در حالی سالانه هشت هزار نفر به دلیل سرطان لوله گوارش جان خود را از دست می‌دهند که یکی از عوامل اصلی ایجاد این سرطان، باکتری هلیکوباکتر پیلوری است. نتایج یک تحقیق جدید نشان داد استفاده از عسل کُنار ایرانی در رژیم غذایی، می‌تواند کمک بسیار زیادی به درمان آلودگی دستگاه گوارش ناشی از باکتری هلیکوباکتر پیلوری کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دلیل علمی محکمی در پس این داستان وجود دارد که چرا نباید عسل خود را با شیر داغ مخلوط کنیم!
اگر مخلوط ما با اضافه کردن سرکه کف کند نشان می دهد که عسل طبیعی نیست در غیر این صورت می توان تا حدودی به طبیعی بودن آن پی برد.
بسیاری از افراد بر اساس یک باور قدیمی، اگر سهوا یا عمدا خربزه و عسل را با هم مصرف کنند، نگران و مضطرب می‌شوند.
هر قاشق عسل حدود ۶۵ کیلوکالری انرژی دارد و بنابراین میزان مصرف عسل باید برای هر فرد متناسب با کالری روزانه مورد نیازش باشد. با وجود این، مصرف روزانه دو قاشق مرباخوری عسل بلامانع است؛ انجمن قلب آمریکا نیز توصیه می‌کند که مردان تا حداکثر ۹ قاشق کوچک چای خوری (۳۶ گرم) و زنان تا حداکثر ۶ قاشق چای‌خوری در طول روز می‌توانند عسل مصرف کنند.
پایان فصل فوتبال مساوی بود با شروع فصل عروسی و گروهی از بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال در این تابستان ازدواج کردند.
معجون بی نظیر عسل و گردو در درمان اختلالات و مشکلات تنفسی نظیر: آسم، حساسیت فصلی، آنفلوآنزا و عفونت های تنفسی نقش مهمی دارد.
بوبکار کامارا، هافبک فرانسوی، پس از حضور در اردوی تیم ملی کشورش حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرد.
سال گذشته صندوق حمایت از توسعه زنبورداری با هماهنگی هایی که داشت قرارداد صادرات ۵۰۰ تن عسل را با چین به امضا رساند.
زهر زنبور عسل یک مایع بی رنگ، بی بو، تلخ و اسیدی است که حاوی چندین مولکول فعال است. این ترکیب دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است و برای بسیاری از بیماری‌ها از سرطان و آرتریت روماتوئید گرفته تا آلزایمر استفاده می‌شود.
براساس یافته‌های محققان ایرانی، زهر زنبور عسل، دارای فعال‌ترین مواد آنتی‌بیوتیک است. تجزیه شیمیایی زهر زنبور عسل نشان داده است که در این زهر، اسید فرمیک، اسید کلریدریک، اسید آرتوفسفریک، هیستامین کولین تریپتوفن و گوگرد فراوان یافت می‌شود.
عسل حاوی آنتی‌بیوتیک است و قرن‌ها است که به عنوان یک درمان طبیعی برای مبارزه با انواع بیماری‌ها و درمان زخم‌ها استفاده می‌شود.
نیشابور- رئیس دامپزشکی نیشابور از کشف یک تن عسل تقلبی از ابتدای سال، تاکنون در این شهرستان خبر داد.
مجری طرح توسعه زنبورداری کشور گفت: بر اساس نتایج سرشماری زنبورستان‌ها در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۳۶ هزار تن عسل و ۳۷۵۷ تن سایر محصولات زنبور عسل تولید شده است.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حوزه زراعت به ویژه در گیاهانی مانند کلزا با گرده‌افشانی توسط زنبور عسل افزایش در تولید و ارتقای کیفیت محصول را داریم.
تبریز- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: امسال تولید عسل در این استان بر اساس سرشماری جدید در مقایسه با سرشماری سال ۱۳۹۸ حدود ۴.۴ درصد افزایش یافته است.
خوردن عسل می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت و قندخون بالا مفید هم باشد، اما کدام عسل برای این بیماران مفید است؟
روش‌های مختلفی برای تهیه معجون شلغم و عسل وجود دارد. در این مطلب به ساده‌ترین و بهترین روش تهیه معجون عسل و شلغم پرداخته‌ایم.
محققان دریافتند که عسل‌های تک گل باعث کاهش کلسترول LDL و کلسترول کل و همچنین تری گلیسیرید ناشتا می‌شود. همچنین سطح گلوکز ناشتا را هم کاهش می‌دهد.
در حالی که شرکت کنندگان به طور کلی حدود دو قاشق غذاخوری عسل در هر روز مصرف کردند در بررسی مشخص شد که عسل خام و عسل یک گل منفرد فواید مرتبط با سلامتی بسیاری دارد. از سوی دیگر، عسل فرآوری شده چندان فواید چشمگیری برای بدن نداشت.
یکی از روش‌های درمان انواع زخم، استفاده از عسل برای سرعت بخشیدن به روند التیام بافت آسیب دیده است؛ مطالعات جدید نیز اثرات ترمیمی عسل روی زخم‌ها را به اثبات رسانده است.
اصفهان- مسئول واحد زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: طرح آمارگیری کلنی‌ها و سرشماری زنبور عسل در استان پس از دوسال وقفه به دلیل کرونا، مهر امسال در مدت دو هفته انجام شد.
عسل حاوی مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است. مصرف خوراکی عسل منجر به افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌هایی از قبیل ویتامین سی، بتاکاروتن، اوریک اسید و گلوتاتیون رداکتاز سرم در افراد سالم می‌شود؛ این مواد همان عوامل موجود در چای سبز هستند که موجب کاهش وزن از طریق افزایش گرمایی‌زایی ناشی از غذا می‌شوند.
تراس باید بتواند محافظه‌کاران که کم نیستند را متقاعد کند که نیاز به چرخش سیاستگذاری درون حزبی و هزینه مقادیر زیادی از سرمایه سیاسی وجود دارد. این کار شاید از نظر اخلاقی درست نباشد، اما از نظر سیاسی برای بقای بلند مدت حزب ضروری است.
ورزقان- مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان از شروع برداشت عسل در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۴۲۲ تن عسل در شهرستان ورزقان برداشت شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ