعی در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶۳ میلیون مترمکعب بوده و نسبت ابتدای دی‌ماه ۱۸ درصد افزایش یافته است.
مشهد ـ وزیر نفت گفت: احداث خط لوله گاز به استان خراسان رضوی تقویت خواهد شد و در موضوع تولید گاز و مدیریت مصرف تصمیم‌های خوبی گرفته شده است.
مشهد ـ وزیر نفت گفت: احداث خط لوله گاز به استان خراسان رضوی تقویت خواهد شد و در موضوع تولید گاز و مدیریت مصرف تصمیم‌های خوبی گرفته شده است.
وحیدی وزیر کشور در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور گفت: راه اصلی عبور از بحران انرژی، صرفه جویی و تغییر شیوه مصرف است.
با توجه به برودت سرما و کاهش دما و جهت مدیریت بهینه مصرف گاز، فردا ادارات استان تهران با یک سوم ظرفیت فعالیت خواهند کرد.
با توجه به برودت سرما و کاهش دما و جهت مدیریت بهینه مصرف گاز، فردا ادارات استان تهران با یک سوم ظرفیت فعالیت خواهند کرد.
با توجه به برودت سرما و کاهش دما و جهت مدیریت بهینه مصرف گاز، فردا ادارات استان تهران با یک سوم ظرفیت فعالیت خواهند کرد.
فرماندار خواف با اشاره به برودت هوا با قدردانی از همشهریان عزیز به جهت صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: همشهریان عزیز با پوشیدن لباس‌های گرم و کاهش دمای تجهیزات گرمایشی به مدیریت توزیع گاز کمک کنند.
مدیر مرکز دیسپچینگ (مدیریت و توزیع انرژی) شرکت ملی گاز ایران گفت: پایداری سرما و برودت هوا در روزهای آینده منجر به صدور هشدار سطح بالا برای مصرف گاز در سطح کشور شده است.
پروژه هوشمندسازی شبکه توزیع گاز مشهد به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های پژوهشی صنعت گاز به عنوان نمونه پایلوت کشوری جهت بهبود مدیریت بر مصرف، به فناوران پارک علم و فناوری خراسان واگذار شد.
آغاز ذخیره سازی بنزین برای ایام نوروز، توجه به مدیریت مصرف سوخت، افزایش ۱۰درصدی مصرف گاز نسبت به هفته گذشته و تکذیب آسیب دیدگی کشتی «اوشنیک» از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته گذشته بود.
بیش از ۷۰ درصد گاز مصرفی مربوط به بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده است که این روزها افزایش مصرف داشته و نگرانی هایی را برای جایگاه های سوخت و پتروشیمی ها به وجود آورده است.
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: کمبود گاز در کشور نداریم، اما هم‌زمان با برودت هوا، طرح‌های مدیریت مصرف گاز در کشور به‌منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی اجرا می‌شود.
سالاری گفت:زمانی که در تهران ۱۶۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌شود که آلایندگی را به دنبال دارد. همچنین حجم مصرف بنزین نیز در کشور زیاد است که همین موضوع نیز موجب ایجاد آلایندگی درکشور می‌شود.
مسلم رحمانی از اجرای طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی کشور با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف خبر داد.
وزیر صمت تاکید کرد: باید سالانه سه هزار مگاوات سرمایه‌گذاری در حوزه برق کشور می‌شده که این طرح ها به پایان نرسیده است؛ در حوزه گاز برنامه ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری داشتیم که انجام نشد لذا به جز مدیریت مصرف کاری نمی توانیم انجام دهیم.
قائم مقام سابق مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: هر جایی که صحبت از تعرفه به میان می‌آید، منظور مدیریت است. مثلاً تعرفه در واردات، تعرفه در گمرک و تعرفه در هر بخشی به معنای مدیریت چیزی است. در بخش انرژی نیز تعرفه گذاری به معنای مدیریت مصرف است.
با آغاز فصل‌های سرد سال نگرانی‌های کمبود گاز به یک دغدغه برای متولیان و مردم تبدیل می‌شود.از این جهت اجرای تعرفه گذاری پلکانی گاز برای کنترل مصرف می‌تواند، کمک قابل توجهی به مدیریت مصرف کند.
معاون وزیر نفت گفت: مسئله ناترازی تولید با مصرف گاز در فصل‌های سرد در سال‌های اخیر به‌عنوان مهم‌ترین مسئله صنعت گاز کشور مطرح است، بنابراین باید با مدیریت مصرف، این ناترازی را رفع کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ