دعوا‌ها و خشونت‌های خانگی می‌تواند میزان ابتلا به بیماری‌های روحی و روانی در زنان را ۲.۸ برابر و بیماری‌های جسمی را ۱.۵ برابر افزایش دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کمبود B ۱۲ یا فولات می‌تواند باعث افزایش سطح اسید آمینه هموسیستئین در بدن شود. هموسیستئین اثر نوروتوکسیک دارد و می‌تواند منجر به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر شود.
با قرار گرفتن در آستانه ۴۰ سالگی توده عضلانی کاهش می‌یابد و احتمال افزایش وزن بیشتر می‌شود و نیز خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت افزایش می‌یابد.
رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با تشریح علائم بیماری تب مالت، گفت: طی سال گذشته متاسفانه بروز موارد با افزایش مواجه بود و بخش زیادی از ابتلا به این بیماری نیز به دلیل استفاده از فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه است و مهم است که مردم در مصرف این فرآورده‌ها دقت کنند.
تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری‌های ویروسی قابل انتقال از حیوان به انسان است. این بیماری در تمام فصول سال ممکن است مشاهده شود، اما در فصل بهار و تابستان شایع‌تر است. با توجه به فرا رسیدن عید قربان و افزایش ذبح گوسفند به این مناسبت، لازم است افراد نکاتی را برای مبتلا نشدن به این بیماری رعایت کنند. در این اینفوگرافیک توصیه‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری توضیح داده شده است./منبع: ایسنا گرافیک: پدرام آقایی
افزایش سن خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند زوال عقل، بیماری قلبی، دیابت نوع دو و سرطان را افزایش می‌دهد. این‌ها عوامل اصلی بیماری، ناتوانی، مرگ و ایجاد هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در جهان هستند.
به گفته محققان، سلول‌های چربی می‌توانند پاسخ التهابی را تحریک کرده و اختلال عملکرد سلول‌های ایمنی را تقویت کنند. این فرایند می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته مغزی، بیماری‌های متابولیک مانند دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها شود.
در بهار تولید خون در بدن افزایش می‌یابد و همین امر امکان ابتلا به برخی بیماری‌ها را افزایش می‌دهد و موجب بیماری‌های خونریزی دهنده، ترک برداشتن رگ‌ها، پیدایش بزاق خون آلود و سرفه می‌شود. در این فصل گرمی هوا اخلاط موادی را که به دلیل سرمای زمستان و کاهش تعریق در بدن حبس شده‌اند، رقیق کرده و به حرکت در می‌آورد.
این احتمال وجود دارد که خوردن مقادیر زیاد تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند دیابت را افزایش دهد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ در مجله Diabetes Care منتشر شد، نشان داد افرادی که بیش از هفت تخم مرغ در هفته می‌خوردند (نسبت به کسانی که تخم مرغ کمتری مصرف می‌کردند)، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند.
وقتی همیشه غذا‌های یکسانی می‌خورید تاثیر مثبت انواع باکتری‌های خوب روده دشوار یا غیر ممکن می‌شود. به گفته برخی از کارشناسان این وضعیت حتی می‌تواند بر سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی بگذارد و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را افزایش دهد.
متخصصان بیماری‌های قلبی و عروقی در فرانسه هشدار می‌دهند که سبک زندگی زنان جوان می‌تواند آن‌ها را در معرض ابتلا به این گروه از بیماری‌ها قرار دهد.
سبک زندگی بی‌تحرک خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی متابولیک مانند چاقی شکمی، فشار خون بالا، دیابت نوع دو، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و برخی بیماری‌های التهابی و سرطان‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد.
تحقیقات نشان داده است که مصرف نوشیدنی‌های حاوی قند بالا از هر نوعی می‌تواند منجر به افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی عروقی و نقرس شود.
وجود چربی دور شکم طبیعی است اما چربی بیش‌ از حد دور شکم می‌تواند برای سلامت فرد مضر بوده و باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن شود.
کسانی که بیش از حد از ویتامین D مصرف کنند، بیشتر در معرض حمله قلبی یا سکته مغزی قرار خواهند گرفت.
بهترین میوه‌ها و خوراکی‌های طبیعی برای درمان و کنترل کبد چرب درمان فوری کبد چرب با روش‌های طبیعی و استفاده از میوه‌ها مزایایی نسبت به مصرف دارو‌ها دارد که اصلی‌ترین آن‌ها تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری هاست. از آنجا که بیماری کبدچرب از جمله بیماری‌های خاموش و بی نشانه است، پیشگیری از ابتلا به آن از جمله اولویت‌ها قرار می‌گیرد.
تجمع غیرطبیعی یا بیش از حد چربی در بدن، علاوه بر این‌که فرد را دچار اضافه وزن یا چاقی می‌کند، خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را نیز در او افزایش می‌دهد. در این اینفوگرافیک چند راه ساده را برای جلوگیری از چاق شدن می‌خوانید.
توانایی چربی‌سوزی برای تأمین انرژی در افرادی که تا دیروقت بیدار می‌مانند، در سطح پایین‌تری قرار دارد؛ این موضوع، به معنای امکان ذخیره‌ی چربی‌ها در بدن و افزایش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی‌عروقی است.
تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش منظم منجر به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری قلبی می‌شود. با این حال، تحقیقات جدید، بر شدت و مدت ورزش مورد نیاز برای دستیابی به فواید سلامتی افراد تمرکز دارد.
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علایم بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا، سرماخوردگی و کرونا مشترک است، اما تب بالا و ناگهانی، درد شدید عضلانی بدن و گلودرد علایم ابتلا به آنفلوآنزا است که فرد مبتلا باید بین ۵ تا ۷ روز استراحت کامل داشته باشد تا دور نقاهت را طی کند.
در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: سیگار خطر ابتلا به بیماری‌های جدی چشمی و از دست دادن دائمی بینایی را افزایش می‌دهد. ترک سیگار و انجام چکاپ منظم چشم می‌تواند به بهبود سلامت چشم و جلوگیری از کاهش بینایی قابل اجتناب کمک کند.
بر اساس تحقیقاتی که در مجله اروپایی قلب و عروق منتشر شد، نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز با طول عمر بیشتر و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در مقایسه با اجتناب از مصرف قهوه مرتبط است.
سندرم متابولیک، مجموعه‌ای از شرایط است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی و دیابت از جمله فشار خون بالا، قند خون بالا، چربی اضافی بدن در اطراف کمر و سطوح غیرطبیعی کلسترول را افزایش می‌دهد.
«آمتیس رمضانی» دبیر انجمن متخصصان عفونی کشور گفت: طی دو سال گذشته با توجه به استفاده گسترده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، ابتلا به سایر بیماری‌های عفونی نیز کمتر شد با این حال کاهش مواجهه با ویروس و افت آنتی بادی‌ها موجب افزایش این بیماری‌ها شد و از این بابت بازهم نگران افزایش بیماری‌های تنفسی هستیم.
شیرین‌کننده‌های مصنوعی روزانه توسط میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا استفاده می‌شوند. حالا مطالعه جدیدی که روی بیش از ۱۰۰ هزار بزرگسال در فرانسه انجام شد، نشان می‌دهد که این شیرین‌کننده‌ها که در محصولاتی مانند نوشابه‌های رژیمی به کار می‌روند، می‌توانند با افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌هایی قلبی در ارتباط باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ