«هیفا الجدیع»، سفیر عربستان سعودی در اتحادیه اروپا در دیدار با «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا، ضمن ارائه استوارنامه خود، مسائل مورد توجه دو کشور و تحکیم همکاری‌های فیما بین را بررسی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پس از دریافت جواب ایران، رئیس‌جمهور عراق طی نامه دیگری در ۲۹/۲/۱۳۶۹ با پیشنهاد ایران مبنی بر مذاکره بدون واسطه سفیران دو کشور در ژنو (مقر اروپایی سازمان ملل) موافقت کرد.
سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، اظهارات دو پهلویی در قبال موضوع عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو مطرح کرد.
سفیر چین گفت: باید بگویم طی دو سال گذشته با همکاری‌هایی که بین دو کشور بوجود آمده، توافق نامه‌هایی که صورت گرفته به خوبی توسعه پیدا کرده است.
پس از اتفاقات اخیر در مناسبات دوجانبه و مشکلات و سوءتفاهمات ایجاد شده بین دو کشور، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اخیرا سه بار تلفنی گفت‌وگو کردند.
‌دومین ماموریت اسپیس‌ایکس و اکسیوم‌اسپیس به فضا از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به پایان رسید. دو فضانورد اهل عربستان از اعضای تیم چهارنفره‌ای هستند که بامداد امروز چهارشنبه ۱۰ خرداد، به زمین بازگشتند. یکی از این فضانوردان ریانه برناوی، ۳۴ ساله که در زمینه سرطان پستان پژوهش می‌کند، به عنوان نخستین زن عرب که به فضا سفر کرده، نام خود را در تاریخ ثبت کرد. این پروژه ده روزه با حمایت و هماهنگی آژانس فضایی عربستان سعودی و مشارکت اسپیس‌ایکس، ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی ژاپن، با موفقیت به پایان رسید.
امیرعبداللهیان درباره زمان بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان با توجه به فرارسیدن موعد دو ماهه، توضیح داد: همکارانم چند هفته‌ای هست که در تلاشند سفارتخانه و سرکنسولگری‌مان آماده بازگشایی شود.
سفیر جدید ایران در نیوزلند در آستانه عزیمت به محل ماموریت با وزیر امور خارجه دیدار و درباره وضعیت روابط دو کشور و مهمترین محورهای همکاری‌های دو جانبه گفتگو کرد.
ارتباط میان قاهره - تهران متوقف نشده و اختلافات زیادی میان دو کشور وجود ندارد، به نقل از "محمد العرابی" وزیر خارجه پیشین مصر اعلام کرده که «موارد تعیین کننده روابط تهران - قاهره با دیگر طرف‌ها (ترکیه) متفاوت‌تر است و این روابط درحال حاضر عادی به نظر می‌رسد و قاهره از خیلی وقت پیش یک کاردار در سطح سفیر در ایران مستقر کرده است»
در تحقیق از شاکی معلوم شد، وی هنگام بازگشت به خانه اش سوار یک خودروی پراید سفید شده که دارای نشان آژانس کرایه اتومبیل بوده و یک مرد و یک زن نیز سرنشین آن بودند. راننده پس از طی مسافتی تغییر مسیر داده و ناگهان دو سرنشین خودرو با تهدید چاقو طلا و پولش را دزدیده و با انتقال به جنگلی در حومه شهر، او را مورد تجاوز جنسی قرار داده و متواری شده‌اند.
این دو فضانورد، «ریحانه برناوی» (Rayyanah Barnawi) و «علی القرنی» (Ali AlQarni)، اعضای کلاس فضانوردان عربستان هستند. آن‌ها نخستین افراد از عربستان سعودی خواهند بود که به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر می‌کنند و دومین و سومین نفر از مردم این کشور هستند که تاکنون به فضا رسیده‌اند. برناوی، نخستین زن سعودی خواهد بود که به مرز نهایی راه می‌یابد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به ارائه گزارشی درمورد آخرین وضعیت روابط دو جانبه ایران و کوبا پرداخت.
سفیر سوریه در مسکو اعلام کرد غرب با اتخاذ رویکرد دوگانه در قبال دو کشور زلزله زده همسایه، ماهیت واقعی خود را نشان داد.
در جریان بازی روز شنبه دو تیم بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون در لیگ فوتبال زنان پرتغال اتفاقی تاریخی به ثبت رسید و داور این بازی در دقیقه 45 در حالی که بنفیکا با نتیجه 3 بر صفر از میهمانش پیش بود، به پزشکان دو تیم به خاطر کمک به هواداری که روی سکوها حالش بد شده بود، کارت سفید نشان داد. این برای اولین بار در تاریخ فوتبال است که داوری در جریان بازی از کارت سفید استفاده می‌کند.
ویدیویی از بانوان ایرانی که در غرفه وزارت ورزش و جوانان با سفیر مالی با یکدیگر بازی قدیمی یه قل دو را کردند را ببینید.
مشاور امنیت ملی عراق و سفیر ایران در بغداد درباره مسئله تامین امنیت مرزهای دو کشور رایزنی کردند.
سفیر چین در ایران گفت: ایران و چین دوستان قدیمی و شرکای جدید هستند بذرهای متعدد دوستی در کمک متقابل همیشگی دو کشور رشد می‌کنند و با عزم راسخ در کنار هم به ثمر می‌رسند.
مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری رقابت های دو صحرا نوردی قهرمانی باشگاه های کشور با شعار حفاظت محیط زیست گفت:همواره به دنبال جذب مخاطبان جدید هستیم.
رئیس ائتلاف دولت قانون و محمدکاظم آل صادق سفیر ایران در عراق با هم دیدار و درباره روابط دو کشور و افزایش سطح همکاری ها رایزنی کردند.
رئیس ائتلاف دولت قانون و محمدکاظم آل صادق سفیر ایران در عراق با هم دیدار و درباره روابط دو کشور و افزایش سطح همکاری ها رایزنی کردند.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز نوشت که این اقدام پس از توافق دو ماه پیش یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه انجام شد.
سفیر کشورمان در گرجستان در ملاقات با ایراکلی قریباشویلی نخست وزیر این کشور خواستار گسترش مراودات میان دو کشور شد.
وزیر امور خارجه کشومان در دیدار سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا در نزد کشورمان، سفر اخیر رئیس جمهور ونزوئلا به ایران را مرحله مهمی از روابط دو کشور دانست.
اگر وزارت امور خارجه کشورمان با سفیر روسیه به خاطر گستاخی‌های دو سال اخیرش برخورد لازم را می‌کرد، اکنون سفیر انگلیس به خود اجازه نمی‌داد مرتکب این گستاخی نسبت به مردم ایران شود. این دو سفیر اکنون دو عنصر نامطلوب هستند و وزارت خارجه ما حق دارد با آن‌ها رفتاری کند که معمولاً با عناصر نامطلوب می‌نمایند.
دکتر حسین امیرعبداللهیان با سفیرکشورمان در عراق درباره آخرین وضعیت و تحولات عراق و روابط دو جانبه دیدار و گفتگو کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ