برگزاری «اسپوتنیک» به نقل از منابع آگاه نوشته بود که میانجیگری روسیه و امارات منجر به از میان رفتن موانع موجود در روابط عربستان و سوریه شده و بخش کنسولی سفارت عربستان در دمشق پس از عید فطر افتتاح می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه گفت: سفارت پادشاهی سعودی در جمهوری اسلامی ایران از روز یکشنبه ۱۵ مرداد ماه بطور رسمی فعالیت خود در کشورمان را آغاز کرده است.
شاید دست اندر کاران سیاست خارجی ایران هم از اقامت موقتی عربستانی‌ها در هتل استقبال کنند چرا که هنوز از آینده این رابطه دیپلماتیک اطمینان ندارند و هاله‌ای از ابهام را نظاره گر هستند. همچنین از واکنش عده‌ای از افراد که قبلاً از دیوار سفارت مربوطه بالا رفته و این همه هزینه به کشور تحمیل کرده اند اطمینان خاطر ندارند.
محمد علی ابطحی فعال سیاسی در توییتی نوشت: امروز هم به خاطر منافع ملی از تغییر روش و ایجاد روابط دوباره با عربستان استقبال می‌کنیم.
منابع سعودی گفته‌اند که سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد بعد از عید قربان کار خود را آغاز خواهند کرد.
منابع سعودی گفته‌اند که سفارت در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد بعد از عید قربان کار خود را آغاز می کنند.
عربستان یک طبقه هتل اسپیناس در تهران را برای طولانی مدت رزرو کرده است. دیپلمات‌های عربستان سعودی که از مدتی قبل به تهران آمده‌اند در این هتل مستقر شده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند؛ بنابراین تا زمان تعیین تکلیف ساختمان سفارت عربستان سعودی در تهران، سفارت به طور موقت در این هتل باقی خواهد ماند.
وزارت خارجه عربستان سعودی در حال بررسی بازسازی ساختمان فعلی سفارت در تهران یا تهیه ساختمان جدید است.
سفارت عربستان سعودی در تهران به طور موقت در هتل اسپیناس پالاس مستقر شده است.
وزیرخارجه سوریه تاکید کرد که دمشق برای بازگشایی سفارت خود در ریاض، آماده هرگونه همکاری با عربستان سعودی است.
علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی وزیر امور خارجه و حسن زرنگار ابرقویی، سرپرست سفارت ایران در ریاض در مراسم بازگشایی سفارت حضور داشتند.
سفارت ایران در عربستان، سه ماه پس از توافق از سرگیری روابط میان این دو کشور، بازگشایی شد.
سفارت ایران در عربستان به طور رسمی بازگشایی شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفارت و سرکنسولگری کشورمان در ریاض و جده و نمایندگی دائم ایران نزد سازمان همکاری اسلامی طی روزهای سه شنبه ۱۶ خرداد و چهارشنبه17 خرداد بازگشایی خواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفارت و سرکنسولگری کشورمان در ریاض و جده و نمایندگی دائم ایران نزد سازمان همکاری اسلامی طی روزهای سه شنبه ۱۶ خرداد و چهارشنبه17 خرداد بازگشایی خواهد شد.
منابع سعودی به زمان افتتاح سفارت کشورمان در عربستان اشاره کردند.
منابع سعودی از سفر هیئت کارشناسی عربستانی به دمشق با هدف بازگشایی سفارت این کشور در سوریه خبر دادند.
کنعانی گفت: دعوت رسمی از سوی پادشاه عربستان از آقای رئیسی صورت گرفته که پاسخ رسمی داده شده است. در مرحله آغازین از سرگیری فعالیت‌های نمایندگی‌های دیپلماتیک دو کشور هستیم و اقدامات اجرایی با سرعت در حال انجام دادن است. تیم ما در آنجا مستقر هستند و کار‌های اجرایی و تکنیکی با سرعت خوبی در حال انجام است و خوشبین هستیم در سقف زمانی تعیین شده شاهد فعالیت‌های کامل نمایندگی‌های دو کشور باشیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای فعال‌سازی سفارتخانه‌های ایران و عربستان یکسری مقدمات لازم است که در حال انجام است و سپس تبادل سفرای دو کشور انجام خواهد شد.
مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور هیات بلند پایه وزارت دفاع ترکیه و جمعی از دیپلمات‌ها و مقامهای دولتی، نمایندگان مجلس و اعضای احزاب سیاسی برگزار شد. در این مراسم سفرای کشورهای عربستان و چین نیز حضور داشتند. / فرهیختگان
کیهان نوشت: اظهارات عجیب و غرض‌ورزانه این فعال اصلاح‌طلب (محمد صدر) به‌گونه‌ای است که طرف عربستانی را در موقعیت اعتدال و میانه‌روی! نشانده و طرف ایرانی را متهم به تندروی کرده و حال آنکه مواضع رادیکال، غربگرا و خصمانه طرف سعودی ظرف چند دهه گذشته، علت عمده اختلال در روابط همسایگی بوده است.
وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که به زودی نشستی را برای آماده سازی جهت بازگشایی سفارتخانه ها با همتایان ایرانی خود برگزار خواهد کرد.
یک فرد ناشناس در تماس تلفنی با سفارت عربستان در الجزایر تهدید کرد که ساختمان سفارت را منفجر خواهد کرد.
عربستان سعودی به دلیل تهدیدات امنیتی در کابل، سفارت خود را تخلیه کرده، اما تاکید کرد که به زودی کارمندان و به ویژه دیپلومات‌های عربستان سعودی دوباره به کابل بر خواهند گشت.
برخی رسانه ها و منابع افغانستانی با اشاره به تعطیلی سفارت عربستان در کابل به دلایل آن پرداختند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ