یک سیارک تازه کشف شده خطرناک به اندازه بزرگترین آسمانخراش روی زمین قرار است امروز از کنار سیاره خاکی بگذرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق اعلام ناسا خرده سیارک ۲۰۲۲ BS ۲، تقریبا ۳۰ متر عرض دارد و در ابعاد یک کاوشگر فضایی است. این خرده سیارک متعلق به گروه آپولو از خرده سیارک‌های نزدیک زمین است که که سنگ‌های فضایی در حال عبور از زمین با محور‌های نیمه اصلی بزرگتر از زمین هستند. نامگذاری این خرده سیارک‌ها بر طبق انبوه خرده سیارک ۱۸۶۲ Apollo که در دهه ۱۹۳۰ توسط کارل رینموث، منجم آلمانی کشف شده بود، صورت گرفته است
جنگل بارانی آمازون بزرگترین جنگل بارانی استوایی باقی‌مانده در جهان است که در زیر چتر عظیم سبزرنگش بسیاری از راز‌های شگفت‌انگیز سیارۀ ما را پنهان کرده است.
در کشور هند شرکت ولوو باس مدعی شده است که با تولید سری اتوبوس‌های ولوو در این کشور سرمایه گذاری عظیمی انجام می‌دهد و کشور هند به عنوان بزرگترین مرکز تولید در آسیا یاد کرد.
اقیانوس‌ها یکی از قلمرو‌های شگفت‌انگیز روی سیاره هستند که گسترۀ عظیمی از اعماق آن‌ها هنوز برای ما ناشناخته است. در این مطلب با تعدادی از عجیب‌ترین حیوانات اعماق اقیانوس آشنا می‌شوید.
هنگامی که حرکت یک سیاره در مدارش کند می‌شود، به خورشید نزدیک می‌شود، در حالی که اگر تندتر حرکت کند، از خورشید دور می‌شود. با استفاده از مانور تیرکمان یا کمک گرانشی با استفاده از یک سیارک عظیم، زمین شتاب می‌گیرد و می‌تواند خودش را از خورشید دورتر کند.
طبق اطلاعاتی که ناسا جمع آوری کرده در ۱۲ ژوئن (۶ روز دیگر) یک سیارک با قطر ۱۵۰۰ فوت و سرعت ۷۷۳۰۱ کیلومتر برساعت از کنار زمین گذر می کند.
یک نقشه به شما نشان می‌دهد که ۶۶ میلیون سال پیش، وقتی دایناسور‌ها توسط یک سیارک عظیم از بین رفتند، زمین چگونه بود.
درست زیر پا‌های شما در اعماق سیاره ما، یک اکوسیستم باورنکردنی عظیم و سرشار از حیات وجود دارد. در سال‌های اخیر، تیم بین المللی بزرگی از دانشمندان نشان داده‌اند که چگونه میلیارد‌ها میلیارد میکروارگانیسم کیلومتر‌ها زیر سطح زمین زندگی می‌کنند.
ریچارد موسل، رییس دفاع سیاره‌ای آژانس فضایی اروپا در بیانیه‌ای گفت: «هیچ احتمالی برای برخورد این سیتی کیلر به زمین وجود ندارد،، اما فاصله نزدیک آن فرصتی عالی برای مشاهده فراهم می‌کند.»
یکی از وظایف ستاره شناسان، رصد سیارک ۲۰۲۳ DW و همچنین بسیاری از سیارک‌های دیگری است که احتمال می‌رود روزی به زمین برخورد کنند. به گفته اخترشناسان، علیرغم اینکه سیارک DW ۲۰۲۳، اولین جایگاه در لیست خطر را به خود اختصاص داده است، اما احتمال برخورد آن به زمین بسیار کم است. به گفته دانشمندان ناسا، احتمال برخورد، ۱ در ۳۶۰ تخمین زده شده است و گفتنی است که با دریافت داده‌های بیشتر محققان، این عدد دائما در حال تغییر است.
سیارک‌های بالقوه خطرناک (PHA) در حال حاضر بر اساس پارامتر‌هایی تعریف می‌شوند که پتانسیل سیارک را برای نزدیک‌شدن تهدیدآمیز به زمین اندازه‌گیری می‌کنند.
یک صخره فضایی قابل توجه در عصر چهارشنبه ۱۵ فوریه به وقت منطقه زمانی شرقی (بامداد پنجشنبه به وقت ایران) نزدیکترین فاصله خود را با زمین در چهار قرن اخیر خواهد داشت، اما جای نگرانی وجود ندارد.
نهنگ‌ها غذای خود را با وارد کردن حجم زیادی از آب به دهان کسب می‌کنند. پس از ورود آب، زبان عظیم نهنگ آن را از طریق صفحات بالن که روی هم قرار گرفته اند خارج می‌کند و کریل‌ها در پشت آن‌ها باقی مانده تا بلعیده شوند.
یک سیارک که به تازگی کشف شده است، ساعت ۳ بامداد امروز به وقت گرینویچ بر فراز کانال انگلیس منفجر شد.
تلسکوپ فضایی جیمز وب یخ را در سیارک حلقه دار چاریکلو با روش غیر مستقیم رصد کرد.
تلسکوپ فضایی جیمز وب یخ را در سیارک حلقه دار چاریکلو با روش غیر مستقیم رصد کرد.
ویدئویی جالب از زندگی روزمرۀ مردم اصفهان در سال هزار و سیصد وشش شمسی منتشر شده است که در آن نشان می‌دهد در تاریخ پنجشنبه نه شهریور آن سال تصویربرداری شده است. یکی از صد‌ها قطعه عکس و فیلمی که فردریک گادامر، عکاس پروژۀ عظیم «آرشیو سیاره»، در سفر به ایران تهیه کرده است. مکان آن در نزدیکی بازار میدان نقش جهان است.
پس از برخورد یک فضاپیمای متعلق به ناسا با سیارکی در اوایل سال جاری دنباله‌ای عظیم از خرده سیارک‌ها به وجود آمده که اطلاعات زیادی از سنگ‌های فضایی و چگونگی مدیریت هرگونه صخره‌ای که تهدیدی برای زمین به حساب می‌آید، فراهم می‌کند.
ستاره شناسان ۳ سیارک نزدیک زمین کشف کرده اند که یکی از آنها کمترین فاصله تا خورشید را دارد.
سیارک‌ها از موادی تشکیل شده‌اند که از ابتدای تشکیل منظومه شمسی و سیارات آن باقی مانده‌اند. دانشمندان امیدوارند بتوان با مطالعه نمونه‌هایی از گرد و غبار سیارک اُسیریس-رکس که در تاریخ ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۲۳(دوم مهر ۱۴۰۲) به زمین می‌رسند، در مورد اجزای سازنده منظومه شمسی اطلاعات بیشتری کسب کنند.
ناسا اعلام کرد فضاپیمایی که عمدا به سیارکی دوتایی برخورد کرد به طور موفقیت آمیز مدار آن را تغییر داده است.
کاوشگر خورشیدی «سولار اربیتر» قبل از گذر از کنار سیاره ونوس با یک شعله عظیم پلاسمای خورشیدی روبرو شده است.
براساس جدیدترین تحقیق انجام شده روی نمونه های سیارک ریوگو، احتمالا منشا آب روی زمین سیارک های خارج از منظومه شمسی است.
این سیارک که با سرعتی حدود ۲۷ برابر سرعت صوت حرکت می‌کند، در نزدیکترین فاصله خود به حدود ۴.۳ میلیون کیلومتری از زمین خواهد رسید که کمی بیش از ۸ برابر میانگین فاصله بین زمین و ماه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ