فرسودگی شغلی نوعی آسیب روحی و روانی است که اگر با اقدامات پیشگیرانه مهار نشود؛ عموما بدون دخالت درمانگر حرفه‌ای قابل درمان نخواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پرتقال سرشار از ویتامین C است و در بهبود توانایی‌های شناختی و تقویت سلامت مغز نقش دارد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول‌های مغز در برابر آسیب‌های ناشی از بالا رفتن سن محافظت می‌کند. هم‌چنین این ویتامین به پیشگیری از اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی کمک می‌کند. برخی از منابع سرشار از ویتامین C عبارتند از: کیوی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی، انبه، آناناس.
برنامه دورهمی برای شناخت واقعه غدیر در بوستان آب و آتش در جنب مجسمه فانوس کنار پل طبیعت برگزار شده است.
ملی‌پوش نوجوان ایران در نشست خبری پیش از بازی نیمه‌نهایی مقابل ژاپن به نکاتی اشاره کرد.
بازیکن تیم فوتبال نوجوانان ایران گفت: شناخت خوبی از تیم ژاپن داریم و به پیروزی برابر این تیم امیدواریم.
آلوی ژاپنی که با نام زردآلو ژاپنی نیز شناخته می‌شود در ژاپن به طور سنتی "ume" نامیده می‌شود.
طی مراسمی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی از کتاب «شناخت تنوع و پوشش گیاهی ایران» رونمایی شد.
مسابقات مسترز مادرید برای شناخته شدن هشت تنیسور نهایی امروز پیگیری خواهد شد.
شرکت‌کنندگانی که در گروه رژیم غذایی کتو-مدیترانه‌ای دچار اختلال شناختی خفیف بودند، سطوح پایین‌تری از میکروب‌های تولیدکننده گابا و سطوح بالاتری از میکروب‌های تنظیم‌کننده گابا داشتند.
شکلات تلخ حاوی فلاونول‌هایی است که به عنوان آنتی‌اکسیدان در بدن عمل می‌کنند و قادرند سلامت پوست را بهبود ببخشند. همچنین مصرف شکلات تلخ در پیشگیری از بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و زوال شناختی نقش مثبت دارد.
رونمایی از پرویز ثابتی، یکی از جنایت‌کاران شناخته شده ساواک در دورهمی ضدانقلاب این سئوال را در میان قربانیان جنایت‌های او به‌وجود آورده که آیا امکان پیگیری حقوقی این موضوع وجود دارد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: شناخت رفتار زلزله به ایمن سازی شهر و ساختمان‌ها کمک می‌کند.
رئیس جمهور گفت: روشنفکر واقعی به موقع مخاطرات را شناسایی می کند و روشنفکران و عالمان دینی و دانشگاهی باید بدون ترس از هجمه‌ها، برای صیانت از ابتلای جامعه به ابهام و دروغ از خودگذشتگی کند.
بررسی سیستماتیک متون علمی، شواهد اولیه‌ای را نشان می‌دهد مبنی‌بر اینکه سمعک به جوان‌ماندن مغز انسان کمک می‌کند. پژوهشگران سنگاپور پس از بررسی هشت مطالعه بلندمدت بر روی بزرگسالان کم‌شنوا، دریافتند افراد کم‌شنوایی که از سمعک استفاده می‌کنند در مقایسه با افراد کم‌شنوایی که از سمعک استفاده نمی‌کنند، ۱۹ درصد کمتر دچار علایم زوال شناختی شدند.
با افزایش سن، جریان خون به مغز و عملکرد شریانی کاهش می‌یابد اما این کاهش را می‌توان کند کرد.
تمرینات تناوبی به اندازه ورزش مداوم برای افزایش جریان خون مغز در افراد مسن در طول دوره‌های فعالیت مؤثر است و زمانی که افزایش جریان خون کلی در طول دوره‌های تمرین و استراحت اندازه‌گیری شد، محققان دریافتند موثرتر از ورزش مداوم است.
شواهد حاکی از آن است که میزان آگاهی مردم و کارمندان بانکی در دو حوزه «کاربردها» و «عواقب برگشت خوردن» چک‌های صیادی، اندک بوده و همین عامل ممکن است معامله‌گران را با مشکل مواجه کند.
به طور گسترده‌ای روشن شده که ارتباطات اجتماعی ضعیف مانند شبکه‌های ارتباطی کوچک، تعاملات کم و تنهایی عوامل خطرزای قابل تغییر برای زوال شناختی است.
شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه دره فرحزاد یکی از نقاط نا ایمن و آسیب خیز شهر تهران شناخته شده بود، گفت: با پیگیری قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران امروز رود دره از این حالت بحران خارج شد.
شناخت ظرفیت ها استان ها، موجب پیشرفت بانک خواهد شد
شناخت جالب کی‌روش از دو حریف تدارکاتی در اتریش
دبیر کمیته پیشگیری از خودکشی انجمن علمی روانپزشکان ایران با بیان اینکه افسردگی شناخته نشده و یا درمان نشده، اصلی‌ترین فاکتور در امر خودکشی در محیط‌های دانشگاهی محسوب می‌شود، درباره ریز فاکتور‌های این نوع خودکشی نیز تصریح کرد: از جمله این ریز فاکتور‌ها دانشجویان مهاجر هستند که در شهر یا کشوری تنها هستند. این دانشجویان آسیب‌پذیرترند. از سوی دیگر دانشجویانی که طول دوره تحصیلی آن‌ها از هم دوره‌ای‌های خود طولانی‌تر شده نیز آسیب پذیرتر از سایر دانشجویان در امر خودکشی هستند.
معاون مشاوره و امور روان شناختی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی، از راه اندازی اتاق مشاوره در طول مسیر تهران تا کربلا برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی در کاروان «سرزمین امید» خبر داد.
مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال با بیان این که از برخی انتقادات پیشکسوتان تعجب می کنم گفت: سرمربی پرتغالی هنوز به شناخت کاملی از توانایی بازیکنان نرسیده است.
تحقیقات نشان داده که چگونه ورزش می‌تواند به مبارزه با برخی از اثرات پیری کمک کند. این موارد شامل مطالعاتی است که نشان می‌دهند فعالیت بدنی منظم می‌تواند به حفظ خاصیت ارتجاعی قلب کمک کند، اختلالات شناختی خفیف را کاهش دهد و هورمون‌هایی را ایجاد کند که از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل جلوگیری می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ