بخشی از عوامل تغییر میل و اولویت‌بندی داوطلبان کنکور برای ادامه تحصیل، علاوه بر بازار کار برای رشته تحصیلی، نبود آمایش سرزمینی مناسب است. پیش از این و در سال‌های میانه دهه ۷۰ با فقدان یک آمایش سرزمینی درست، به‌طور ناگهانی فارغ‌التحصیلان مهندسی بازار کار را اشباع کردند و این اتفاق نوعی سرخوردگی عمومی ایجاد کرد. در واقع بخش بزرگی از بااستعدادترین دانشجویان ایرانی سمت رشته‌های فنی و مهندسی رفتند، اما پس از فارغ‌التحصیلی بیکار شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کاخ کرملین به انتقاد از تصمیم کنار گذاشته شدن ورزشکاران روسیه و بلاروس از رقابت های المپیک پرداخت.
تشکیل شورای ائتلاف و شورای وحدت و آنچه این دو شورا در انتخابات سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ پشت سر گذاشتند به خوبی گویای انتظار هر یک برای در دست گرفتن یا حفظ قدرت تاثیرگذاری و تصمیم‌گیری در بین اصولگرایان است. در سکوت بسیاری از چهره‌ها و گروه‌های سنتی اصولگرا می‌توان این استدلال را شنید که حالا که صدای نقد‌ها از «شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی» بلند شده، چرا راهبری و تصمیم‌سازی نباید حق شورای وحدت باشد.
منابع آگاه از طرح هسته‌ای آرامکو اخیراً به پایگاه سِمافور گفته‌اند که این موضوع به دلیل اعتقاد ریاض مبنی بر اینکه در صورت مخالفت ایالات متحده می‌تواند با چین یا روسیه شریک شود، پیچیده‌تر شده است. واشنگتن و پکن درگیر رقابت شدیدی بر سر نفوذ در خاورمیانه و آسیا هستند. این افراد می‌گویند تصمیم بن سلمان برای متحدشدن با چین در زمینه انرژی هسته‌ای می‌تواند عربستان را برای همیشه در جناح چین قرار دهد.
براساس گزارشی از مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، روابط ایران و عربستان‌سعودی همواره تحت‌تاثیر رقابت راهبردی متحول شده‌است. در یک دهه اخیر رقابت راهبردی دو کشور چنان شدید بود که به قطع روابط رسمی منجر شد و دو کشور مدت زیادی در وضعیت عدم‌ارتباط قرار داشتند. اکنون نیز تغییر در محاسبات ژئوپلیتیکی دو کشور و نقش‌آفرینی مدیریتی چین به‌عنوان قدرتی بزرگ، این رابطه را در مسیر احیا قرار داده‌است.
پارلمان بخش خصوصی خود را آماده می‌کند تا در دوم خرداد سال جاری هیئت‌رئیسه اتاق‌های استانی و سپس اتاق ایران را اعلام کند و در این میان بر سر ریاست اتاق تهران و اتاق ایران رقابت سنگینی در‌گرفته است و لابی‌های گسترده‌ای میان چهره‌های پرنفوذ و صاحبان چندین‌و‌چند‌ساله کرسی‌های اتاق و دولت انجام می‌شود تا امسال هم ترکیب هیئت‌رئیسه پارلمان بخش خصوصی را به چنگ آورند. موضوعی که البته موجب انتقاد شدید برخی چهره‌های بخش خصوصی و فعالان صنایع است.
رقابت ناپولی و یوونتوس بسیار شدید و ریشه‌دار است و در حالی که امسال یووه در کورس قهرمانی نیست، هواداران ناپلی از طعنه زدن به این باشگاه دست برنداشته‌لند.
الکسیس مک آلیستر در تابستان برایتون را ترک خواهد کرد و سه باشگاه مطرح انگلیسی در حال رقابت برای جذب او هستند.
هر سه تیم مدعی قهرمانی یعنی سپاهان ، پرسپولیس و استقلال امشب پیروز میدان شدند و همچنان رقابت شدید در بالای جدول جریان دارد
روزنامه اوجوگو در گزارشی از افت شدید مهدی طارمی پس از رقابت های جام جهانی و تأثیر آن روی نتایج اژدها نوشت.
روزنامه اوجوگو در گزارشی از افت شدید مهدی طارمی پس از رقابت های جام جهانی و تأثیر آن روی نتایج اژدها نوشت.
یک پایگاه اطلاعاتی فرانسوی با انتشار گزارشی از رقابت و جنگ شدید قدرت بین ولیعهد بحرین و برادر ناتنی او خبر داد.
رقابت های فوتبال قهرمانی دسته دوم باشگاه های کشور هفته دهم خود را پشت سر گذاشت. تیم های سپیدرود رشت و شهید قندی یزد تیم های صدرنشین این رقابت های در گروه الف و ب هستند.
نشریه مارکا در گزارشی ویژه خبر از جدی‌تر شدن علاقه رئال به خرید یوسکو گواردیول داد. ستاره‌ای گران‌قیمت که حالا رقابت برای خرید او بسیار شدید است.
در جریان برگزاری رقابت های کشتی آزاد قهرمانی استان لرستان، درگیری شدیدی میان طرفداران رخ داد که در نتیجه آن چند نفر زخمی شدند.
پس از پایان بازی فوتبال تیم های ملی فرانسه و مراکش در رقابت های جام جهانی قطر، هواداران دو تیم در برخی شهرهای فرانسه با هم درگیر شدند.
علی تیموری گفت: به نظره من شروع بازیگری کاری دشوار است برای یک علاقه‌مند، چرا که بازیگری امروزه حرفه شلوغ و شاید زیاده از حد پر ازدحامی است و رقابت در آن در بدست آوردن یک نقش، هر چند کوتاه، ولی بسیار شدید است وجود خیلی عظیمی از بازیگران با تجربه باعث شده است که این موضوع تشدید بشود و اینکه هوش و خلاقیت (بازیگر باید فرد باهوشی باشد تا بتواند سریعا با روند فیلم آشنا و متن محتوا فیلمنامه را حفظ کند. همچنین در بسیاری موارد که پیش می‌آید باید از خلاقیت دانش بداهه خود در ایفای نقش بهتر بهره بگیرد.)
تیم‌های مطرح حاضر در جام جهانی همراه تیم خود یک یا چند آرایشگر چیره دست را به قطر برده‌اند.
رقابت های فوتبال قهرمانی دسته دوم باشگاه های کشور هفته ششم خود را پشت سر گذاشت.
­شورای رقابت با هدف مقابله با انحصار شدید به شرکت راه آهن اخطار داد.
تصادف شدید خودروهای پیشتاز شرکت کننده در مسابقه ناسکار در فلوریدا منجر به جلو افتادن یک رقابت کننده دیگر شد.
مدیرعامل بانک ملی گفت: هرگونه توافقی که صورت بگیرد، قاعدتا پیشروترین بخش، صنعت بانکداری خواهد بود. صنعت بانکداری است که باید نظام مالی را تقویت کند تا بتوانیم تحولاتی مورد نظر در اقتصاد اتفاق بیفتد. به همین دلیل کار برای مدیران صنعت بانکی بسیار سخت شده است.
رحمت‌الله نبیل، رییس سابق امنیت ملی افغانستان در رشته توییتی به نقل از منابع خود نوشته است که رقابت شدیدی برای جانشینی ملا حسن آخوند میان سران طالبان شکل گرفته است.
هشت ورزشکار برتر بیست و نهمین دوره پاکت بیلیارد بانوان کشور صبح فردا رقابت های خود را از سر می گیرند.
برای افزایش طول عمر چه چیز و چه زمانی بخوریم؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ