رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ابلاغ شده است و لازم است که سازمان برنامه و بودجه به انتشار اسناد بودجه عنایت داشته باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ابلاغ شده است و لازم است که سازمان برنامه و بودجه به انتشار اسناد بودجه عنایت داشته باشد.
اعتبار اسناد عادی باتوجه‌به تبعات بسیاری که برای مردم و حاکمیت دارد، سال‌هاست به زخم کهنه‌ای در معاملات اموال غیرمنقول تبدیل شده؛ معضلی که سلب اعتبار آن در چند سال گذشته مورد تأکید بوده است.
از رقم کل بودجه مجلس که ۳ هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان است، ۲ هزار و ۶۵۷ میلیارد تومان سهم خود پارلمان می‌شود. مرکز پژوهش‌های مجلس ۳۵۳ میلیارد تومان بودجه می‌گیرد. کتابخانه موزه و اسناد ۱۰۶ میلیارد تومان، سامانه هوشمندسازی قوه مقننه ۲۰ میلیارد تومان، شورای راهبردی تنقیح قوانین ۵۹ میلیارد تومان و خبرگزاری خانه ملت ۱۳ میلیارد تومان از بودجه مجلس سهم دارند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی حدنگاری شده اند و کمتر از ۱ درصدی که باقی مانده مربوط به پرونده‌هایی بوده که در دستگاه قضایی مطرح است.
ترامپ در جواب مجری که پرسید که آیا می‌دانسته که سند مربوط به ایران هم داخل آن جعبه‌های نگهداری اسناد بوده گفت: «من خبر نداشتم. اما همه چیز از حالت محرمانه خارج شده بود.»
اسنادی نویافته نشان می‌دهد ناصرالدین شاه قاجار در آستانۀ سفر دوم خود به فرنگ نگران تأثیر منفی اعدام ۱۰ نفر بر افکار عمومی در اروپا بوده است. این ۱۰ نفر به اتهام سنگ‌اندازی به کالسکه شاه و در پی اعتراض به تأخیر در پرداخت به سربازان دستگیر و مجازات شده بودند.
یک حکومت گر باید از خود بپرسد ما داریم چه کار می‌کنیم که برای اولین بار در تاریخ اقتصاد این کشور، اندازه جمعیت فقرا طی سه سال، دو برابر می‌شود. اگر واقعا این نمایندگان مجلس می‌خواهند حامل حق و عدالت باشند باید تمام لوایح دولت را با شاقول بهبود کیفیت زندگی مردم و وضعیت تولیدکنندگان این سرزمین بسنجند. اگر این کار صورت می‌گرفت امکان نداشت اسنادی مانند لایحه بودجه ۱۴۰۱ به تصویب برسد و کشور را به بحران و آشوب بکشد.
علیرضابیگی گفت: نامه اولیه درباره واگذاری خودرو‌ها توسط شرکت مورد بحث که نام این شرکت توسط آقای درویشیان هم اعلام شد، مربوط به سال ١٤٠٠ بوده، اما دستور تخصیص خودرو‌ها جهت واگذاری از سوی آن خودروساز، به خرداد ۱۴۰۱ مربوط می‌شود و صراحتا دستور عدم درج در سوابق نیز روی نامه مذکور مشخص است. چگونه ممکن است یک شرکت قراردادی برای دریافت خودرو در این مقیاس ببندد، اما اعضای هیات‌مدیره شرکت از موضوع خبر نداشته باشند؟
اسناد به تازگی فاش‌شده پنتاگون درباره جنگ یمن نشان می‌دهد که ریاض به شکل بی‌سابقه‌ای درصدد نجات خود از باتلاق جنگ یمن بوده، اما واشنگتن مخالف رویکرد ریاض و خواستار تداوم جنگ با صنعا است.
مطابق اسناد تازه‌ای که آرشیو ملی آمریکا از حالت طبقه‌بندی خارج کرده، رئیس جمهور اسبق مکزیک مامور سی‌آی‌ای بوده است!
در بخشی از اسناد لو رفته از پنتاگون ادعا شده که رئیس جمهور روسیه در حال شیمی‌درمانی بوده و ژنرال‌های این کشور از این موضوع برای تغییر مسیر جنگ اوکراین سوءاستفاده می‌کنند.
سرمربی چلسی که عملکرد تیم تحت هدایتش پرنوسان بوده یک رکورد تاریخی را حول نام خود می‌بیند.
عضو منتخب شورای عالی جمعیت هلال احمر گفت: تخصیص کامل قدر السهم هلال احمر از حق الثبت اسناد و افزایش بیش از ۵۰ درصد در بودجه ۱۴۰۲ برای انجام وظایف محوله همانند سایر نهادهای امدادی ضروری است.
اگر خبر ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس درست باشد و برنامه مالی سال آینده کشور سرانجام بعد از ۲۵ روز و بدون توجه به آیین و قانون تقدیم بودجه، به مجلس رفته باشد، با استناد به مفاد صریح قانون، لایحه در شرایط فعلی باید چنددوازدهم تصویب شود.
فرانسوی‌ها اسناد ادعای خود را هم منتشر کرده اند که به نظر می‌رسد از نظر قوانین فوتبال درست بوده باشد اما معلوم نیست آیا این اسناد موجب تکرار بازی فینال خواهد شد یا خیر
آلبرت بغوزیان، استاد دانشگاه و اقتصاددان گفت: زمانی که بودجه بر اساس درآمد‌های پیش‌بینی‌شده به تصویب می‌رسد به این معنی است که این اطمینان وجود دارد که این درآمد‌ها محقق می‌شوند و اگر می‌بینیم که در بخش درآمد‌های حاصل از گمرک این منابع به دست نیامده به دلیل احتمالاتی است که در سال گذشته از برخی لغو ممنوعیت‌ها داده می‌شد. حتی پیش‌بینی می‌شد آزادسازی واردات خودرو در نیمه ابتدای سال ۱۴۰۱ انجام گیرد و برای همین دلیل است که منابع حاصل از عوارض گمرک تنها ۳۲ درصد رقم مصوب ۶ ماهه اعلام شده است.
ماهیت این موارد کشف‌شده، هنوز مشخص نیست اما انباری که این اقلام از آنجا خارج شده، برای نگهداری آیتم‌هایی استفاده می‌شد که مربوط به دفتری در ویرجینای شمالی بوده و کارکنان ترامپ بعد از اینکه او از کاخ سفید خارج شد، از آن استفاده می‌کردند.
مقامات پرتغال اعلام کردند که قصد دارند با تحویل اسناد و مدارکی به فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا، ثابت کنند کریستیانو رونالدو زننده گل اول در بازی دیشب این تیم برابر اروگوئه بوده است.
به استناد مصوبه مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده نسبت به مستندسازی و واگذاری مجوز‌های بهره‌برداری از معادن از طریق مزایده عمومی و با احراز صلاحیت فنی و مالی متقاضیان اقدام کند. در این مصوبه آمده: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است نسبت به واگذاری مجوز‌های معادن تعطیل در اختیار خود از طریق بازار سرمایه و بعد از اهلیت‌سنجی به اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام یا در قالب شرکت‌های سهامی عام طرح (پروژه) از طریق بازار سرمایه واگذار کند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طبق بررسی های که در جلسه امروز به عمل آمد در ۷ نخست سال شاهد رشد ۱۰۲ درصدی برای صدور اسناد اوقافی بوده ایم که بیش از مصوبه مقرر شده  است.
اسناد توقیف‌شده از عمارت رئیس جمهور سابق آمریکا، حاوی اطلاعاتی به شدت حساس و محرمانه درباره ایران و چین بوده است.
مروز در جمهوری اسلامی همه باید نسبت به امیددهی حساس باشند. ممکن است هزار اشکال باشد، که هست، اما با ناامیدی به جایی نمی رسیم. یکی از فیلسوفان معاصر جمله بسیار لطیفی دارد؛ گفته بود من نمی گویم هرکسی امید دارد به نتیجه رسیده ولی می توانم بگویم هرکسی ناامید بوده به هیچ جایی نرسیده است
سید حسن خمینی گفت: پرونده‌های بسته‌ای در جمهوری اسلامی هست و بخشی از آن در اختیار ما است، باید به عنوان یک عنصر مبیّن در این فضا در معرض عموم قرار بگیرد. طبیعتا یکی از بخش‌های آن انتشار اسناد است. بخش‌های زیادی از اسناد ما بسته بوده و ان شاء الله بنا داریم در آینده اسناد را باز کنیم. این اسناد باز شده خیلی از نقد‌ها را پاسخ می‌دهد.
در آستانه ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس، نگاه آسیب شناسانه به اسناد بالادستی توسعه کارآفرینی در ایران نشان دهنده عدم موفقیت موارد مندرج در برنامه های ۵ ساله بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ