وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون نخست وزیر کوبا ، آخرین تحولات روابط دو کشور خصوصاً در حوزه روابط اقتصادی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در این دیدار، معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: انگیزه کشور‌های مختلف برای پیوستن به سازوکار‌های اقتصادی و بین‌المللی متعلق به جبهه چندجانبه‌گرایی از جمله سازمان همکاری شانگ‌های و مجموعه بریکس، نتیجه سست‌شدن زیرساخت سازوکار‌های بین‌المللی متعلق به جریان یکجانبه‌گرایی است.
دولت سیزدهم از ابتدای روی کارآمدن با نقد دولت‌های پیشین در زمینه سیاست خارجی اعلام کرد که سیاست خارجی متوازن مبتنی بر گسترش روابط با همسایگان را در پیش خواهد گرفت و با گسترش روابط در حوزه کشور‌های همسایه و سیاست نگاه به شرق خواهد توانست انزوای تحمیل‌شده به ایران به واسطه تحریم‌های هسته‌ای را بشکند.
بسیاری از ضوابط یک‌سویه‌ای که در سال‌های اخیر در عرصه بین‌الملل پدیدار شده و با نام هنجارهای بین‌المللی رسمیت دارند در سازمان‌های بین‌المللی مانندسازمان ملل ساخته‌وپرداخته نمی‌شوند.
رئیس جمهور با بیان اینکه دوره یکجانبه‌گرایی در جهان رو به پایان است تاکید کرد: گسترش روابط ایران واندونزی به نفع جهان اسلام و مسلمانان است.
رئیس جمهور پیش از سفر به اندونزی در گفتگویی تصریح کرد: سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور قابل توجه است اما قابل قبول نیست و با توجه به ظرفیت‌های دو کشور می‌تواند بالاتر باشد.
نوبخت می گوید: بنده به عنوان رییس اسبق سازمان برنامه و بودجه مطلع هستم که برخی تسهیلات‌گیرندگان ارزی، وامی که گرفته‌اند را پس نداده‌اند. خوب است مسوولان فعلی صندوق توسعه ملی، به جای یکجانبه‌گرایی، شفاف عمل کرده و نام این شرکت‌ها را اعلام کنند.
نوبخت می گوید: بنده به عنوان رییس اسبق سازمان برنامه و بودجه مطلع هستم که برخی تسهیلات‌گیرندگان ارزی، وامی که گرفته‌اند را پس نداده‌اند. خوب است مسوولان فعلی صندوق توسعه ملی، به جای یکجانبه‌گرایی، شفاف عمل کرده و نام این شرکت‌ها را اعلام کنند.
رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور بلاروس، گفت: هر دو کشور با یک‌جانبه گرایی مخالف هستیم و این راهی است که منجر به خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود.
رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور بلاروس، گفت: هر دو کشور با یک‌جانبه گرایی مخالف هستیم و این راهی است که منجر به خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود.
رئیس جمهوری به نگاه مشترک چین و ایران در زمینه مبارزه با یکجانبه‌گرایی در جهان، حفظ استقلال و ضرورت قدرتمند شدن اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های متقابل دو کشور فرصت بسیار مناسبی برای گسترش همکاری‌های مشترک هم در سطح آسیا و هم در عرصه دو جانبه ایجاد کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کنفرانس مونیخ به نام امنیت بین المللی، اما به کام جنگ طلبان تشکیل شده است و برگزار کنندگان آن به دنبال تحکیم یکجانبه‌گرایی در حوزه بین‌المللی هستند.
رئیسی: مواضع دو کشور در مقابله با یکجانبه‌گرایی و نفی سلطه‌گری، می‌تواند آینده را به نام آسیا رقم بزند.
رئیس جمهور عصر امروز (دوشنبه) پیش از سفر به چین گفت: مواضع مشترکی در مقابله با یکجانبه‌گرایی با چین داریم که در جهت استقلال سیاسی ما را در کنار یکدیگر در جهان قرار می‌دهد.
وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: یکجانبه گرایی به بن بست رسیده است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تبریک انتصاب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کره شمالی، بر توسعه همکاری‌های دو کشور در مسیر استقرار صلح و ثبات منطقه‌ای و مقابله با هرگونه یکجانبه‌گرایی تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هدف نشست گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد ارسال پیامی جدی در زمینه محکومیت یکجانبه‌گرایی و تحریم کشورهای مستقل است.
رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مستقل و مخالف یکجانبه‌گرایی و با دارا بودن روابط همسایگی کهن، زمینه‌های فراوانی برای گسترش همه جانبه مناسبات دارند.
رئیس‌جمهور کشورمان گفت: امروز دوره یکجانبه گرایی گذشته و قدرت آمریکایی‌ها در منطقه رو به افول است.
رئیس‌جمهور گفت: امروز دوره یکجانبه‌گرایی گذشته است و چه آمریکایی‌ها بخواهند و چه نخواهند، قدرت آنان رو به افول است.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: تداوم بی‌ثباتی یعنی یکجانبه‌گرایی از ایجاد ثبات ناتوان است یا منفعت یک‌جانبه‌گرایان در ناامنی است لذا برای صلح باید چندجانبه‌گرایی جایگزین یکجانبه‌گرایی شود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات «توسعه جهانی» و «امنیت جهانی» رئیس جمهور چین پشتیبانی می‌کند، گفت: ایران و چین به عنوان دو کشور مستقل و مخالف یکجانبه‌گرایی و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها، زمینه‌های فراوانی برای گسترش همه جانبه مناسبات دارند.
رئیس‌جمهور گفت: بدون تردید،‌ یکجانبه‌گرایی آمریکا، به دنبال عقب نگه‌داشتن کشورها از مسیر توسعه مستقل خود است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آمریکا و غرب در تلاشند که رویکردهای یک‌جانبه‌گرا و تمامیت‌خواه خود را در تمامی مناطق راهبردی دنیا پیاده کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ