منابع عراقی اعلام کردند که سفیر عربستان در بغداد امروز به دیدار نخست وزیر جدید عراق رفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان طی سفری رسمی به منظور دیدار دوجانبه با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی وارد ریاض شد.
روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران اواخر هفته جاری سفر به ریاض خواهد داشت و با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.
رئیس موساد مخفیانه از واشنگتن دی سی دیدار و در مورد عادی سازی روابط تل آویو با عربستان سعودی با مقامات آمریکایی گفتگو کرده است.
تغییر موازنه قدرت در جنگ اوکراین، بررسی میزان پیشرفت پرونده‌های مرتبط با توافق پکن و تلاش برای جذب سرمایه‌ها و شرکت‌های سعودی سه دستور کار اصلی ماکرون در دیدار با ولیعهد جوان سعودی بود.
وزیر امور خارجه عربستان سعودی، عصر امروز (شنبه) در جریان سفر به تهران با حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد.
بن فرحان در جریان این سفر، با امیرعبداللهیان دیدار و طرفین نشست خبری مشترکی برگزار کردند. وزیر خارجه عربستان در این نشست، تأکید کرد که مذاکرات امروز با طرف ایرانی، مثبت و روشن بوده است.
رئیس‌جمهور فرانسه امروز با ولیعهد عربستان سعودی که از چند روز پیش به پاریس سفر کرده، در کاخ الیزه دیدار کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا برای دیدار با مقامات عربستانی و شرکت در دو نشست منطقه ای و بین المللی، به این کشور سفر کرده است. رسانه عبری استقبال مقامات سعودی از بلینکن را نامناسب دانست.
خبرگزاری دولت سعودی (واس)‌ نوشت که نیکلاس مادورو نيز از این سفر و دیدار با ولیعهد ابراز خوشحالی کرد.
وزیر خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: خوشبختانه سفرای دو کشور تعیین و به طور متقابل معرفی شدند و زمینه برای گشایش سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها فراهم است.
«هیفا الجدیع»، سفیر عربستان سعودی در اتحادیه اروپا در دیدار با «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا، ضمن ارائه استوارنامه خود، مسائل مورد توجه دو کشور و تحکیم همکاری‌های فیما بین را بررسی کرد.
در این دیدار «خالد بن سلمان» وزیر دفاع، «مساعد بن محمد العیبان» وزیر مشاور و مشاور امنیت ملی، «خالد بن علی الحمیدان» رئیس سازمان اطلاعات کل عربستان سعودی و «عبدالعزیز بن خالد الشمری» سفیر ریاض در بغداد حضور داشتند.
منابع آگاه از سفر هیأتی از سوی حماس به ریاست اسماعیل هنیه و با حضور خالد مشعل به عربستان سعودی برای دیدار با مسئولان ریاض خبر دادند.
یک هیئت سعودی به ریاست محمد آل جابر در سفری نادر وارد صنعا پایتخت یمن که تحت کنترل انصارالله شد و با رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، معاون وزیر خارجه عربستان سعودی در دیدار با سفیر روسیه در ریاض، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرد.
سفیر عربستان سعودی در تاجیکستان در جشن نوروزی سفارت کشورمان در دوشنبه حضور یافت و با سفیر ایران در تاجیکستان دیدار و گفتگو کرد.
وزیر خارجه عربستان سعودی پاسخ داد: «بر اساس توافقی که حاصل شده مشتاقانه در انتظار دیدار با وزیر خارجه ایران در آینده نزدیک هستم و از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور طی دو ماه آینده صورت خواهد گرفت و طبیعی است که در آینده به کشورهای دو طرف سفر کنیم».
بر اساس ادعای روز پنج‌شنبه یک شبکه ماهواره‌ای، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دست‌کم سه بار طی دو ماه گذشته با سعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل در نیویورک دیدار داشته است. این رسانه نزدیک به عربستان سعودی برای تایید ادعای خود به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اشاره کرده است که گفت هرگاه منافع آمریکا ایجاب کند، برای ارسال پیام‌های خاص و قاطعانه به ایران، راه‌هایی برای ارتباط داریم. با این حال نمایندگی ایران در سازمان ملل اخبار منتشرشده مبنی بر این دیدار را نادرست دانسته است.
دیدار اخیر شی با مقام‌های سعودی در راستای اتخاذ چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است؛ پادشاهی سعودی مایل شده درهای عربستان را به روی تمام بازار‌های بین المللی و مشارکت‌های متنوع باز نگه دارد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در نشست سران گروه ۲۰ به شهر بالی اندونزی سفر کرده، در حاشیه این نشست با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.
منابع عراقی از دیداری که سفیر سعودی در بغداد این بار با رئیس جمهور عراق داشته است، خبر دادند.
رئیس جمهور لبنان امروز در کاخ ریاست جمهوری با سفیر عربستان سعودی در بیروت دیدار و گفتگو کرد.
ولید البخاری سفیر عربستان سعودی در بیروت امروز در کاخ ریاست جمهوری لبنان با میشل عون رئیس جمهور این کشور، دیدار و گفتگو کرد.
رسانه های عراقی جزئیاتی از دیدار «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در آغاز سفر وی به این کشور منتشر کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ