معاون وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه حوادث اخیر عراق این کشور را در آستانه جنگ داخلی قرار داد، از نقش عراق در ایجاد همگرایی بین ایران و عربستان تمجید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تاریخ سیاسی و اجتماعی عراق گویای مداخلات آمریکا در این کشور خاورمیانه‌ای است. آمریکا از زمان حمله به عراق کوشید که زمام اوضاع را در دست گیرد و از آن برای تحقق اهداف خود بهره برداری کند.
بر اساس هماهنگی‌های بعمل آمده قرار است چند داور مطرح فوتبال ایران برای دریافت لایسنس VAR‌به عربستان بروند.
سفیر جدید ایران در کویت پیش از عزیمت به محل ماموریت با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
وزیر ورزش ایران و جمهوری آذربایجان در همکاری برای توسعه روابط ورزشی در بخش بانوان و برگزاری دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال دو کشور به توافق رسیدند.
کارلوس کی‌روش آماده حضور در اولین تورنمنت خود به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال قطر می‎‌شود و از شرایط موجود ابراز رضایت کرده است.
تیم ملی والیبال ایران به شهر روتردام هلند رسید و در هتلی اسکان یافت که بازیکنان تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و کرواسی فینالیست‌های لیگ ملت‌های اروپا در آن اقامت دارند.
ایران ۶ . افغانستان یک ؛ لشکرکشی غربی ژنرال برای شکست همسایه شرقی
تیم ملی ایران امروز با افغانستان روبه‌رو می‌شود. اولین بازی ملی ایران با همین تیم بوده ولی آنها 74سال است با هم بازی نکرده‌اند.
علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق روز پنج‌شنبه در توییتی به نقل از منابع موثق نوشت: «مذاکرات چراغ خاموش تیم فنی حوزه بانکی در یکی از کشور‌های همسایه هم اکنون به طور موفقیت آمیز به پایان رسید؛ یقینا به زودی شاهد گشایش در حوزه ارزی خواهیم بود!» این توییت در حالی منتشر شده که قرار است فردا یکشنبه هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان طی یک سفر دو‌روزه به ایران بیاید. سفری که ماه‌ها محل بحث و گمانه زنی بود؛ اوایل اسفند ماه بود که علی علیزاده، عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم از احتمال سفر سلطان عمان به ایران در آینده نزدیک با موضوع برجام خبر داده بود.
ساری- معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از مازندران به عنوان پیشانی صنعت طیور کشور یاد کرد و گفت: کشورهای همسایه متقاضی مرغ ایران هستند.
معاون وزیر نیرو از پیگیری موضوعات آبی مشترک با کشورهای همسایه خبر داد و گفت: وزارت نیرو این‌ مسائل را از بعد فنی و حقوقی پیگیری می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در توسعه روابط با ازبکستان اولویت ما خصوصاً در بخش اقتصادی، حمل و نقل، گردشگری، ارتباطات و عبور کامیون‌ها در محورهای ترانزیتی است.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت، گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۸ میلیارد و ۸۴۳ میلیون دلار کالا بین ایران و ۱۵ کشور همسایه تبادل شد.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: مجموع صادرات ۱۱ ماهه ایران به ۱۵ کشور همسایه حدود ۲۸میلیارد دلار بود که رشد ۲۰ درصدی داشت و تراز تجاری نیز مثبت دو میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار شد.
وزیر نیرو در مراسم امضای قرار داد تبادل انرژی با پاکستان گفت: پایدار سازی برق ایران از طریق تبادل انرژی با کشورهای همسایه صورت خواهد گرفت.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ظرفیت بالای متخصصان هسته‌ای ایران را فرصتی برای توسعه برنامه‌های کشورهای همسایه و نیز کمتر توسعه یافته خواند.
منابع فلسطینی از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به کشوری در همسایگی ایران با اهداف خاص خبر دادند.
سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل خانه صمت از سهم ۹۳ درصدی کشورهای همسایه در صادرات محصولات کشاورزی، دامی، شیلاتی و غذایی کشور در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.
وزیر خارجه عراق با بیان اینکه ایران و ترکیه همسایه های مهمی برای کشورش به حساب می آیند، تاکید کرد که نباید از خاک عراق حمله ای به ایران صورت گیرد.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بر لزوم همکاری وزارت امور خارجه با ستاد کل نیروهای مسلح در انعقاد قراردادهای عدم تعرض بین ایران و کشورهای همسایه تأکید کرد.
در گذشته به دلیل کم توجهی دولت‌ها به موضوع مهم تجارت خارجی با کشور‌های همسایه، عملا حضور ایران در بازار قطر کمرنگ شده بود و کشورهای، چون ترکیه، چین و... وارد این بازار شده بودند. حال با رویکرد جدید دولت سیزدهم، شاهد تغییر این روند و رسیدن به تجارت سه میلیارد دلاری بین دو کشور هستیم.
نور نیوز: تنها مانع برای انتقال وجوه آزاد شده ایران در کره جنوبی، تعیین حساب و بانک عامل مورد پذیرش طرفین بود که این بانک هم در یکی از کشورهای منطقه تعیین شده و مورد توافق طرفین قرار گرفته است.
نور نیوز: تنها مانع برای انتقال وجوه آزاد شده ایران در کره جنوبی، تعیین حساب و بانک عامل مورد پذیرش طرفین بود که این بانک هم در یکی از کشورهای منطقه تعیین شده و مورد توافق طرفین قرار گرفته است.
بررسی وضعیت صادرات در فروردین ۱۴۰۱ نشان می‌دهد صادرات ایران به ۱۵ کشور همسایه به علاوه هند و چین نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۲۶ درصد رشد داشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ