اسامی دانشگاه‌های پذیرنده مرحله تکمیل ظرفیت برخی از رشته‌های پزشکی اعلام شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بررسی‌ها نشان می‌دهد در یک‌سال اخیر تعلیق و اخراج اساتید از دانشگاه‌ها ادامه دارد و فرآیند استخدام برخی از اساتید رشته‌های علوم انسانی با مشکل مواجه شده است.
به طور کلی رشته‌های مهندسی کامپیوتر، برق و حسابداری در مقطع کارشناسی؛ رشته‌های مهندسی مکانیک، حسابداری و مهندسی برق در مقطع کارشناسی ارشد و رشته‌های مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر و مواد در مقطع دکتری بالاترین میزان اشتغال را دارند و می‌توان گفت رشته‌های پرطرفدار با بازارکار مشخص هستند.
لیست رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی هانگژو اعلام شد. کاروان ایران زیر ۵۰۰ نفر است.
کمیته ملی المپیک اسامی رشته ها و تعداد ورزشکاران اعزامی به نوزدهمین دوره بازیهایی آسیایی که به میزبانی هانگژو چین برگزار خواهد شد را اعلام کرد.
مهاجران به محض دریافت پاسپورت و شناسنامه کشور مقصد به عنوان دانشجوی مهمان به کشور باز می‌گردند و در پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه‌های ایران با صرف هزینه‌های گزاف در رشته‌های پزشکی ادامه تحصیل می‌دهند.
عضو تیم ملی تیراندازی گفت: اختلاف پاداش بین فوتبال و سایر رشته‌ها وجود دارد و تیراندازی هم از این قاعده مستثنی نیست.
قریب به هزار نفر با تقلب در کنکور به موفقیت رسیده و به رغم افشای تقلب شان، مجوز حضور در دانشگاه‌ها را یافته اند؛ متقلبینی که برخی رشته‌های برتر دانشگاهی را به تصرف خود درآورده اند و حتی افشای تقلب شان هم برایشان عقوبتی در پی نداشته است؛ نه عقوبتی برای ایشان و نه هیچ کس دیگری!
رئیس سازمان سنجش آموزش کشوربا اشاره به اینکه در اطلاعیه فوق عناوین رشته‌های امتحانی، گرایش‌ها و ضرایب دروس هر یک از مجموعه‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ ذکر شده است افزود: زمان ثبت نام آزمون مذکور از ۲۳ مهرماه آغاز و تا ۲۹ مهرماه سال جاری ادامه می‌یابد.
بخشی از عوامل تغییر میل و اولویت‌بندی داوطلبان کنکور برای ادامه تحصیل، علاوه بر بازار کار برای رشته تحصیلی، نبود آمایش سرزمینی مناسب است. پیش از این و در سال‌های میانه دهه ۷۰ با فقدان یک آمایش سرزمینی درست، به‌طور ناگهانی فارغ‌التحصیلان مهندسی بازار کار را اشباع کردند و این اتفاق نوعی سرخوردگی عمومی ایجاد کرد. در واقع بخش بزرگی از بااستعدادترین دانشجویان ایرانی سمت رشته‌های فنی و مهندسی رفتند، اما پس از فارغ‌التحصیلی بیکار شدند.
پورعباس با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد سال آینده تنها در یک روز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: شیوه برگزاری این آزمون نیز تغییر خواهد کرد به این صورت که تعداد سئوالات آن کاهش می‌یابد. در واقع تاکنون به این شکل بود که در برخی کد رشته‌ها زمان آزمون چهار ساعت و نیم تعیین شده بود که تلاش می‌کنیم زمان آزمون به سه یا سه ساعت و نیم کاهش یابد.
برخی رشته‌ها در حالی متفاضی جذب مربی خارجی برای بازی‌های آسیایی هستند که با توجه به بودجه، شرایط کاروان و زمان باقی مانده تا این بازی‌ها، به نظر می‌رسد صدور مجوز لازم برای آن منتفی باشد.
دارنده مدال نقره کشتی آزاد جهان می‌گوید کشتی برای گرفتن حقش باید با 10 نفر بجنگد اما فوتبال با وجود عدم کسب نتیجه، بلافاصله پاداش می‌گیرد.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برای رفاه بیشتر حال متقاضیانی که تاکنون موفق به ثبت نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت اول) در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی نشدند، این فرصت در نظر گرفته شده است.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: هدف ما این است که با ارتقای جایگاه ایران در بازی‌های آسیایی، در این دوره به میزبانی هانگژو حضور پیدا کنیم.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: هدف ما این است که با ارتقای جایگاه ایران در بازی‌های آسیایی، در این دوره به میزبانی هانگژو حضور پیدا کنیم.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۷۹ هزار داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۰ هزار و ۴۶۶ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون و ۲۹۸ هزار و ۵۳۴ داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند که حدود ۵۸ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۴۲ درصد مرد هستند.
پس از هُرم گرمای تابستان، طلیعه ماه مهر و بازگشت دانشجویان به کلاس‌های درس پس از وقفه‌ای ۲ ساله به دلیل شیوع کرونا شاید رنگ و بوی دیگر به نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بدهد. دانشجویان رشته‌های مختلف با تمام شدن ۲ سال آموزش مجازی، باردیگر به کلاس‌های درس باز خواهند گشت.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابرظرفیت از بین متقاضیانی که کدرشته محل‌های دارای شرایط خاص دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را انتخاب کرده و حدنصاب چند برابر ظرفیت لازم را کسب کرده‌اند، با رعایت تقدم انتخاب رشته در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از یک میلیون و ۱۵۷ هزار داوطلب کنکور سال جاری برای انتخاب رشته مجاز شدند که از این تعداد ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته می‌شوند.
دانشگاه هاروارد با اخذ ۱۶ جایگاه برتر که شامل ۷ جایگاه در زمینه علوم اجتماعی، ۴ جایگاه در حوزه علوم پزشکی، ۳ جایگاه در حوزه مهندسی و ۲ جایگاه در حوزه علوم زیستی است، مقام اول برترین دانشگاه جهان در رتبه‌بندی شانگ‌های را دارد.
مجموعا حدود ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، در سال جاری پذیرفته می‌شوند.
بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: بورس کالا یک مجموعه قانونی است که قوانین مشخصی برای معاملات دارد و مشخص نیست با چه ایده‌ای قرار است اختیارات این مجموعه به وزارت صمت واگذار شود.
پیرو تقلبی گسترده در کنکور سراسری علوم تجربی ۱۴۰۰ که صدها نفر را به رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی دانشگاه‌های برتر دولتی رسانده و کار به امتحان دوباره سازمان سنجش، ده‌ها شکایت قضایی و چندین جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم رسیده اما نتیجه نتوانسته معترضان به تقلب را راضی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ