منابع عراقی از دیداری که سفیر سعودی در بغداد این بار با رئیس جمهور عراق داشته است، خبر دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به تعیین سفیر از سوی عربستان در فلسطین این اقدام را یک پیام قاطع از سوی ریاض خطاب به تل آویو توصیف کردند.
عربستان سعودی امروز شنبه از تعیین سفیر جدید خود در فلسطین خبر داد که البته به صورت غیر مقیم و فوق العاده در اراضی اردن حضور خواهد داشت.
سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، اظهارات دو پهلویی در قبال موضوع عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو مطرح کرد.
سفیر عراق در عربستان با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در مقر دبیرخانه این شورا در ریاض دیدار کرد.
رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه میزبان سفیر عربستان در بغداد بود و موضوعات متعددی را با او مورد رایزنی قرار داد.
احتمالاً «علیرضا عنایتی» مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید تهران در ریاض معرفی شود. وی اردیبهشت ۱۳۹۳ عهده دار سفارت ایران در کویت بود و ابتدای سال ۱۳۹۸ به عنوان مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه منصوب شد. عنایتی پیش از این در مذاکرات بین ایران و عربستان در بغداد نیز نقش فعالی داشته است. گزینه دیگری که به عنوان سفیر احتمالی ایران در عربستان مطرح می‌شود، «ناصر کنعانی» سخنگوی فعلی وزارت امور خارجه است.
سفیر عربستان در ایران در حالی معرفی شد که زمزمه‌های معرفی سفیر تهران در ریاض نیز قوت گرفته و گزینه احتمالی مطرح شده است.
نخست‌وزیر لبنان در رایزنی با سفیر عربستان سعودی در این کشور، روابط دوجانبه و اوضاع منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داد.
«هیفا الجدیع»، سفیر عربستان سعودی در اتحادیه اروپا در دیدار با «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا، ضمن ارائه استوارنامه خود، مسائل مورد توجه دو کشور و تحکیم همکاری‌های فیما بین را بررسی کرد.
در این دیدار «خالد بن سلمان» وزیر دفاع، «مساعد بن محمد العیبان» وزیر مشاور و مشاور امنیت ملی، «خالد بن علی الحمیدان» رئیس سازمان اطلاعات کل عربستان سعودی و «عبدالعزیز بن خالد الشمری» سفیر ریاض در بغداد حضور داشتند.
سفیر عربستان در یمن گفت که با هدف تحکیم آتش‌بس، بحث درباره راه‌های پیشبرد فرآیند سیاسی جامع و پایدار و اعلام حمایت از توافق مبادله اسرا، همراه با هیأت عمانی به صنعا سفر کرده است.
سفیر ایران در ویتنام در توئیتی دیدارش با سفیر عربستان را دوستانه توصیف کرد.
سفیر ایران در نروژ با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از حضور در ضیافت افطاری سفیر عربستان سعودی در این کشور خبر داد.
در بیانیه سفارتخانه آمریکا آمده که «مجلس سنا با تعیین راتنی به عنوان سفیر آمریکا در ریاض موافقت کرده و ما امیدواریم از او در ریاض استقبال شود».
سفارت آمریکا در عربستان از انتخاب سفیر جدید این کشور در ریاض خبر داد.
وزیر خارجه عربستان که به بغداد سفر کرده ست در نشست خبری با همتای عراقی خود از نقش مهم عراق در منطقه سخن گفت.
«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق به رسانه‌های سعودی گفت که «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان به زودی برای گفت‌وگو درباره از سرگیری مذاکرات بین ریاض و تهران به بغداد سفر می‌کند.
سفیر پیشین ایران در ریاض با بیان اینکه عربستان برای ما یک آشنای ناشناخته است و در واقع یک جعبه سیاه محسوب می‌شود، تصریح کرد:عربستان در دوران جدید در حال پوست اندازی جدی و واقعی است.
عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق امروز سه شنبه سوم ژانویه ۲۰۲۳ میزبان سفیر سعودی در بغداد بود.
منابع عراقی اعلام کردند که سفیر عربستان در بغداد امروز به دیدار نخست وزیر جدید عراق رفته است.
ریما بنت بندر آل سعود سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، در اظهاراتی به طور تلویحی آمریکا را درباره کاهش فروش تسلیحات به ریاض، تهدید کرد.
ریما بنت بندر سفیر عربستان در آمریکا به موضع گیری درباره روابط میان ریاض و واشنگتن پرداخت.
ولید البخاری سفیر عربستان سعودی در بیروت امروز در کاخ ریاست جمهوری لبنان با میشل عون رئیس جمهور این کشور، دیدار و گفتگو کرد.
وحید جلال زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگوی تفصیلی با شبکه العالم پیرامون آخرین وضعیت مذاکرات وین و برجام، هدف از سفر بشار اسد به تهران، آتش سوزی هفته گذشته در پارچین، مذاکرات ایران و عربستان در بغداد و ... توضیحاتی داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ