عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تأیید جداول بودجه سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان و ابلاغ آن طی روزهای آتی به دولت خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برنامه دولت سیزدهم ازابتدای استقرار ایجادسالانه یک میلیون شغل بوده و هرسال درابتدا سال برنامه‌ریزی شده وتقسیم تعهدات دستگاهی واستانی انجام می‌شود و وزرای کار وکشور به استان‌ها ابلاغ می‌کنند.
رئیس جمهور در دو نامه جداگانه اصلاحات قانون مجازات اسلامی و جداول کلان و پیوست‌های مربوط به قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را جهت اجرا ابلاغ کرد.
رئیس‌جمهور جزئیات جداول بودجه ۱۴۰۲ را ابلاغ کرد
جداول پیوست بودجه سال ۱۴۰۲ از سوی رئیس‌جمهور به رئیس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.
دولت مجوز واگذاری بنگاه‌های دولتی مشمول گروه‌های یک و دو موضوع ماده ۲ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ حذف کرده است. این در حالی است که در جدول ۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی و در جدول ۱۳ لایحه نیز، مصارف وجوه حاصل از واگذاری آمده است.
دولت شب گذشته اعلام کرد که امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را به صورت کامل به همراه جداول با حضور آقای رئیس‌جمهور به مجلس می‌آورد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام مجلس در عدم اعلام وصول لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ خلاف قانون نیست، چرا که دولت جداول و برخی از ردیف های بودجه را برای ما ارسال نکرده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام مجلس در عدم اعلام وصول لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ خلاف قانون نیست، چرا که دولت جداول و برخی از ردیف های بودجه را برای ما ارسال نکرده است.
رشد ماهانه پایه پولی در ۱۵ ماه ابتدایی دولت رئیسی ۲.۳۳ درصد برآورد شده است. این در حالیست که میانگین رشد ماهانه این متغیر در دوازده ماه منتهی به اینکه رئیسی دولت را تحویل بگیرد ۲.۹ درصد بوده است. در آن سمت نیز رشد ماهانه پایه پولی در پانزده ماه ابتدایی دولت روحانی ۱.۱۳ درصد بوده؛ در حالی که در یک سال قبل از روحانی میانگین رشد ماهانه این متغیر ۱.۵ درصد بوده است.
طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: بر این اساس، دولت هر سال باید احکام و ارقام بودجه را ابتدای آبان‌ تقدیم مجلس کرده و بعد از تصویب، جداول، منابع و مصارف را به مجلس ارائه دهد.
در شرایطی که چندی پیش اعلام شد لایحه بودجه سال آینده به مجلس ارائه شده، اما این لایحه کامل نیست و جداول بودجه به مجلس ارسال نشده است.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مقرر کردند که دولت موظف است لایحه بودجه را در اول آبان ماه هر سال به مجلس ارائه کند و مهلت مجلس برای رسیدگی به بخش جداول از زمان وصول حداکثر به مدت ۴۰ روز باشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه باید تبصره‌ها و جداول بودجه به مجلس ارائه شود، گفت: تمام دخل و خرج سالانه دولت باید در مجلس بررسی و تصویب شود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: درآمد دولت به علت افزایش تعداد خودرو و مصرف سوخت بیشتر شده است؛ بر اساس جداول ابتدایی که از بودجه دیدم قیمت بنزین سال آتی افزایش نمی‌یابد.
سید احسان خاندوزی گفت: بودجه سال آینده در ۱۸ جلسه فوق‌العاده در دولت به‌صورت ویژه بررسی شد و امسال تفصیلی‌تر مورد بررسی قرار گرفت و این علت زمان‌بر شدن آن است.
با اینکه جداول مربوط به تخصیص بودجه بندی الف تبصره ۱۸ درباره اشتغالزایی در رسانه‌ها منتشر شده و حاکی از عملکرد صفر دولت در تخصیص این بودجه است، اما خبرگزاری دولتی ایرنا متأسفانه با ادبیات توهین آمیز علیه مجلس شورای اسلامی، در اقدامی سوال برانگیز برای دومین بار طی روز‌های اخیر، آمار تخصیص بودجه اشتغال سال ۱۴۰۰ را به عنوان عملکرد سال جاری منتشر کرد.
نمایندگان مجلس مصوب کردند که احکام و جداول لایحه بودجه سالانه کشور جداگانه بررسی شود که براساس آن دولت نیز مکلف به ارائه بخش اول لایحه بودجه حداکثر تا ۱۵ آبان ماه هر سال شد.
نماینده مردم محلات در مجلس گفت: تغییر جداول مصوبه مجلس غیر قانونی است و باید جبران و اصلاح شود چه کسی و چرا این جداول را تغییر داده است؟
محمدباقر قالیباف رییس مجلس گفت: جداول ابلاغی و تبصره‌ها مصوبه مجلس است که به تایید شورای نگهبان رسیده و به دولت ابلاغ شده است پس نگویید مصوبه مجلس نیست و این از انصاف به دور است. امسال اولین سالی بود که مجلس با همه مشکلات جداول را بررسی و تصویب کرد.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از اینکه چرا تقاضای نمایندگان برای بررسی با اولویت طرح مربوط به اصلاح در روند بررسی بودجه در دستور مجلس قرار نمی گیرد گفت: امسال هم مجلس به جداول مربوط به بودجه ۱۴۰۱ رسیدگی نکرد و خرداد ماه ابلاغ شد.
رئیس‌جمهور قانون اصلاح ذیل جدول (۴-۲۴) محرومیت‌زدایی تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.
سخنگوی شورای نگهبان از تأیید طرح اصلاح ذیل جدول (۴-۲۴) محرومیت‌زدایی تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور خبر داد.
اصفهان- سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت:سپاهان جز سه تیم برتر ۶-۷ سال اخیر فوتبال ایران بوده و هر سال برنامه‌ریزی و شرایط خوبی داشته اند که در بالای جدول باشند.
جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد و رسیدگی به طرح دوفوریتی اصلاح جدول ۴-۲۴ محرومیت‌زدایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در دستور کار قرار گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ