رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره سبد واکسیناسیون کرونا در ایران، اظهار کرد: سه واکسن با پلتفرم ویروس غیرفعال شده شامل واکسن‌های برکت، فخرا و سینوفارم است. همچنین چهار واکسن با پلتفرم پروتئین نوترکیب شامل واکسن پاستوکووک، کووپارس، اسپایکوژن و نورا در سبد واکسیناسیون ایران قرار دارند. در واقع به طور کلی ۷ نوع واکسن در مراکز در اختیار مردم است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک منبع آگاه نظامی به اسپوتنیک گفته که تجهیزات نظامی که غرب برای اوکراین ارسال کرده است، پر از نقص و ایراد هستند.
در همین حال، ارسال حیوانات به فضا به سال ۱۹۴۷ بازمی‌گردد؛ برای مثال سگ فضایی شوروی «لایکا»، پرواز بسیار معروف‌ خود را با اسپوتنیک ۲ در سال ۱۹۵۷ انجام دهد. لایکا به طرز غم‌انگیزی بیش از حد گرم شد و تنها چند ساعت پس از پروازش مرد.
در همین حال، ارسال حیوانات به فضا به سال ۱۹۴۷ بازمی‌گردد؛ برای مثال سگ فضایی شوروی «لایکا»، پرواز بسیار معروف‌ خود را با اسپوتنیک ۲ در سال ۱۹۵۷ انجام دهد. لایکا به طرز غم‌انگیزی بیش از حد گرم شد و تنها چند ساعت پس از پروازش مرد.
سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به کشته شدن خبرنگار حوزه جنگ خبرگزاری اسپوتنیک و زخمی شدن چند روزنامه‌نگار دیگر با بمب‌های خوشه ای، اعلام کرد: این موضوع بی اعتباری سخنان آمریکایی‌ها در استفاده با احتیاط و سنجیده از این مهمات را برهمگان آشکار کرد و نشان داد که واشنگتن کنترل دست نشانده‌های خود را از دست داده است.
اسپوتنیک به نقل از وزارت خارجه روسیه از گفت‌وگوی تلفنی امروز (سه‌شنبه) ۲۷ تیر ماه وزرای خارجه روسیه و ایران درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد.
هفته پیش، قسد در بیانیه‌ای ضمن تکذیب هرگونه انتقال شبه‌نظامیان خود به اوکراین اعلام کرد: برخی رسانه‌ها اخبار جعلی را درباره مشارکت نیرو‌های ما در جنگ اوکراین منتشر کرده‌اند.
تارنمای اسپوتنیک امروز به نقل از دمتری مدودف نوشت که افتراق و خیانت به بزرگترین تراژدی و فاجعه همگانی ختم می‌شود. با این وجود مسئولان روسیه اجازه وقوع آن را نخواهند داد و دشمن شکست خواهد خورد.
برگزاری «اسپوتنیک» به نقل از منابع آگاه نوشته بود که میانجیگری روسیه و امارات منجر به از میان رفتن موانع موجود در روابط عربستان و سوریه شده و بخش کنسولی سفارت عربستان در دمشق پس از عید فطر افتتاح می‌شود.
منابع بحرینی می‌گویند که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران قرار است به عربستان سفر کند و بعد از این سفر مذاکرات و سفر‌های متقابلی میان مسئولان ایرانی و بحرینی انجام خواهد شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی مشروح با خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه دیدگاههای خود در حوزه تعاملات اقتصادی بین المللی ایران را تشریح کرد.
به نوشته اسپوتنیک، امضای توافقنامه بین عربستان سعودی و ایران، شتاب مضاعفی به این روند داد و قرار است بعد از عید فطر شاهد افتتاح کنسولگری عربستان در دمشق باشیم.
سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک با تأکید بر «گسترش روند ایجاد مشارکت مسکو با تهران» اعلام کرد: گردش تجاری بین روسیه و ایران به حدود ۵ میلیارد دلار رسیده است.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که در حال حاضر گفتگوهای مهمی میان ایران و بحرین در سطح دوجانبه برای از سرگیری روابط درحال انجام است.
یک رسانه روسی گزارش داد که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر خود به ترکیه عازم سوریه خواهد شد. اسپوتنیک: وزیر خارجه ایران فردا عازم سوریه می‌شود
مقامات پلیس می‌گویند: آثار خفگی روی گردنِ سازنده واکسن کووید «اسپوتنیک وی» و همچنین جراحات چاقو و خراشیدگی روی بدن وی مشاهده شده است.
خبرگزاری اسپوتنیک از به تعویق افتادن مذاکرات میان ترکیه، سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو خبر داد.
اسپوتنیک در گزارشی نوشت که تعداد اسناد کشف و ضبط شده از دفاتر شخصی رئیس جمهور آمریکا حالا به ۲۰ فقره رسیده و تعدادی سند نیز با برچسب «فوق محرمانه» نیز در بین آنها وجود دارد!
میراوغلو در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: «دمشق درخواست آنکارا را برای ترتیب جلسه‌ای بین اردوغان و اسد رد کرده و قصد دارد آن را تا بعد از انتخابات ترکیه به تعویق بیندازد».
اسپوتنیک در گزارشی به نقل از چند دیپلمات اروپایی نوشت که جار و جنجال برخاسته از تصمیم اوپک‌پلاس برای کاهش تولیدات نفت، نشان‌دهنده آن است که کشورها آماده مقابله با نفوذ آمریکا هستند.
«ضمیر کابلوف» امروز در مصاحبه با اسپوتنیک تصریح کرد: اینکه آمریکائی‌ها در افغانستان نیستند و دولت فاسد دست‌نشانده‌شان هم دیگر سر کار نیست، از موارد مثبت حکومت یکساله طالبان است.
در حالیکه اسپوتنیک و گاردین از مرگ ملکه انگلیس خبر دادند، این خبر تا کنون از سوی کاخ باکینگهام تأئید نشده است.
در حالیکه اسپوتنیک و گاردین از مرگ ملکه انگلیس خبر دادند، این خبر تا کنون از سوی کاخ باکینگهام تأئید نشده است.
اسپوتنیک و گاردین از مرگ ملکه انگلیس (الیزابت دوم) در سن ۹۶ سالگی خبر دادند؛ اما کاخ باکینگهام تا کنون این خبر را تأئید نکرده است.
یک منبع رسمی لبنان در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک از نزدیک بودن دستیابی به توافق ترسیم مرزهای دریایی بین این کشور و رژیم صهیونیستی خبر داد.
خبرنگار اسپوتنیک در فلسطین اعلام کرد که در جریان درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی در شهر نابلس یک فلسطینی ۱۸ ساله به شهادت رسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ