به نوشته اسپوتنیک، امضای توافقنامه بین عربستان سعودی و ایران، شتاب مضاعفی به این روند داد و قرار است بعد از عید فطر شاهد افتتاح کنسولگری عربستان در دمشق باشیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دستور بازگشایی در اصلی پژوهشکده هنرهای سنتی را صادر کرد.
علیرضا ارسطویی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های بهره‌برداری از سد لتیان و به منظور تخلیه بخشی از رسوبات مخزن سد، مطابق روال سال‌های قبل، عملیات فلشینگ و بازگشایی دریچه‌های تخلیه رسوب سد لتیان، در روز دوشنبه مورخ ۱۹ تیر ماه سال جاری انجام خواهد شد.
مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در حال حاضر مراحل آخر عملیات بهسازی انجام می‌شود، گفت: اکنون کار‌های مربوط به ایمنی مانده که در حال نهایی شدن است و اقداماتی از جمله نصب تابلو و علائم و خط‌کشی قسمت‌ها انجام می‌شود تا نهایتا ظرف همین هفته و در صورت تایید ایمنی محور بتوانیم بازگشایی را اعلام کنیم.
در پی توافق تهران و ریاض در پکن، اخیرا ایران سفارت، کنسولگری و دفتر نمایندگی سازمان همکاری اسلامی خود در عربستان را بازگشایی کرد.
علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی وزیر امور خارجه و حسن زرنگار ابرقویی، سرپرست سفارت ایران در ریاض در مراسم بازگشایی سفارت حضور داشتند.
علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی وزیر امور خارجه درسخنانی در مراسم بازگشایی سفارتخانه ایران در ریاض گفت: «امروز، روزی مهم در تاریخ روابط ایران و عربستان است. از حضور در کشور دوست و برادرمان عربستان بسیار خشنود هستیم. با برافراشته شدن پرچم ایران در عربستان و پرچم عربستان در ایران، همکاری دوجانبه میان دو کشور به اوج خود خواهد رسید. در مرحله آتی شاهد صفحه جدیدی از روابط دوجانبه و منطقه‌ای و همکاری‌های گسترده خواهیم بود.»
مراسم بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض با حضور علیرضا بیکدلی معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی و علی الیوسف معاون کنسولی وزارت امور خارجه عربستان سعودی برگزار شد.
علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی وزیر امور خارجه و حسن زرنگار ابرقویی، سرپرست سفارت ایران در ریاض در مراسم بازگشایی سفارت حضور داشتند.
سفارت ایران در عربستان به طور رسمی بازگشایی شد.
عضو شورای شهر تهران گفت: بازگشایی معبر در خیابان ۱۷ شهریور موجب رضایتمندی ساکنان و شهروندان شد که قابل تقدیر است.
منابع سعودی از سفر هیئت کارشناسی عربستانی به دمشق با هدف بازگشایی سفارت این کشور در سوریه خبر دادند.
این هفته بسیاری از نمادهایی که هفته گذشته به مجامع سالیانه رفته بودند بازگشایی شده و می توانند محرک خوبی برای این هفته بازار سرمایه باشد.
علیرضا عنایتی مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امور خارجه گفت: در حال حاضر از سرگیری روابط اعلام شده و ما به دنبال آغاز فعالیت سفارت هستیم و امیدواریم در زمان پیش‌بینی شده یعنی تا قبل از ۱۹ اردیبهشت که سقف زمانی دو ماهی بود که مورد توجه قرار گرفته است بتوانیم سفارتخانه و سرکنسولگری ایران را بازگشایی کنیم.
هیات عربستان سعودی در هفته گذشته از سفارت و اماکن دیپلماتیک خود بازدید نمود و متقابلا هیات فنی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد مقدمات بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض، کنسولگری کشورمان در جده و دفتر نمایندگی کشورمان نزد سازمان کنفرانس اسلامی به عربستان سعودی سفر نمود.
بازگشایی نماد بانک آینده را به فهرست اقدامات مثبت خود اضافه کنید
شبکه المیادین امروز (چهارشنبه) به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که یک هیات ایرانی به منظور انجام مقدمات بازگشایی سفارت و کنسولگری تهران در عربستان وارد این کشور شده است.
عنایتی در پاسخ به این سوال که آیا ترتیب خاصی برای بازگشایی سفارتخانه‌ها در نظر گرفته شده و مشخص شده کدام یک از دو کشور زودتر اقدام به بازگشایی سفارت خود خواهند کرد؟ تاکید کرد: چنین ترتیبی پیش‌بینی نشده است و هریک از دو کشور با توجه به فضایی که در اختیار دارند و برنامه‌ریزی‌هایی که می‌کنند نسبت به این موضوع اقدام خواهند کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توافقات اخیر ایران و عربستان برای از سرگیری روابط و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و ریاض اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان، هیئت فنی عربستان سعودی در روز شنبه وارد تهران شد و این هیئت در تهران و مشهد، اکنون مشغول بررسی شرایط و زمینه سازی برای بازگشایی سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران و عربستان توافق کردند زمینه‌های بازگشایی سفارتخانه‌ها و کنسولگری دو کشور را در اسرع وقت فراهم کنند.
مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: جاده کندوان و آزادراه تهران شمال که به دلیل بارش سنگین برف و نداشتن ایمنی کافی بسته شده بودند، امروز چهارشنبه ۲ فروردین بازگشایی شدند.
برخی منابع به یک رسانه روس اعلام کردند که میانجی گری های روسیه و امارات نتیجه داده و عربستان به دنبال بازگشایی کنسولگری خود در پایتخت سوریه پس از ۱۲ سال است.
بازگشایی چالوس، آزادراه تهران-شمال و جاده امام‌زاده داوود
فرماندار الیگودرز با اشاره به بازگشایی راه ارتباطی گردنه‌های شیان، شیخان و امام زاده، عنوان کرد: عملیات بازگشایی با اولویت مسیر‌های مالرو و بازگشایی راه ارتباطی چهار گردنه مسدودشده فردا صبح نیز انجام می‌گیرد.
در حالی که شمار جان باختگان زلزله ترکیه به 29 هزار و 605 نفر افزایش یافت، وزیر خارجه این کشور از بازگشایی فرودگاه استان «هاتای» و آمادگی آنکارا برای تسهیل ارسال کمک ها به سوریه خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ