معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۷۹ هزار داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۰ هزار و ۴۶۶ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون و ۲۹۸ هزار و ۵۳۴ داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند که حدود ۵۸ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۴۲ درصد مرد هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سوابق تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام شد و داوطلبانی که سوابق تحصیلی نداشتند یا سوابق آنها ناقص بود در امتحانات نهایی پایه دوازدهم شرکت کردند تا بتوانند سهم 40 درصدی در کنکور سراسری را کسب کنند.
مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در اطلاعیه ای زمان و نحوه اعلام نتیجه آزمون های نهایی خرداد ۱۴۰۲ را امروز اعلام کرد.
بر اساس اطلاعیه مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، نتایج قطعی امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲، امروز اعلام می‌شود.
مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در اطلاعیه ای زمان و نحوه اعلام نتیجه آزمون های نهایی خرداد ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد گروهی از داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج نهایی با پیغام «وضعیت علمی شما تحت بررسی و پس از آن نتایج به اطلاع داوطلب خواهد رسید» روبه رو می‌شوند افرادی هستند که برای دو یا چندمین بار در کنکور شرکت کرده‌اند و رتبه یا رتبه‌های گذشته‌شان یا سوابق تحصیلی آن‌ها تفاوت فاحشی با رتبه فعلی‌شان دارد.
سازمان آموزش و پرورش اعلام کرد: امروز نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام می‌شود و باید برای دریافت کارنامه به مدرسه محل تحصیل مراجعه کرد.
سازمان آموزش و پرورش اعلام کرد: امروز نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام می‌شود و پس از ثبت اعتراض توسط دانش‌آموز، برگه امتحان برای تصحیح به مصحح چهارم ارسال می‌شود.
فرخ طبری درباره آخرین وضعیت تصحیح اوراق امتحانات نهایی، اظهار کرد: تا این لحظه ۷۶ درصد اوراق کل کشور تصحیح شده است.
نخستین زوج مرحله نیمه‌نهایی گرنداسلم رولان گاروس 2023 مشخص شدند.
شورای عالی انتخابات ترکیه، نتایج نهایی و رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را منتشر کرد.
سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد؛ عدم مراجعه داوطلب در مهلت تعیین شده، براساس اطلاعیه اعلام شده توسط دستگاه اجرائی، به منزله انصراف داوطلب از سایر مراحل استخدام تلقی می‌شود.
نتایج نهایی سری دوم آزمون استخدامی اعلام شد
مدیر کل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی از اعلام نتایج نهایی نهمین آزمون استخدامی ستاد و سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها تا هفته آینده خبر داد.
نتایج اولیه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در نیمه نخست اسفندماه به اطلاع داوطلبان می‌رسد که شامل نمره خام و نمره آزمون می‌شود. مرداد ماه سال آتی، سوابق تحصیلی داوطلبان توسط سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت آموزش و پرورش اخذ می‌شود و نتیجه نهایی به داوطلبان اعلام می‌شود.
کمیته های انتخابات در مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا در اوکراین نتایج نهایی همه پرسی برای پیوستن به روسیه را اعلام کردند.
نتایج نهایی آزمون سراسری ۱۴۰۱ در دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام شد.
نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱ در هفته پایانی شهریورماه خبر داد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات فناوری افزود: پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بجز دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده برای کسب اطلاعات درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت‌نام از تاریخ ۱۲ شهریور به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی محل قبولی مراجعه کنند.
پنجمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با برگزاری آیین اختتامیه در دانشگاه شهرکرد به پایان رسید.
مشاور رئیس و مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: نتایج اولیه در ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ اعلام شد و از تعداد ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۵۰ هزار و ۴۲۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.
نتیجه نهایی نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی سال ۱۴۰۰ ویژه آموزش و پرورش اعلام شد.
ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ۱۴۰۱ حدود ۵۰۳ هزار نفر است که ۱۶۷ هزار نفر از طریق رشته‌های با آزمون و ۳۳۶ هزار نفر از طریق رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند و نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ هفته آخر شهریورماه اعلام می‌شود.
مجموع ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ در دوره‌های مختلف (دوره‌های روزانه و غیرروزانه) ۱۳۶ هزار و ۷۸۶ نفر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ