اتاق اصناف ایران اطلاعیه‌ای با موضوع «الزام ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز با توجه به کاهش شدید دمای هوا» صادر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی، گفت: باید حداقل بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ذخیره‌سازی گاز برای زمان پیک مصرف فصلی صورت گیرد.
مصرف ۱۹۵ میلیون لیتری نیروگاه‌ها در زمستان، ضرورت تداوم صرفه‌جویی ۱۰درصدی مصرف برق و گاز برای گذر از زمستان و بیش از ۴۰ درصد سدهای کشور پر شده است از مهمترین اخبارآب و انرژی هفته جاری بودند.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ضمن تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی در فصل سرد سال، از انتقال بیش از ۲۳۰ میلیارد مترمکعب گاز از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
رجبی مشهدی گفت:با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی که از ورود سامانه بارشی برف و باران به کشور خبر می‌دهد،از هموطنان درخواست می‌کنیم باصرفه‌جویی درمصرف گاز وبرق به پایداری شبکه برق کمک کنند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اما امسال نیز به دلیل آلودگی هوا، صرفه‌جویی در مصرف گاز و به علت سرمای هوا نیز مدارس تعطیل شده که اینگونه تعطیلات را در گذشته نداشتیم و در واقع این نوع تعطیلی مدارس بی‌سابقه بوده است.
مدیر روابط عمومی و تشریفات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از راه‌اندازی کمپین آگاهی‌رسانی با عنوان «خانه همسایه سرد است» با هدف اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف گاز خبر داد.
سخنگوی صنعت برق گفت: هرچقدر که صرفه‌جویی در مصرف گاز انجام شود، سهم نیروگاه‌ها بیشتر شده و پایداری برق‌رسانی به مناطق سردسیر را بهبود خواهد بخشید.
سخنگوی شرکت ملی گاز ضمن تکذیب استعفای مدیرعامل شرکت ملی گاز از مصرف ۶۳۶ میلیون متر مکعبی گاز در شبانه روز گذشته خبر داد.
علیرضا عباس‌زاده اظهار داشت: یکی از راهکار‌های مؤثر در زمینه صرفه‌جویی در مصرف گاز، تعطیلی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های دولتی است که برهمین اساس فعالیت دستگاه‌ها، فردا سه شنبه هم به صورت دورکاری انجام خواهد شد.
سمنان- استاندار سمنان گفت: علی رغم اینکه سرما در برخی نقاط استان به ۱۷ درجه زیر صفر رسید اما با همراهی مردم مصرف گاز ۵۰ درصد کمتر شده است.
با وجود شرایط اضطراری گاز در کشور، تقریبا تغییر خاصی در مصرف گاز کلان‌شهر‌ها رخ نداده است و به نظر می‌رسد با این روند مصرف مردم شهر‌هایی که در انتهای شبکه گاز هستند با مشکلات مستمری مواجه شوند.
سخنگوی صنعت برق از هموطنان درخواست کرد، با صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق از قطع شدن این دو انرژی گرانبها در این روزها که سرمای بی سابقه‌ای را در کشور تجربه می‌کنیم، جلوگیری کنند.
در پی اعلام استانداری تهران مبنی بر تعطیلی روز یکشنبه 25 دی ماه به دلیل برودت هوا و به منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز، اسامی شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران اعلام شد.
رئیس شورای شهر تهران گفت: از مردم می‌خواهیم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند و خودشان به خودشان یاری برسانند.
طی روز گذشته مصرف گاز تهرانی ها از ۱۲۵ میلیون در بخش خانگی گذر کرد یعنی ۱۴ درصد مصرف گاز خانگی در کل کشور در تهران است که این مساله درخور توجه است.
سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: با وجود آنکه ترکمنستان سواپ گاز خود را قطع کرده است و مصرف گاز به مرز هشدار رسیده در هیچ کجا حتی روستا ها قطعی گاز در بخش خانگی نداشته است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: مجموع مصرف گاز دیروز ۲۲ دی‌ در بخش‌های تجاری و خانگی به حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۵۰میلیون مترمکعبی را شاهد بودیم.
کیهان نوشت: توصیه‌های همیشگی و همه ساله برای صرفه‌جویی در مصرف گاز در زمستان در ایران کجا، «زمستان سخت» اروپا با تبعات هولناکی که در بالا به گوشه‌ای از آن‌ها اشاره شد کجا؟!
ادارات شهرستان‌های استان تهران فردا پنجشنبه ۲۲ دی‌ ماه به سبب صرفه‌جویی در مصرف گاز تعطیل است.
استاندار مرکزی گفت: کاهش ساعت کار ادارات استان تاکنون موجب صرفه‌جویی ۴۹ درصدی مصرف گاز شده و اگر مدیریت بهتری اعمال شود این مهم به ۷۰ تا ۸۰ درصد نیز می‌رسد و لذا مدیریت مورد توجه همه مدیران و دستگاه‌ها باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان با اشاره به اینکه در این سه روز تمامی مدارس به استثنای دانش آموزانی که امتحان نهایی دارند غیرحضوری خواهد شد، بیان کرد: با توجه به سرما و برودت هوا به مردم توصیه می‌کنیم رعایت صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق را سرلوحه کار خود قرار دهند.
برآورد تلفات گاز در صورت انتقال از خط لوله نزدیک به ۵ تا ۱۰ درصد است که در صورت تامین از طریق شمال کشور و با گاز روسیه، این میزان صرفه‌جویی خواهد شد و ایران می‌تواند علاو بر جبران ناترازی مصرف گاز کشور، آن صادر کند، بنابراین هر نوع همکاری ایران و روسیه در زمینه گاز به نفع ایران خواهد بود.
کارشناسان معتقدند که در کنار سپری کردن پاییزی معتدل‌، روند صرفه‌جویی در مصرف چه در میان صنایع و چه در میان خانوارها از دیگر عوامل کاهش قیمت گاز است.
مدیرعامل شرکت توسعه گاز ایران افتتاح پروژه خط لوله انتقال گاز ۸ اینچ سیمان لارستان را موجب خلق منافع عظیم اقتصادی خواند و از صرفه‌جویی ماهانه یک میلیون دلاری در این مجتمع بزرگ صنعتی خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ