مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ریشه یابی علل افزایش آلودگی هوای پایتخت عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته توسعه نامتوازن شهر و بارگذاری بیشتر از ظرفیت اکولوژیک که منجر به مصرف بالای انرژی و منابع فسیلی می‌شود، حضور بی شمار واحد‌های صنعتی، خدماتی، تولیدی و معدنی، افزایش کانون‌های گرد و غبار و افزایش تردد وسایل نقلیه، رشد ترافیک و کیفیت سوخت در خودرو‌های سنگین از جمله دلایل اصلی افزایش انواع آلودگی‌ها در تهران هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت که از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ۲ هزار و ۵۰۰ رشته انشعاب غیرمجاز آب توسط این شرکت شناسایی شد.
مجری خط ۳ مترو تهران درباره برنامه های سال جاری این خط توضیحاتی ارائه داد.
از ابتدای سال ۱۴۰۱، ۳۸ هزار و ۳۲۱ چند قلو در کشور متولد شده است که بیشترین آن مربوط به تهران ۶ هزار و ۹۳، خراسان رضوی با ۳ هزار و ۹۶ مورد، خوزستان با ۲ هزار و ۸۶۴ و اصفهان با ۲ هزار و ۱۲۱ مورد نوزاد بوده است.
حسین غول بعدازظهر سوم خرداد سال۹۸ در خیابان صفا حوالی میدان امام حسین و در جریان درگیری، پسری را با شلیک گلوله به قتل رساند و پدرش را زخمی کرد. وی پس از جنایت راهی مرز‌های غربی کشور شده بود که از ایران فرار کند، اما دستگیر شد.
حرف‌های حسن روحانی در دوره انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی این هشدار را به همه داد که اگر این گروه قدرت را به‌صورت رسمی در دست بگیرند دیگر کسی جلودارشان نیست: «من این‌ها را می‌شناسم. این‌ها روزی در جلسه‌ای تصمیم گرفته بودند در پیاده‌رو‌های تهران دیوار بکشند و مردانه، زنانه در پیاده‌رو ایجاد کنند. همانطور که در محل کارشان بخش‌نامه جنسیتی زنانه و مردانه اعلام کردند.»
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، با تاکید بر ارتقای سطح ایمنی کار از ایجاد ۱۳۱ هزار فرصت شغلی در این استان طی سال گذشته خبر دارد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: با توجه به اینکه برداشتن پل حافظ باید در ایام تعطیلات انجام شود، در صورت پایان و تأیید مطالعات، این اقدام نوروز ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.
بررسی های خرید و فروش واحدهای مسکونی نشان داده است که با داشتن یک الی پنج میلیارد تومان می تواند در شرق و غرب تهران خانه دار شد.
حاکمیت تلاش نکرده تا به درستی با نسل جوان گفتگو کند./عده‌ای در این کشور هستند که احساس می‌کنند در برابر هر رفتاری مصونیت دارند./نسل جوان ما به خصوص دختران ایرانی احساس تنهایی می‌کنند./قرار دادن مردم مقابل هم در بحث حجاب اشتباه است./یک جریان همواره تلاش کرده موضوعات مهم را به انحراف بکشاند./بررسی‌ها نشان می‌داد که داشتن حجاب در مدارس دخترانه مذهبی و محیط‌هایی مثل مدارس آقای حدادعادل نه تنها الزامی نیست، بلکه گاه برداشتن حجاب در این مدارس الزامی است.
مدیرعامل بهره‌برداری سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و پایانه مسافری شهر تهران گفت: پایانه شرق سال ۹۶ در آستانه افتتاح بود اما ۴سال توقف پروژه در دوره پنجم مدیریت شهری موجب پس‌رفت کار شد.
رئیس شورای شهر تهران گفت: حدود ۴۵ درصد بودجه سال آینده به حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است.
با 20 رای موافق کلیات بودجه 76 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران برای سال آینده به تصویب رسید.
شهردار تهران گفت: مبلغ بودجه سال آینده شهرداری‌ تهران ۷۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان است.
تهرانی‌ها طی ۳۲روز اول زمستان، ۲۱روز «هوای‌سمی» تنفس کردند. در غیاب سیاست‌های مهارکننده این بحران، سه گانه «ضعف حمل‌ونقل عمومی»، «اجبار به استفاده از خودروی شخصی برای ترددهای شغلی» و «برودت هوا» باعث افزایش شدید «ذرات معلق» در هوا شده است. نتایج چهار مطالعه پزشکی نشان می‌دهد، «ماندگاری آلودگی» در تهران، همبستگی گسترده با افزایش مرگ‌ومیر دارد. ۱۵درصد از مرگ‌های سال۹۶ پایتخت - سالی با آلودگی کمتر از الان- ناشی از هوای سرطان‌زا بود.
تصویر میدان فردوسی در ابتدای دهه ۴۰ شمسی را مشاهد می‌کنید. زمانی که میدان بزرگتر بود و شاعر شهیر شاهنامه با صلابت بر فراز میدان تردد مردم را نظاره می‌کرد.
تهران از اول سال تا الان، بامداد امروز با منفی ۱.۲ سردترین روز را تجربه کرد. هم‌اکنون در اردبیل، تهران، همدان، آذربایجان‌شرقی و اصفهان برف می‌بارد.
با توجه به ماندگاری شاخص کل در کانال ۶/ ۱میلیون واحد بعد از حدود ۲۸ماه و احتمال ادامه روند صعودی بازار سرمایه، حالا پس از یک دوره فرسایشی بیش از دوساله این امید وجود دارد که بازار بالاخره از رخوتی که در آن بود، خارج شود. به باور برخی کارشناسان، شاخص کل تا انتهای سال جاری مجدد کانال ۲میلیون واحد را فتح خواهد کرد و آنها که به ریسک‌های بازار وزن بیشتری می‌دهند نیز اعتقاد دارند این مهم در نیمه نخست سال۱۴۰۲ محقق خواهد شد. حالا به‌نظر می‌رسد تحلیلگران روی پایان یک دوره رکود بیش از دو ساله در بازار سهام اتفاق نظر دارند. البته پس گرفتن احتمالی کانال ۲میلیون واحدی برای شاخص کل نیز به معنی جبران زیان سرمایه‌گذارانی که در نیمه اول سال۹۹، وارد میدان پرریسکی به نام بورس تهران شدند، نخواهد بود. اما شواهد حاکی از آغاز روند صعودی بازار سرمایه است؛ صعودی که امکان دارد با اصلاح گاه و بی‌گاه شاخص کل نیز همراه شود و بار دیگر زیان سنگینی‌ را روی دست عده‌ای از سهامداران بگذارد.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا از افتتاح نخستین آرامستان جدید تهران در سال آینده خبر داد و گفت: برای ایجاد آرامستان‌ها اقداماتی درحال انجام است که اولین آن تا ۶ ماه آینده به بهره برداری می رسد.
به‌تازگی مسئولان شهری نسبت به سهم موتورسیکلت‌ها در آلوده‌ترشدن هوای پایتخت هشدار داده‌اند. به گفته آن‌ها در سال ۹۶ یک‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت فرسوده وجود داشت که در‌حال‌حاضر به دو میلیون دستگاه افزایش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ به حدود دو‌میلیون‌و ۴۰۰ هزار دستگاه برسد.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از معضلات مهم کلانشهر تهران است، گفت: شهروندان از سال ۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۰ تنها ۳۶ روز هوای پاک را تجربه کردند.
نخستین بار نیست که برای ایجاد مکان‌هایی برای اعتراض در تهران تلاش می‌شود. بعد از اعتراضات سال ۹۶ شورای شهر تهران با دو فوریت شهرداری تهران را ملزم به تعیین مکان‌ها برای اعتراضات مردمی کرد. مصوبه‌ای که با ۱۷ رأی به تصویب رسید.
رئیس شورای شهر تهران گفت: واگن های مترو به این زودی وارد نمی‌شود، خرید واگن از چین و دیگر اقدامات یک سال و نیم زمان می‌برد.
در تهران میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی نسبت به ابتدای سال ۹۶ حدود ۹ برابر و میانگین اجاره بها نیز حداقل شش برابر شده است. این وضعیت سبب شده صدای زنگ هشدار پدیده «بی خانمانی» به گوش مدیران ارشد شهری برسد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ