اصولا پایش هوا همواره یکی از معضلات کشور ما بوده است، چون هیچ‌وقت دیدگاه ما بر «پایش» نبوده است. برای همین وقتی که معضل بوی نامطبوع تهران حل شد، پایش‌های مربوطه نیز متوقف شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اهواز- طبق اعلام مرکز پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای ۶ شهر استان خوزستان ناسالم و آلوده ثبت شده است.
با پیگیری سازمان بازرسی به جهت گره‌گشایی از مشکلات پیش روی یک محصول تولید داخل ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا یک شرکت دانش بنیان در زنجیره تأمین لیست استاندارد قرار گرفت.
اهواز- طبق اعلام مرکز پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای شهرستان مسجدسلیمان در وضعیت بسیار خطرناک آلودگی صنعتی هوا قرار گرفت.
مشکل این است که تا پیش از این، در طول سال چند روز با فاصله زیاد، آلودگی هوا به میزانی می‌رسید که خطرناک بود، اما الان شرایط به گونه‌ای شده که آلودگی هوا ماندگاری بالایی پیدا کرده است و ممکن است مدارس چندین روز و چندین هفته تعطیل شود و عملا مقبولیت اجتماعی خود را از دست بدهد
این روز‌ها کیفیت هوای کره زمین، رو به وخامت گذاشته و بیش از پیش آلوده و برای سلامت انسان مضر شده است. بنابر گزارش سازمان جهانی بهداشت، ۹۹درصد از جمعیت جهان، هوای آلوده تنفس می‌کنند و متاسفانه هر ساله ۷میلیون نفر در اثر آلودگی هوا، جان خود را زودهنگام از دست می‌دهند.
اهواز- طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای پنج شهر خوزستان در وضعیت «قرمز» و «ناسالم» گزارش شده است.
معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران توضیحاتی درباره سوخت ۳ نیروگاه مهم پایتخت، دلایل تشدید آلودگی و ماجرای تغییر استانداردهای شاخص آلودگی هوا ارائه داد.
اصفهان- شاخص کیفی هوای اصفهان امروز چهارم بهمن ماه براساس داده‌های ۱۶ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۱۱۲ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.‌
رضایی گفت: غلات پایه و اساس کالری دریافتی روزانه ما را تشکیل می‌دهند، متأسفانه برنج و گندم در ایران، قوت غالب محسوب می‌شود، در صورتی که مصرف سیب زمینی و جو انتخاب بهتری نسبت به گندم و برنج است.
اصفهان- شاخص کیفی هوای اصفهان امروز هفدهم دی‌ماه براساس داده‌های ۱۴ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۱۵۴ برای نهمین روز پیاپی در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.‌
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از تشدید گشت و پایش شبانه روزی صنایع، معادن و واحدهای صنفی استان همزمان با پایداری و افزایش آلودگی هوا در تهران خبر داد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: به دلیل سکون نسبی جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها تا چهارشنبه در کلان‌شهرها ادامه دارد.
آقای زاکانی، شهردار تهران، پیش از این گفته بود که از سوی رئیس‌جمهور مسئولیت گرفته و حکم دارد که درباره آلودگی هوای تهران مسئول مستقیم باشد، اما بعدها هیچ خبری از این مسئولیت‌پذیری نشد، به ایشان تذکر هم داده‌ایم اما حالا گفته می‌شود که وظیفه این کار فقط بر عهده شهرداری تهران نیست و یک کار ملی است.
بر اساس پیش بینی‌ها تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت.
در سراسر کشورمان، تنها در ۱۰۴ منطقه پایش کیفی هوا صورت می‌گیرد و تنها ۱۸۶ ایستگاه به سنجش آلودگی هوا مشغول هستند! درباره ایستگاه‌هایی سخن می‌گوییم که برخی از آن‌ها را مجموعه‌های دیگر (مانند شهرداری‌ها) دایر کرده‌اند و سازمان حفاظت محیط زیست در ساختشان نقشی نداشته است.
در شرایطی که آلودگی هوا به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده و به عنوان مثال، گرد و خاک غلیظ نفس شمار بسیاری از هموطنان‌مان را در غرب و جنوب غربی کشور به شماره انداخته، کمبود‌هایی آشکار است که پایش میزان آلاینده ذرات معلق PM ۱۰ و PM ۲.۵ را غیر ممکن می‌کند. مثل ایستگاه‌های دایر در استان خوزستان که عمده آن‌ها قادر به اندازه گیری تنها یکی از شاخص‌های فوق هستند نه بیشتر!
در شرایطی که آلودگی هوا به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده و به عنوان مثال، گرد و خاک غلیظ نفس شمار زیادی از هموطنان‌مان را در غرب و جنوب غربی کشور به شماره انداخته، کمبود‌هایی آشکار است که پایش میزان آلاینده ذرات معلق PM ۱۰ و PM ۲.۵ را غیر ممکن می‌کند. مثل ایستگاه‌های دایر در استان خوزستان که عمده آن‌ها قادر به اندازه گیری تنها یکی از شاخص‌های فوق هستند نه بیشتر!
بازی های پایان هفته تیم های پایه پرسپولیس برگزار نشد.
اصفهان- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از احتمال بارش‌ پراکنده در نواحی غرب و جنوب استان و تداوم غبارآلودی هوای شهر اصفهان طی روز چهارشنبه خبرداد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از آغاز گشت و پایش شبانه روزی صنایع، معادن و واحدهای صنفی استان همزمان با فصل سرما و افزایش آلودگی هوا در تهران خبر داد.
وزیر کشور بر انجام اقداماتی همچون جلوگیری از مصرف نفت کوره در نیروگاه‌ها،جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و نظارت بر توزیع سوخت بنزین،نفت و گاز استاندارد در جایگاه های سوخت تاکید کرد
اراک - طبق پیش بینی هواشناسی استان مرکزی، مناطق صنعتی و پرجمعیت استان در ۲ روز آینده با افزایش نسبی آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا مواجه هستند.
سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد: مجسمه ارزشمند فردوسی که از میراث فرهنگی شهر تهران شناخته می‌شود، ۶۳ سال پیش در سال ۱۳۳۸ توسط استاد ابوالحسن خان صدیقی در ایتالیا ساخته و به ایران منتقل شده و در طول شش دهه گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی، آلودگی هوا و برخی صدمه‌های محیطی با آسیب جدی مواجه شده که در مقابل، متاسفانه نسبت با نگهداشت اصولی، بهسازی و مرمت تخصصی آن اقدام موثری انجام نشده است.
شقاقی گفت: بحران‌های نوظهور در ایران بسیار پیچیده‌تر از بحران‌هایی است که مجمع جهانی اقتصاد به آن‌ها اشاره کرده، بحران‌هایی نظیر آب، محیط زیست «ریزگرد‌ها و آلودگی هوا»، فرونشست زمین و خشکسالی، پیری جمعیت، صندوق‌های بازنشستگی و فرسودگی اقتصادی ایران، از جمله اَبَرچالش‌های ایران در دهه پیش رو قلمداد می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ