تحقیقات محققان نشان داد مهار پروتئین کیناز p۳۸ پتانسیل تمایزی سلول های بنیادی پرتوان جنینی به اندودرم را افزایش می دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک نمونه از نادرترین مار‌های آمریکا، اخیرا در حالی پیدا شده که در تلاش برای بلعیدن یک هزارپا جانش را از دست داده است. این هزارپا‌های غول‌پیکر می‌توانند در زمان بلوغ اندازه‌ای برابر با اندازۀ این نوع مار داشته باشند.
یک نمونه از نادرترین مارهای آمریکا، اخیرا در حالی پیدا شده که در تلاش برای بلعیدن یک هزارپا جانش را از دست داده است. این هزارپاهای غول‌پیکر می‌توانند در زمان بلوغ اندازه‌ای برابر با اندازۀ این نوع مار داشته باشند.
برنامه فشرده تیم ملی ایران قبل از برگزاری جام ملت‌های آسیا با تایید امیر قلعه نویی نهایی شده است.
تعداد این نوع مار پایتون در این منطقه آنقدر زیاد شده است که موجب هشدار مسئولان مراقبت از محیط‌زیست شده است. اشتهای سیری‌ناپذیر این مار‌ها به اکوسیستم طبیعی شکننده این منطقه صدمه زده و گونه‌های جانوری بومی متعددی را از بین می‌برد.
مار دریایی که میلیون‌ها سال پیش توانایی خود برای دیدن رنگ را از دست داده بود، دوباره تکامل یافته است. این یکی از تنها ۲ خزنده شناخته شده بدست آورنده این نوع دید رنگی است.
در ایران تاکنون دو گونه خشکی زی از این خانواده، یعنی مار کبری و کفچه مار به ثبت رسیده بود و با ثبت این گونه جدید تعداد مارهای خانواده کبری در کشور به سه مورد رسید که به شدت سمی بوده و همانند سایر اعضای هم خانواده خود سم آن از نوع موثر بر اعصاب است.
کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه گاهی چهره مار تا حدودی به تشخیص سمی بودن آن کمک می‌کند، یادآور شد: در بیشتر موارد مار‌های با سر مثلثی و مردمک عمودی سمی بوده و مار‌های با مردمک گرد و سر معمولی کمتر سمی هستند، اما موارد استثنا هم وجود دارد مانند" کبری خوزستان" که اگرچه شبیه مار‌های غیرسمی است، اما از سمی‌ترین مار‌های ایران به شمار می‌رود.
کمبود آب را نمی‌توان به تنهایی با یک نوع فناوری مهار کرد. روش‌های متعددی مانند استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی یا الگوریتم‌ها وجود دارد که مزایای گسترده‌ای برای مدیریت آب به ارمغان می‌آورد.
سحابی گسیلشی عقاب یا M۱۶ در فاصله ۶۵۰۰ سال نوری از ما و در صورت فلکی مار (Serpens) قرار دارد. وسعت این سحابی ۲۰ سال نوری است و با دوربین دوچشمی قابل مشاهده است. این تصویر با استفاده از نوردهی طولانی و عمیق گرفته شده و ترکیبی از سه رنگ است که توسط گوگرد (زرد)، هیدروژن (قرمز) و اکسیژن (آبی) منتشر شده است.
طحان نظیف گفت: مبنای طرح‌ها و لوایح باید سیاست‌های کلی باشد؛ چرا که سند بالادستی و راهبردی می‌باشد. هر طرح و لایحه‌ای که می‌خواهد به نتیجه برسد، بهتر است بر مبنای سیاست‌های کلی انتخابات باشد.
سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بر سر مزار شهید محمد صادق صدر و شهید محمدباقر صدر در نجف حضور یافت. در تصاویر منتشر شده سردار قاآنی ضمن ادای احترام به شهید صدر بر سر مزار دو فرزند شهیدش مصطفی و مؤمل نیز حضور یافت. خبرگزاری نون عراق نوشت: اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در یک سفر غیرمنتظره وارد عراق شده که دومین سفر در نوع خود در سال جاری است. در حالی که یک منبع عراقی تایید کرد که این مقام ایرانی با مقامات و رهبران سیاسی گفتگو خواهد کرد. به گفته یک منبع سیاسی عراقی به العربی الجدید، قاآنی اواخر شب پنجشنبه وارد استان نجف در جنوب عراق شد و با رهبران حشد الشعبی ابوفدک المحمداوی و ابوزینب اللامی دیدار کرد و همچنین مقبره ابومهدی المهندس را زیارت کرد.
نوشیدنی‌های سرد یا نوعی از بستنی‌های یخی ساده می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای گلو درد باشند. چرا که این نوشیدنی‌ها یا یخ‌ها می‌توانند بر بافت‌های ملتهب موثر باشد و همینطور بر روی پایانه‌های عصبی حس درد اثر مهاری داشته باشد. در واقع سرما، دمای پایانه‌های عصبی را کاهش می‌دهد و در این شرایط ارسال پیام حس درد از پایانه‌های عصبی کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد نوشیدنی‌های سرد را هنگام گلو درد ترجیح میدهند.
دندان‌های بوآی درختی زمردین در نوع خود ترکیب بسیار جالبی دارد. دندان‌های جلویی این مار نسبت به دیگر مار‌های غیرسمی بلندتر و بیشتر شبیه مار‌های سمی است.
نیرو‌های امداد، ابتدا این مار را با نوعی مار به نام مار ذرت اشتباه گرفتند. مار‌های ذرت همچون مار‌های پایتون بسیار آرام هستند و به‌دلیل اینکه به نور حساس‌اند، معمولا به مکان‌های تاریک و دنج می‌روند. مار پایتون توپی هم آرام و علاقه‌مند به مکان‌های تاریک است و بیشتر مواقع خود را به‌شکل توپ درمی‌آورد.
خبرگزاری مهر در گفتگو با خانواده حمید نوری ایرانی زندانی در سوئد، آخرین اخبار، حواشی و نیز پرونده وی در دادگاه تجدید نظر را مورد بررسی قرار داد.
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در بهبود خلق و خو، رفع عصبانیت و تندخویی موثر دانست.
فرسودگی شغلی نوعی آسیب روحی و روانی است که اگر با اقدامات پیشگیرانه مهار نشود؛ عموما بدون دخالت درمانگر حرفه‌ای قابل درمان نخواهد بود.
کارشناس تصادفات پلیس راهور با اشاره به اینکه فرار از بروز تصادف نوعی مهارت در رانندگی محسوب می شود، گفت: عدم رعایت فاصله طولی دلیل اصلی وقوع تصادفات زنجیره‌ای است.
رئیسی با اشاره به ساخت ۶ نوع واکسن کرونا در داخل کشور به همت دانشمندان ایرانی و با حمایت دولت اظهار داشت: استفاده تؤامان مردم از واکسن‌های ساخت داخل و واکسن‌های وارداتی، در کنار تزریق بیش از ۱۵۶ میلیون دز واکسن کرونا در طرح واکسیناسیون سراسری که بالاتر از بسیاری از کشور‌های اروپایی و آسیایی بود، باعث مهار کرونا و ارتقای سطح ایمنی عمومی در ایران شده است.
برخلاف سایر تومور‌ها که از قند‌ها تغذیه می‌کنند، سرطان‌های دارای جهش IDH ۱ به لیپید‌ها معتاد هستند. جهش ژن IDH ۱ یک جهش ناخوشایند است که معمولا در سرطان خون، لوسمی میلوئید حاد، سرطان استخوان به نام کندروسارکوم، سرطان مجرای صفراوی و گلیوما درجه پایین (نوعی سرطان مغز) یافت می‌شود.
غرب ایران را به ارائه صد‌ها پهپاد به روسیه متهم کرده و از سازمان ملل خواسته تا بررسی کند که آیا این عرضه پهپاد‌ها، نقض تعهدات ایران بوده است یا خیر. با این وجود، مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا تاکید کرده‌اند که مهار برنامه هسته‌ای ایران باید جدا از سایر مسائل مرتبط از جمله تسلیح روسیه توسط ایران و یا نوع برخورد با معترضان آن کشور مورد بررسی قرار گیرد.
کارشناس سیاسی اردنی ضمن اشاره به چارچوب کلی مطالبات معترضان و تلاش امان برای کنترل نا آرامی ها در این کشور گفت که هیچ طرف خارجی جز رژیم صهیونیستی نفعی در تغییر حکومت اردن ندارد.
شهردار منطقه ۱۰ تهران از رفع خاموشی بوستان‌های سطح منطقه خبر داد و گفت: از مهر ماه امسال ۵۷ پایه برج نوری نصب شده است.
امیر قلعه نویی سرمربی تیم استقلال در روزهای اخیر و در جریان تمرینات تیم گل گهر سیرجان برنامه ویژه‌ای جهت مراقبت از یکی دو مهره خطرناک تیم استقلال را برای بازیکنان تیمش در نظر گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ