مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: مجموع مصرف گاز دیروز ۲۲ دی‌ در بخش‌های تجاری و خانگی به حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۵۰میلیون مترمکعبی را شاهد بودیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشهد ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طرح بهینه سازی مصرف گاز برای همه هتل‌های کشور با تمهیدات لازم، انجام شود.
خطوط سراسری گاز کشور پایدار است، اما شرایط گازی کشور همچنان در مرز صرفه جویی قرار دارد، زیرا با تغییر برودت این میزان مصرف تغییر می‌کند.
نزدیک دوسوم از مردم، یعنی حدود ۶۴ درصد از مشترکان گاز کشور، مصرفی متعارف و بهینه در منازل خود دارند و مشکل اصلی مصرف بالای گاز در خانه‌ها را باید در میزان مصرف یک سوم باقی مانده مشترکان، یعنی حدود ۳۶ درصد از مشترکان جستجو کرد.
مدیر مرکز راهبری گاز کشور گفت: استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، اصفهان و آذربایجان‌شرقی جزو چهار استان پر مصرف گاز هستند و میزان مصرف این ۴ استان تقریبا ۴۰‌درصد از مصرف خانگی را به خودشان اختصاص دادند.
کارشناس مرکز کنترل گاز کشور تصریح کرد: پیک مصرف در ابتدای هفته جاری را پشت‌سر گذاشتیم و وارد یک دمای متعادلی شدیم که حدس می‌زنیم در چند روز آینده مصرف ثابت بماند؛ اما در اواسط هفته آینده مجدداً یک کاهش دمایی داریم و افزایش مصرف را پیش‌بینی می‌کنیم.
وزیر نفت از افزایش ۱۵۰ میلیون متر مکعبی مصرف گاز بخش خانگی در برخی از روزهای دی‌ماه خبر داد و گفت: طی ۳۳ سال سابقه کاری‌ام در صنعت نفت تاکنون چنین سرمای پایداری درکشور شاهد نبوده‌ام.
برودت و سرمای حاکم بر کشور ادامه دار است و پیش بینی‌هایی مبنی بر کاهش دما وجود دارد.
با وجود شرایط اضطراری گاز در کشور، تقریبا تغییر خاصی در مصرف گاز کلان‌شهر‌ها رخ نداده است و به نظر می‌رسد با این روند مصرف مردم شهر‌هایی که در انتهای شبکه گاز هستند با مشکلات مستمری مواجه شوند.
وزیر نفت گفت: مدیریت مصرف گاز با همکاری استانداران سراسر کشور و برپایی ستاد سوخت و بحران برای رصد لحظه‌ای میزان گاز شکل گرفت.
وحیدی وزیر کشور در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور گفت: راه اصلی عبور از بحران انرژی، صرفه جویی و تغییر شیوه مصرف است.
روز گذشته از ۸۴۷ میلیون متر مکعب گاز تحویلی به شبکه، ۶۶۰ میلیون متر مکعب دربخش خانگی، صنایع غیر عمده و تجاری مصرف شده است، یعنی ۷۸ درصد گاز تحویلی کشور در این بخش مصرف و رکورد جدیدی ثبت شده.
کارشناس مرکز راهبری گاز کشور گفت: مصرف ۶۳۰ میلیون مترمکعب در حوزه خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده مصرف شده که تقریبا ۷۴ درصد از کل گاز کشور را شامل می شود.
برای بدست آوردن یک تن متانول، ۱۱۰۰ متر مکعب گاز متان را باید مصرف کرد که با این وجود، ۱۱۰۰ متر مکعب گاز در زمستان ۴۰۰ دلار می‌شود، ولی یک تن متانول حدود ۳۵۰ دلار و هیچ دلیلی ندارد که توسط دولت و کشور این گاز را بدهیم و کالایی را بدست آوریم که ارزش افزوده کمتری برای ما دارد.
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: کمبود گاز در کشور نداریم، اما هم‌زمان با برودت هوا، طرح‌های مدیریت مصرف گاز در کشور به‌منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی اجرا می‌شود.
جولایی اعلام کرد که با ورود یک جبهه هوای سرد و سامانه بارشی به کشور از روز پنجشنبه (یکم دی‌ماه)، پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به بیش از ۶۷۰ میلیون متر مکعب در روز برسد.
مسلم رحمانی از اجرای طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی کشور با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف خبر داد.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از پیش‌بینی برای افزایش مصرف گاز کشور در بخش خانگی به روزانه ۶۵۰ میلیون مترمکعب در دی‌ماه امسال خبر داد.
کارشناس مرکز راهبردی گازگفت: در ۲۴ ساعته گذشته مصرف در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به ۶۰۴ میلیون مترمکعب رسید و این مقدار مصرف نزدیک به ۷۰ درصد از کل گاز تحویلی به خطوط کشور می‌باشد.
قائم مقام سابق مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: هر جایی که صحبت از تعرفه به میان می‌آید، منظور مدیریت است. مثلاً تعرفه در واردات، تعرفه در گمرک و تعرفه در هر بخشی به معنای مدیریت چیزی است. در بخش انرژی نیز تعرفه گذاری به معنای مدیریت مصرف است.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش دو برابری مصرف گاز در کشور خبر داد.
نماینده مجلس درخصوص نگرانی‌های موجود در زمینه‌ی ناترازی گاز، بیان کرد: مصرف گاز خانگی در فصول گرم سال حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیون متر مکعب، یعنی ۲۸ درصد مصرف گاز در کشور است.
وزیر نفت گفت: روند شدت مصرف انرژی و گاز در کشور ما بیشتر از مصرف انرژی در سطح جهان است و علاوه بر این لازم است سرمایه گذاری در بخش گاز ارتقا یابد.
یک مقام مسئول گفت: شرکت ملی گاز سه اقدام عملیاتی را در حوزه بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش مسکن تعریف کرده است.
رئیس جمهور فرانسه ضمن ترغیب مردم این کشور برای ذخیره انرژی، گفت که درصورت عدم کاهش داوطلبانه انرژی، جیره‌بندی آخرین گزینه دولت این کشور در زمستان خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ