احمد مهری، اپیدمیولوژیست می‌گوید، امسال ۴۰ تا ۷۰ درصد موارد مراجعه بیماران با علائم تنفسی و سرماخوردگی مربوط به ویروس آنفلوانزا است. البته به گفته این کارشناس حوزه سلامت، طبق پیش‌بینی‌هایی که از اردیبهشت‌ماه امسال انجام شده بود احتمال موج جدید آنفلوانزا در فصول سرد وجود داشت، ولی این موج حدود دو هفته زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی شروع شد. شرایط این‌چنینی نیز به کمبود دارو و افزایش مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها در طول یک ماه اخیر دامن زد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بیماری وبا، یکی از بیماری‌های شایع روز‌های گرم سال است که در اثر عدم رعایت بهداشت فردی و جمعی و همچنین استفاده از آب‌های غیر بهداشتی و...، منتقل می‌شود.
مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، انواع بیماری‌ها خصوصاً انواع بیماری‌های تنفسی ممکن است به عنوان بیماری‌های نوپدید بروز پیدا کند.
فریبا شیروانی، فوق تخصص عفونی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه بیماری سیفلیس از مادر به بچه بویژه در صورت ابتلای مادر در طول بارداری یا ابتلای قبلی مادر منتقل می‌شود و بیماری‌های شدیدی را برای کودک به همراه دارد، می‌گوید: این عفونت باکتریایی از طریق ارتباط جنسی می‌شود و در کسانیکه مبتلا به ایدز یا هموسکشوال (همجنسگرایی) هستند احتمال بیماری بیشتر است.
ورزش بیش‌ترین قدرت را دارد که تعیین کند بقیه عمر خود را چگونه سپری کنید. ورزش کردن شروع بیماری‌های مزمن را تقریبا به طور کلی به تعویق می‌اندازد، اما همچنین به طرز شگفت انگیزی در افزایش و بهبود طول عمر مفید است.
تعدادی از استان‌های ما به دلیل شیوه زندگی و ازدواج فامیلی دارای بیشترین فراوانی بیماری‌ها هستند، اما بیماری‌هایی از جمله، بیماری پروانه‌‎ای، فیبروماتوز (بیماری ژنتیکی که توده‌های متعدد در بدن بروز می‌کند) دیستروفی ماهیچه‌ای (تحلیل عضله‌ای) و بیماری ALF (نارسایی حاد کبدی) از بیماری‌هایی‌اند که تعداد ابتلا در آن‌ها کم و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر است.
بسیاری از افراد می‌دانند که سالمونلا می‌تواند در مرغ نهفته باشد، اما آیا می‌دانستید که این باکتری در پیاز و هلو نیز وجود دارد؟ این موارد تنها برخی از نکات یادآوری شده غافلگیر کنده در فهرست غذا‌های مرتبط با جدی‌ترین شیوع بیماری‌ها در ایالات متحده هستند.
پیش از شروع سفر و ترک خانه، در خصوص بیماری‌های مختلفی که ممکن است در سفرتان در معرض آن قرار بگیرید و همچنین در مورد اقدامات پیشگیرانه مورد نیاز، با پزشک خود مشورت کنید. مطمئن شوید دارو‌های مورد نیاز خود را برای تمام روز‌های سفر به همراه داشته باشید؛ به خصوص اگر به دیابت، بیماری قلبی، تنفسی و کلیوی یا سایر بیماری‌های زمینه‌ای مزمن مبتلا هستید.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ویروس ماربورگ در ایران گزارش نشده است. ویروس ماربورگ ماتند تب کریمه کنگو منتفل می‌شود.
با شروع فصل سرما معمولا شیوع بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی و آنفلوآنزا شدت پیدا می‌کند و سرفه یکی از نشانه‌های بروز بیماری در دستگاه تنفسی است که زمستان امسال نیز تعدد افرادی که در جامعه سرفه می‌کنند را بیشتر شاهدیم که در همین راستا با هدف معرفی سرفه و علل بروز آن با یک متخصص بیماری‌های عفونی به گفتگو نشستیم.
به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا و افرادی که دچار بیماری تنفسی شده‌اند، مقامات کره شمالی به عنوان یک اقدام احتیاطی علیه این بیماری‌ها از روز گذشته (چهارشنبه) یک قرنطینه پنج روزه اعلام کردند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: اولویت اول ما برای مراقبت‌های مرزی، نظارت بیشتر بر مرز‌های هوایی است و دستوراتی را برای تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مسافران پرواز‌های ورودی به کشور، بخصوص مسافران هوایی کشور‌هایی که آمار شیوع کرونا در آن‌ها بالا رفته است و پرواز مستقیم به ایران دارند، صادر کرده ایم.
بیماری روماتیسم جز بیماری‌های خود ایمنی محسوب می‌شود که به دلیل داشتن زمینه‌های ژنتیکی و اختلال در آن، بدن قادر نخواهد بود، خودی را از غیر خودی تشخیص دهد و زمانی که تحریک شود، به بافت‌های بدن حمله می‌کند. یکی از شایع‌ترین نوع این بیماری، آرتریت روماتوئید است، شیوع این بیماری در خانم‌ها دو الی سه برابر آقایان است، احتمال بروز آن در هر سنی وجود دارد، اما شیوع بیشتر آن، حدود ۲۰ تا ۵۰ سالگی است.
سمنان- رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه رزمایش جهادی دامپزشکی در ۲۱ استان اجرا می‌شود، گفت: پیشگیری از شیوع بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مهمترین هدف این رزمایش است.
بر اساس آمار‌های موجود، در دو سه دهه اخیر، نه تنها در کشور ما، بلکه در همه جای دنیا، میزان اضافه وزن و چاقی به شدت افزایش یافته و تقریباً بیش از ۴۰ درصد جامعه از اضافه وزن رنج می‌برند که تشدید اضافه وزن، باعث چاقی می‌شود و چاقی پیش زمینه بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی، پرفشاری خون و بیماری آرتروز و…، می‌شود.
این توالت در آزمایش‌ها، نشانه‌های وبا و سایر بیماری‌های مزمن را شناسایی کرد و امیدی برای شروع درمان در اولین فرصت - قبل از اینکه علائم حتی ظاهر شوند - محسوب می‌شود.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از موارد ابتلا به سرماخوردگی مربوط به آنفولانزای نوع A است. شیوع بیماری آنفولانزا چهار هفته زودتر شروع شده است و همین موضوع نیز پیش بینی شده بود.
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از جمله علل این موضوع آن است که در دوسال گذشته تحت تاثیر پاندمی کرونا، موارد بهداشت فردی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشش ماسک، بهداشت دست‌ها و ... رعایت شده و البته مدارس نیز تا حدی تعطیل بوده و کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شده‌اند و به این ترتیب مواجهه کودکان با ویروس‌های تنفسی کمتر بوده و به همین دلیل نیز مستعدتر هستند که بیماری را با شیوع بیشتری بگیرند.
از زمان شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور و آغاز موج این بیماری، شاهد تجویز آنتی‌بیوتیک برای این بیماران هستیم در حالی که آنتی‌بیوتیک‌ها روی بیماری‌های ویروسی تأثیری ندارند و تنها خطر بروز مقاومت‌های میکروبی را افزایش می‌دهند.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آنفلوانزا بیماری تنفسی است که فصل ابتلا به آن شروع شده است، گفت: این بیماری در درصد کمی از افراد ممکن است شدید یا کشنده باشد؛ بنابراین طبیعتاً نگرانی درباره این ویروس تنفسی هم کمتر است. آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی می‌دهد. تب بالا، درد عضلانی، لرز و عرق، سردرد، سرفه خشک و مداوم و خستگی و ضعف از علائم آنفلوانزا به حساب می‌آیند.
ستون فقرات سالم اثربخشی فعالیت‌های روزمره و شیوه زندگی فرد را تعیین می‌کند، زیرا بدشکلی یا بیماری‌های ستون فقرات می‌تواند منجر به کمردرد شدید و سایر عوارض شود و بر تندرستی عمومیِ فرد تأثیر بگذارد.
در دوران قاجار نبود فاضلاب و آب لوله‌کشی سبب شیوع بیماری‌های مختلف شده بود.
در دوران قاجار نبود فاضلاب و آب لوله‌کشی سبب شیوع بیماری‌های مختلف شده بود.
مرکز کنترل بیماری‌های نیجریه(NCDC)، با انتشار بیانیه‌ای به مردم این کشور درباره شیوع ویروس ابولا در اوگاندا هشدار داد.
مسئول اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اعلام کرد: در برخی مناطق چاه‌هایی داریم که آب از آن‌ها تامین می‌شود و این چاه‌ها عمدتا نزدیک رودخانه‌ها هستند و زمانی که سیل می‌آید و رودخانه طغیان می‌کند این چاه‌ها تخریب شده یا آلودگی وارد چاه می‌شود؛ بنابراین ما در هنگام وقوع سیل‌ها بسیار نگران شیوع بیماری‌های انگلی، روده‌ای و گوارشی هستیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ