بازار سرمایه در بلند مدت بازدهی بهتری نسبت به بازارهای موازی دارد اما سهامداران با توجه به اتفاقات دو سال اخیر چشم‌انتظار حمایت‌های عملی از این بازار هستند و بودجه ۱۴۰۱ آخرین فرصت برای اطمینان بخشی به اهالی بازار سرمایه است که دولت و مجلس به صورت هماهنگ و همسو این هدف را دنبال می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طی دو سالی که از انتخابات گذشته است،جامعه اسلامی مهندسین در بررسی عملکرد دولت سیزدهم یک بیانیه صادر کرده‌اند که آن هم در تعریف و تمجید از عملکرد دولت بوده است. در بخشی از این بیانیه که ۷ شهریور ۱۴۰۱ صادر شد، آمده است: دولت سیزدهم حقیقتاً دیگر بار شعار «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور رساند. در بُعد اقتصادی نیز جرأت و جسارت اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها که به عقیده بسیاری از کارشناسان، اصلاح این قیمت‌ها در اقتصاد ما ضروری است، از دیگر جنبه‌های مثبت عملکرد دولت است.»، اما پس از این بیانیه، آن‌ها نیز وارد روند سکوت شده‌اند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ابلاغ شده است و لازم است که سازمان برنامه و بودجه به انتشار اسناد بودجه عنایت داشته باشد.
علیرضابیگی گفت: نامه اولیه درباره واگذاری خودرو‌ها توسط شرکت مورد بحث که نام این شرکت توسط آقای درویشیان هم اعلام شد، مربوط به سال ١٤٠٠ بوده، اما دستور تخصیص خودرو‌ها جهت واگذاری از سوی آن خودروساز، به خرداد ۱۴۰۱ مربوط می‌شود و صراحتا دستور عدم درج در سوابق نیز روی نامه مذکور مشخص است. چگونه ممکن است یک شرکت قراردادی برای دریافت خودرو در این مقیاس ببندد، اما اعضای هیات‌مدیره شرکت از موضوع خبر نداشته باشند؟
جداول پیوست بودجه سال ۱۴۰۲ از سوی رئیس‌جمهور به رئیس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.
بر اساس جدیدترین آمارهای اقتصادی منتشر شده از سوی بانک مرکزی متوسط نرخ دلار در بهمن ماه سال گذشته در بازار غیر رسمی کمتر از ۴۵ هزار تومان بوده است.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تأیید جداول بودجه سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان و ابلاغ آن طی روزهای آتی به دولت خبر داد.
برخی هستند که معتقدند عوامل اصلی ترور صیادشیرازی دستگیر نشده‌اند؛ سال ۱۴۰۰، روزنامه جام‌جم متعلق به صدا و سیما، با فردی به نام «حسین قاسمی» با عنوان «تحلیلگر و کارشناس مسائل امنیتی» گفت‌وگویی می‌کند که در خلال آن، او مدعی می‌شود که خبر دستگیری عوامل ترور شهید صیادشیرازی «پوچ بوده و هیچ وقت عوامل ترور دستگیر نشده‌اند.» البته که این ادعا از سوی وزارت اطلاعات واکنشی به همراه نداشت.
آلبرت بغوزیان، کارشناس اقتصادی در مورد ادعای تحقق ۹۷ درصدی بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: اعلام این رقم به این معنی است که درآمد‌هایی که در بودجه سال قبل پیش‌بینی شده بود با هزینه‌هایی که برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته بودند تنها ۳ درصد اختلاف داشته و کسری بودجه چندانی نداشته‌ایم و رشد نقدینگی هم از جانب کسری بودجه نبوده است.
رئیس فراکسیون راهبردی مجلس از تغییر طرح دولت تحت عنوان «توسعه شبکه ملی اطلاعات» در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به «حساب توسعه فیبر نوری» از سوی مجلس خبر داد.
از سوی سازمان برنامه بودجه ذیل بند «الف» تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، معادل ۱۴.۵ میلیارد تومان به ۱۸ فدراسیون افزایش تخصیص صورت گرفت.
در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۲، دولت با پیشنهاد کمیسیون تلفیق درخصوص نحوه تخصیص اعتبارات پروژه‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه و همچنین برخط شدن پرداختی‌های وزارت اقتصاد مخالف بود و بعد از رای آوردن این پیشنهاد مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه برخی معاونان و مدیران این سازمان به نشانه اعتراض صحن کمیسیون تلفیق را ترک کردند و در هنگام بررسی تبصره۱۲ که درخصوص حقوق و دستمزد بود، نماینده دولت در صحن مجلس حضور نداشت.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه اصلاح تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور درباره پرداخت بخشی از مطالبات صنعت برق از سوی شورای نگهبان تایید شد.
قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: در بودجه ۱۴۰۲ پیشنهادی درباره فروش خدمت سربازی از سوی دولت وجود ندارد.
محمدرضا پورابراهیمی در واکنش به گزارش «چرخش بودجه‌ای نمایندگان مجلس» استدلال خود را درباره کسری ۴۰۰همتی بودجه۱۴۰۱ تشریح کرد. به اعتقاد او، تراز عملیاتی بودجه بر اساس منابع پایدار مجموعا ۶۰۰همت در مقایسه با هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر مجموعا حدود ۱۰۰۰همت، بیانگر کسری بودجه عملیاتی حدود ۴۰۰همت است.
پس از کش‌وقوس‌های فراوان بالاخره روز گذشته لایحه بودجه ۱۴۰۲ با تاخیر ۳۶ روزه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. این در حالی است که پیش از تقدیم این لایحه از سوی دولت، نمایندگان مجلس برای جمع‌بندی نظرات نمایندگان در خصوص تقدم و تاخر بررسی بودجه و برنامه جلسه داشتند.
جزئیات دریافت وجه از مشترکان خانگی و تجاری گاز و برق و واریز این وجوه به حساب خزانه از سوی دولت در بودجه ۱۴۰۲ تشریح شد.
نماینده مردم قصرشیرین در مجلس گفت: امروز با گذشت ۷ ماه از ابلاغ قانون بودجه، بودجه بخش استانی ۴ درصد و بخش ملی صرفاً ۶ درصد تخصیص پیدا کرده، یعنی عملاً بودجه ۱۴۰۱ صفر درصد اختصاص داشته است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگرچه در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ وعده‌های فراوانی برای دسترسی به رشد اقتصادی ۸ درصدی از سوی دولت داده شده بود، اما این اتفاق نیفتاد.
هیأت وزیران آیین‌نامه اجرایی جزء (۱) بند (ز) تبصره ۱۹ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ را که مربوط به فروش نفت از سوی اشخاص مورد تأیید دستگاه‌های اجرایی می‌شود، ابلاغ کرد.
رئیس جمهور قانون «اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری» را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشورابلاغ کرد.
دبیرکل فدراسیون ووشو با اشاره به اینکه تا به امروز حدود ۱۰ درصد از بودجه مصوب فدراسیون ووشو در سال ۱۴۰۱ از سوی وزارت ورزش و جوانان پرداخت شده است، گفت: با تداوم این وضعیت، اعزام تیم ملی ووشو جوانان به مسابقات جهانی در آذر ماه با هاله‌ای از ابهام روبرو بوده و شاید قادر به اعزام تیم نباشیم.
بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ و پیوست‌های پنج‌گانه آن از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.
محمدباقر قالیباف رییس مجلس گفت: جداول ابلاغی و تبصره‌ها مصوبه مجلس است که به تایید شورای نگهبان رسیده و به دولت ابلاغ شده است پس نگویید مصوبه مجلس نیست و این از انصاف به دور است. امسال اولین سالی بود که مجلس با همه مشکلات جداول را بررسی و تصویب کرد.
اخیرا ویدئویی از یک سگ رباتیک توسط «الکساندر آتامانوف» موسس یک شرکت روسی هاوربایک منتشر شده است. این ربات مسلسلی به پشت خود بسته و در فضای باز شلیک می‌کند.
همواره در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز ۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد. فال به حافظ ۴ مرداد را بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ