ریچارد موسل، رییس دفاع سیاره‌ای آژانس فضایی اروپا در بیانیه‌ای گفت: «هیچ احتمالی برای برخورد این سیتی کیلر به زمین وجود ندارد،، اما فاصله نزدیک آن فرصتی عالی برای مشاهده فراهم می‌کند.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق اعلام ناسا خرده سیارک ۲۰۲۲ BS ۲، تقریبا ۳۰ متر عرض دارد و در ابعاد یک کاوشگر فضایی است. این خرده سیارک متعلق به گروه آپولو از خرده سیارک‌های نزدیک زمین است که که سنگ‌های فضایی در حال عبور از زمین با محور‌های نیمه اصلی بزرگتر از زمین هستند. نامگذاری این خرده سیارک‌ها بر طبق انبوه خرده سیارک ۱۸۶۲ Apollo که در دهه ۱۹۳۰ توسط کارل رینموث، منجم آلمانی کشف شده بود، صورت گرفته است
سیارک «۲۰۲۳ NT ۱» اولین بار در روز ۱۵ ژوئن و دو روز پس از قرار گرفتن در نزدیک‌ترین فاصله تا زمین مشاهده شد. به عبارت دیگر، زمانی که کاشفان آسمان و دانشمندان برای اولین بار از وجود این سنگ فضایی آگاه شدند، از کنار زمین عبور کرده بود.
طبق اطلاعاتی که ناسا جمع آوری کرده در ۱۲ ژوئن (۶ روز دیگر) یک سیارک با قطر ۱۵۰۰ فوت و سرعت ۷۷۳۰۱ کیلومتر برساعت از کنار زمین گذر می کند.
سازمان فضایی اروپا می خواهد یک ماهواره کوچک به اندازه موبایل روی یک سیارک قرار دهد تا  گرانش آن را بررسی کند.
از مار‌های بوآ گرفته تا مار‌های پیتون مشبک، این سیاره مملوء از مار‌ها در طرح‌ها و رنگ‌ها متنوع است؛ این شکارچیان در سراسر جهان از جمله جنوب شرقی آسیا، آمریکای جنوبی و ایالات متحده یافت می‌شوند. اما بزرگ‌ترین مار‌های جهان چقدر هستند؟ و بزرگترین مار‌های منقرض شده در تاریخ کدامند؟
یکی از وظایف ستاره شناسان، رصد سیارک ۲۰۲۳ DW و همچنین بسیاری از سیارک‌های دیگری است که احتمال می‌رود روزی به زمین برخورد کنند. به گفته اخترشناسان، علیرغم اینکه سیارک DW ۲۰۲۳، اولین جایگاه در لیست خطر را به خود اختصاص داده است، اما احتمال برخورد آن به زمین بسیار کم است. به گفته دانشمندان ناسا، احتمال برخورد، ۱ در ۳۶۰ تخمین زده شده است و گفتنی است که با دریافت داده‌های بیشتر محققان، این عدد دائما در حال تغییر است.
احتمال برخورد یک سیارک به اندازه سیارک «چیکشلوب»(Chicxulub) قاتل دایناسورها به سیاره ما، هر ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون سال یک بار است اما این رویداد غیرممکن نیست.
سیارک‌های بالقوه خطرناک (PHA) در حال حاضر بر اساس پارامتر‌هایی تعریف می‌شوند که پتانسیل سیارک را برای نزدیک‌شدن تهدیدآمیز به زمین اندازه‌گیری می‌کنند.
رصد‌ها نشان دادند که این سیارک دراز و نازک و به اندازه ساختمان امپایراستیت است و ۱۶۰۰ فوت (۴۸۷ متر) طول و ۵۰۰ فوت (۱۵۲ متر) عرض دارد. به چشم انسان، این سیارک رنگ سیاه زغالی دارد.
یک صخره فضایی قابل توجه در عصر چهارشنبه ۱۵ فوریه به وقت منطقه زمانی شرقی (بامداد پنجشنبه به وقت ایران) نزدیکترین فاصله خود را با زمین در چهار قرن اخیر خواهد داشت، اما جای نگرانی وجود ندارد.
یک سیارک که به تازگی کشف شده است، ساعت ۳ بامداد امروز به وقت گرینویچ بر فراز کانال انگلیس منفجر شد.
تلسکوپ فضایی جیمز وب بین مریخ و مشتری یک سیارک ناشناخته و فوق لعاده کوچک را مشاهده کرده است.
تلسکوپ فضایی جیمز وب یخ را در سیارک حلقه دار چاریکلو با روش غیر مستقیم رصد کرد.
تلسکوپ فضایی جیمز وب یخ را در سیارک حلقه دار چاریکلو با روش غیر مستقیم رصد کرد.
پس از برخورد یک فضاپیمای متعلق به ناسا با سیارکی در اوایل سال جاری دنباله‌ای عظیم از خرده سیارک‌ها به وجود آمده که اطلاعات زیادی از سنگ‌های فضایی و چگونگی مدیریت هرگونه صخره‌ای که تهدیدی برای زمین به حساب می‌آید، فراهم می‌کند.
ستاره شناسان ۳ سیارک نزدیک زمین کشف کرده اند که یکی از آنها کمترین فاصله تا خورشید را دارد.
یک سیارک تازه کشف شده خطرناک به اندازه بزرگترین آسمانخراش روی زمین قرار است امروز از کنار سیاره خاکی بگذرد.
سیارک‌ها از موادی تشکیل شده‌اند که از ابتدای تشکیل منظومه شمسی و سیارات آن باقی مانده‌اند. دانشمندان امیدوارند بتوان با مطالعه نمونه‌هایی از گرد و غبار سیارک اُسیریس-رکس که در تاریخ ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۲۳(دوم مهر ۱۴۰۲) به زمین می‌رسند، در مورد اجزای سازنده منظومه شمسی اطلاعات بیشتری کسب کنند.
ناسا اعلام کرد فضاپیمایی که عمدا به سیارکی دوتایی برخورد کرد به طور موفقیت آمیز مدار آن را تغییر داده است.
بامداد روز سه شنبه، فضاپیمای DART ناسا در برنامه‌ای از پیش تعیین شده با یک سیارک برخورد کرد که تلسکوپ‌های زمینی نیز آن را ثبت کردند.
کاوشگر دارت ساخته آژانس فضایی آمریکا (ناسا) روز دوشنبه با موفقیت به یک سیارک برخورد کرد (برخورد داده شد) تا آن را از مسیر خود منحرف کند. بدین ترتیب، این کاوشگر با برخورد به سیارک «دیمورفوس» در فاصله ۱۱ میلیون کیلومتری کره زمین، یک مأموریت بی‌سابقه فضایی را انجام داد. سیارک دیمورفوس و مسیر حرکت آن خطری برای کره زمین محسوب نمی‌شود، اما هدف ناسا از این مأموریت، ایجاد آمادگی برای مواقعی است که سیارک‌های بزرگ و خطرناک، در مسیر برخورد با زمین قرار می‌گیرند.
امروز دوشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۱، فضاپیمای DART ناسا در برنامه‌ای از پیش برنامه ریزی شده به یک سیارک برخورد خواهد کرد تا مسیر آن را منحرف کند.
براساس جدیدترین تحقیق انجام شده روی نمونه های سیارک ریوگو، احتمالا منشا آب روی زمین سیارک های خارج از منظومه شمسی است.
این سیارک که با سرعتی حدود ۲۷ برابر سرعت صوت حرکت می‌کند، در نزدیکترین فاصله خود به حدود ۴.۳ میلیون کیلومتری از زمین خواهد رسید که کمی بیش از ۸ برابر میانگین فاصله بین زمین و ماه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ