معاون بیمارستان روانپزشکی روزبه با تاکید بر اینکه موضوع که سلامت روان در ایران و جهان مورد غفلت قرار می‌گیرد، گفت: آن اندازه که برای سلامت جسم خود اهمیت قائل هستیم، برای سلامت روان اهمیت قائل نیستیم. به همه پارامتر‌های زندگی از قبیل منزل مسکونی، خوراک، پوشاک و... بیش از سلامت روان اهمیت می‌دهیم. پیش از این بودجه سلامت روان از کل بودجه بهداشت سهم ۴ تا ۵ درصدی داشت، اکنون از عدد دقیق سهم سلامت روان مطلع نیستم، اما می‌دانم که این بودجه باز هم سهم ناچیزی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اطلاعات به دست آمده از این تحقیق نشان می‌دهد مناطق خاصی از مغز در جریان چنین بیماری‌های روانی دچار تغییراتی می‌شوند. پزشکان احتمالاً می‌توانند به‌زودی با بررسی این نواحی به درمان‌های موثرتری در درمان چنین بیماری‌هایی دست پیدا کنند.
جواد حیدریان، روزنامه‌نگار و کنشگر محیط‌زیست گفت: درصورتی‌که این دریاچه خشک شود، باید منتظر بحران در حوزه سلامت و مهاجرت شد. قبلا مهاجرت برون‌سرزمینی داشتیم و حالا به‌دلیل شرایط پیش‌آمده، مهاجرت درون‌سرزمینی. مهاجرت‌های درون‌سرزمینی با آسیب‌های فراوانی همراه است. با خشک شدن دریاچه بین ۶ تا ۱۵میلیون نفر با تبعات وحشتناکی مواجه می‌شوند و این مشکلات، کل نظام را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، انواع بیماری‌ها خصوصاً انواع بیماری‌های تنفسی ممکن است به عنوان بیماری‌های نوپدید بروز پیدا کند.
محققان با ترکیب فناوری‌هایی نظیر نانوپلاسمونیک و هوش مصنوعی، ابزاری ساختند که می‌تواند برای تشخیص بیماری‌های عصبی به کار رود.
از جمله بیماری‌های شایع چشم می‌توان به آب مروارید اشاره کرد که بیشترین علت بروز آن سن افراد است و اکثر افرادی که به دوره سالمندی می رسند، معمولاً دچار آب مروارید می‌شوند.
درمان علائم چشمی قرار گرفتن در معرض آلاینده هوا بدون وجود عفونت یا آلرژی، صرفاً خنک کردن چشم‌ها با شستشوی ملایم با آب تمیز و سپس استفاده از کمپرس خنک است. قطره‌های چشمی روان کننده و استفاده از عینک آفتابی نیز گزینه‌های مفیدی هستند. تا زمان بهبودی کامل چشم باید از استفاده از لنز‌های تماسی و آرایش چشم خودداری شود.
تعدادی از استان‌های ما به دلیل شیوه زندگی و ازدواج فامیلی دارای بیشترین فراوانی بیماری‌ها هستند، اما بیماری‌هایی از جمله، بیماری پروانه‌‎ای، فیبروماتوز (بیماری ژنتیکی که توده‌های متعدد در بدن بروز می‌کند) دیستروفی ماهیچه‌ای (تحلیل عضله‌ای) و بیماری ALF (نارسایی حاد کبدی) از بیماری‌هایی‌اند که تعداد ابتلا در آن‌ها کم و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: بیماری‌های شایع در سلامت زائران در پیاده‌روی بزرگ اربعین، شناسایی و برای پیداکردن آخرین الگوهای درمانی مطالعه و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است
ممکن است دچار هیبت شدن فواید ذهنی داشته باشد که از جمله آن می‌توان به کاهش استرس و اضطراب اشاره کرد. کلتنر می‌گوید افرادی که شگفتی و هیبت را تجربه می‌کنند احساس خوشبختی و هدف داشتن بیش تری در زندگی خود پیدا می‌کنند.
علل افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی در زنان جوان
متخصصان بیماری‌های قلبی و عروقی در فرانسه هشدار می‌دهند که سبک زندگی زنان جوان می‌تواند آن‌ها را در معرض ابتلا به این گروه از بیماری‌ها قرار دهد.
در سفر‌های نوروزی امکان بروز مشکلات زیادی برای پوست وجود دارد. این مشکلات پوستی عبارتند از: گال، سالک، گزش حشره بند یا دراکولا، اگزمای دست و آفتاب سوختگی.
دعوا‌ها و خشونت‌های خانگی می‌تواند میزان ابتلا به بیماری‌های روحی و روانی در زنان را ۲.۸ برابر و بیماری‌های جسمی را ۱.۵ برابر افزایش دهد.
در حالی سالانه هشت هزار نفر به دلیل سرطان لوله گوارش جان خود را از دست می‌دهند که یکی از عوامل اصلی ایجاد این سرطان، باکتری هلیکوباکتر پیلوری است. نتایج یک تحقیق جدید نشان داد استفاده از عسل کُنار ایرانی در رژیم غذایی، می‌تواند کمک بسیار زیادی به درمان آلودگی دستگاه گوارش ناشی از باکتری هلیکوباکتر پیلوری کند.
طراحان این دستگاه که از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی هستند و می‌گویند: یک دستگاه بیومدیکال با نام «حمله قلبی بر روی یک تراشه» می‌تواند روزی در توسعه درمان‌های موثر برای بیمارانی که در حال بهبودی از یک مشکل قلبی هستند استفاده شود.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تغییرات اقلیمی موجب گرم شدن زمین، افزایش دی‌اکسیدکربن، بالا آمدن سطح آب دریاها، بروز سیلاب‌ها، تغییرات آب و هوایی، گرد و غبار، کاهش منابع آب، باران‌های سیل‌آسا و به هم ریختگی فصول شده است.
احمد مهری، اپیدمیولوژیست می‌گوید، امسال ۴۰ تا ۷۰ درصد موارد مراجعه بیماران با علائم تنفسی و سرماخوردگی مربوط به ویروس آنفلوانزا است. البته به گفته این کارشناس حوزه سلامت، طبق پیش‌بینی‌هایی که از اردیبهشت‌ماه امسال انجام شده بود احتمال موج جدید آنفلوانزا در فصول سرد وجود داشت، ولی این موج حدود دو هفته زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی شروع شد. شرایط این‌چنینی نیز به کمبود دارو و افزایش مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها در طول یک ماه اخیر دامن زد.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آنفلوانزا بیماری تنفسی است که فصل ابتلا به آن شروع شده است، گفت: این بیماری در درصد کمی از افراد ممکن است شدید یا کشنده باشد؛ بنابراین طبیعتاً نگرانی درباره این ویروس تنفسی هم کمتر است. آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی می‌دهد. تب بالا، درد عضلانی، لرز و عرق، سردرد، سرفه خشک و مداوم و خستگی و ضعف از علائم آنفلوانزا به حساب می‌آیند.
متخصص جراحی بیماری‌های چشمی گفت: یکی از رایج‌ترین بیماری‌هایی که با غربالگری به موقع و مداخله مناسب می‌توان از بروز عوارض جبران ناپذیر آن جلوگیری می‌کند، رتینوپاتی (آسیب شبکیه) نوزادان نارس است. بسیاری از نوزادان نارس در گذشته، به دلیل نبود دانش کافی بر اثر این عارضه با آسیب‌های جدی بینایی یا حتی نابینایی مواجه می‌شدند، اما اکنون با پیشرفت علم غربالگری این بیماری در مراحل اولیه قابل تشخیص و کنترل است.
پژوهش‌ها در مورد این که چگونه سیستم ایمنی می‌تواند اشتباه کند طرز فکر پزشکی را در مورد همه چیز از کووید-۱۹ تا بیماری قلبی تغییر می‌دهد.
دکتر حمید سوری، اپیدمیولوژیست گفت: قطعا تا زمانیکه خاموشی و پایان اپیدمی کرونا از سوی مجامع بین‌المللی مانند سازمان جهانی بهداشت و ... اعلام رسمی نشود، همچنان خطر بالقوه‌ای است که وجود دارد. وضعیت موجود شکننده بوده و می‌تواند به سرعت در حد چند روز بازگشت داشته باشد. از طرفی به نظر می‌آید که سطح حساسیت جامعه در برابر کرونا، با کاهش سطح واکسیناسیون، بالا می‌رود و وقتی افراد حساس جامعه بالا رود، استعداد ابتلا در آن‌ها نیز بالا می‌رود.
یک گروه دیده‌بان افشا کرد که ثروت خالص رئیس مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا در جریان همه‌گیری کووید -۱۹، تقریباً دوبرابر شده است.
سخنگوی شورای نگهبان از تایید اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج خبر داد.
مسئول اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اعلام کرد: در برخی مناطق چاه‌هایی داریم که آب از آن‌ها تامین می‌شود و این چاه‌ها عمدتا نزدیک رودخانه‌ها هستند و زمانی که سیل می‌آید و رودخانه طغیان می‌کند این چاه‌ها تخریب شده یا آلودگی وارد چاه می‌شود؛ بنابراین ما در هنگام وقوع سیل‌ها بسیار نگران شیوع بیماری‌های انگلی، روده‌ای و گوارشی هستیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ