سازمان هواشناسی اعلام کرد: به دلیل سکون نسبی جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها تا چهارشنبه در کلان‌شهرها ادامه دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم خیزش گردوغبار و استمرار شرایط آلودگی هوا در مناطقی از استان تا روز دوشنبه ۲ مرداد خبرداد.
در صورت تداوم شرایط آلودگی، درخصوص تعطیلی مشهد برای فردا در جلسه امشب کارگروه اضطرار آلودگی هوا تصمیم‌گیری خواهد شد.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز، برای امشب کاهش محسوس دما و از فردا در سطح استان روند افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار آلودگی سطح نارنجی و با اشاره به ادامه پایداری هوا و تشدید آلودگی هوا اعلام کرد که آلودگی هوا از روز شنبه (۸ بهمن‌ماه) آغاز می‌شود و تا ظهر یکشنبه (۹ بهمن‌ماه) پایان می‌یابد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارندگی در اکثر نقاط کشور، افزایش نسبی دما در تمام نقاط همچنین تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خبر داد.
هشدار «نارنجی» تداوم آلودگی هوا در ۳ کلانشهر
طی ۲ روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود. از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۳ تا ۵ بهمن) برای جنوب استان‌های فارس، بوشهر، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، جزایر واقع در خلیج فارس و پنجشنبه (۶ بهمن) علاوه بر این مناطق، در برخی نقاط هرمزگان و کرمان بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در روز‌های آینده جوی پایدار در نیمه شمالی کشور و تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت، بارش پراکنده در برخی استان‌های ساحلی خزر و وزش باد نسبتا شدید در نوار شرقی کشور را شاهد خواهیم بود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در اکثر مناطق کشور جوی پایدار همراه با ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود که سبب آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.
المیرا شریفی مقدم، مجری شبکه خبر با انتشار یک استوری در اینستاگرام خود به تداوم تعطیلی مدارس در پی تشدید آلودگی هوا کنایه زد.
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد از عدم وزش باد قابل ملاحظه و ماندگاری و انباشت آلاینده‌های هوا به‌ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون از جمعه تا صبح شنبه (۱۶ تا ۱۷ دی) خبر داد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پایداری جوی و تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی همچنین ورود سامانه بارشی از غرب کشور خبر داد.
اصفهان- سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان از تداوم آلودگی هوا در مناطق صنعتی و به ویژه کلانشهر اصفهان تا عصر چهارشنبه خبر داد.
سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم پایداری و سکون جوی نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و کرج تا حد «بسیار ناسالم» هشدار داد و بر ضرورت خودداری از تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها و پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز تاکید کرد.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم سکون جوی و آلودگی هوا تا روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه خبرداد.
هشدار نارنجی سازمان هواشناسی درباره تداوم آلودگی هوا
اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان طی پنج روز آینده را با آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری و در مناطق پر تردد شهری راهمراه با تداوم آلودگی هوا پیش‌بینی کرد.
نقشینه از تداوم آلودگی هوا در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی تا اواسط هفته خبر داد و به پرهیز از تردد غیر ضروری در فضای باز و فعالیت فیزیکی و ورزشی برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌های توصیه کرد.
سازمان هواشناسی نسبت به تداوم پایداری جو، آلودگی همراه با انباشت آلاینده‌های هوا تا روز پنجشنبه هشدار نارنجی صادر کرد. بر این اساس از امروز (چهارشنبه) تا فردا (پنجشنبه) سکون هوا ادامه دارد.
ساعاتی بعد از آنکه وزیر آموزش و پرورش از برگزاری «غیر حضوری» مدارس ابراز تاسف کرد و یادآور شد که امکان استفاده از شبکه شاد موجب شده که دانش آموزان از درس عقب نمانند و این موضوع جای خوشحالی دارد، در مراکز برخی استان های کشورمان جلساتی برگزار شد که با توجه به تداوم آلودگی هوا و شدت گرفتن آن، رای به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها برای فردا و حتی پس فردا دادند.
بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا در دو استان تهران و البرز، مقاطع ابتدایی و متوسطه استان‌های تهران و البرز به جز دماوند و فیروزکوه شنبه و یکشنبه غیرحضوری شد. تصمیمی که دلیل اتخاذ آن پیش بینی اداره کل هواشناسی در این استان ها مبنی بر افزایش غلظت آلاینده و تداوم آن طی روز‌های آتی است.
اصفهان- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از احتمال بارش‌ پراکنده در نواحی غرب و جنوب استان و تداوم غبارآلودی هوای شهر اصفهان طی روز چهارشنبه خبرداد.
بر اساس آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران تا روز جمعه (۴ آذر) با ادامه پایداری نسبی و عدم وزش باد قابل ملاحظه آسمانی کمی ابری تا نیمه‌ابری و در مناطق پرتردد شهری همراه با غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
تداوم آلودگی هوا در تهران و البرز

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ