اصفهان- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: بانک‌های عامل یکی از مسائل و مشکلات اصلی واحدهای تولیدی هستند که بر خلاف دستورالعمل های بانک مرکزی این واحدها را با چالش رو به رو می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بانک مرکزی لیست شعب عرضه ارز اربعین حسینی از طریق شش بانک عامل در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رویکرد جدی دولت حمایت از تولید کنندگان کاغذ است، بانک مرکزی و بانک‌های عامل را مکلف کرد ارز و تسهیلات مصوب مورد نیاز را در اخیار آنها قرار دهند.
رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: علی‌رغم اقدامات تقنینی مجلس و نظارت‌های پی در پی، همچنان شاهد استنکاف بانک‌های عامل از اجرای قانون مربوط به اعطای وام ازدواج هستیم.
مجلس در مصوبه‌ای بانک مرکزی را مکلف کرد از طریق بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن بر اساس اولویت جمعیتی آسیب‌پذیر اقدام کند.
«تسهیل و اولویت‌بخشی در صدور مجوز ساخت و ساز»، «سرعت‌بخشی به احداث مسکن روستایی» و «اعتبارزدایی از اسناد عادی» از دیگر تأکیدات رئیس شورای‌عالی مسکن در جلسه شورای عالی مسکن بود.
قائم مقام وزیر صمت خطاب به بانک مرکزی نوشت: متاسفانه علیرغم مکاتبات صورت‌گرفته مبنی بر ضرورت رعایت حقوق افراد و رفع مسدودی حساب اشخاص پس از اعلام انصراف و یا درخواست کتبی متقاضی همچنان برخی بانک‌های عامل از آزادسازی حساب‌های مذکور امتناع ورزیده است.
در پی نگرانی‌های ایجاد شده در میان متقاضیان ثبت نام در طرح فروش فوق‌العاده، گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای بر ایجاد امکان ثبت‌نام برای تمام متقاضیان تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ اسفند ماه تاکید کرد.
گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور سهولت دسترسی متقاضیان شرکت در طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود، تعداد بانک‌های عامل برای افتتاح حساب وکالتی را به ۱۳ بانک افزایش داد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: بانک‌های عامل بسترساز اصلی توسعه کشور هستند و باید مطابق آنچه در تکالیف آنها قید شده، منابع مالی مرتبط با تولید مسکن را با اولویت تخصیص دهند.
تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های استان و همچنین شعب بانک‌های عامل موظفند نسبت به خاموش نمودن تمامی سیستم‌های گرمایشی و موتورخانه‌ها یک ساعت قبل از خروج کارمندان اقدام کنند.
شروع فعالیت ادارات در روز‌های شنبه و یکشنبه هفته پیش رو ۸:۳۰ دقیقه و پایان آن ۱۲:۳۰ دقیقه اعلام شده است و تمامی دستگاه ها، سازمان‌ها و نهاد‌های استان و همچنین شعب بانک‌های عامل موظفند نسبت به خاموش نمودن تمامی سیستم‌های گرمایشی و موتورخانه ها، یک ساعت قبل از خروج کارمندان اقدام کنند.
طبق تبصره ۱۶ لایحه پیشنهادی دولت، بانک‌های عامل مکلفند در چارچوب برنامه کنترل تورم، رشد نقدینگی و ترازنامه بانک‌ها تسهیلات را به مردم ارائه کنند.
رئیس شورای عالی استان‌ها از جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی با موتورسیکلت‌های موجود با اعطای تسهیلات ویژه از سوی بانک‌های عامل خبر داد.
مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: بانک‌های عامل زمینه را برای کارآفرینان ایثارگر مهیّا کنند و همواره ایثارگران را در اولویت پرداخت تسهیلات بانکی قرار دهند.
رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان خطاب به بانک‌های عامل گفت: تیم‌های جوان وثیقه ندارند از این تسهیلات بهره ببرند از این رو می‌توانند با ضمانت نامه صندوق نوآوری تسهیلات دریافت کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاح قانون بانک‌های عامل مشکلات مردم کاهش می‌یابد، بنابراین اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس هر چه زودتر طرح اصلاح قانون بانک‌های عامل را به صحن مجلس بیاورند.
صالحی با تاکید بر اینکه بانک‌ها برای خروج از زیاندهی باید از بنگاه‌داری فاصله بگیرند، گفت: «با توجه به اینکه بانک‌ها پایه درآمدی خود را بر بنگاهداری تنظیم کرده‌اند، ناخودآگاه تبدیل به یک عامل مخرب در اقتصاد می‌شوند، کار بانک بنگاه‌داری نیست، در غرب بانک‌ها این کار‌ها را نمی‌کنند. یعنی از این مسائل منع شده‌اند. آن‌ها با ارائه خدمات بانکی که به مشتریان، بنگاه‌ها و تجار و بازرگانان می‌دهد، از جمله ضمانت نامه‌های بانکی، ال سی و... درآمد کسب می‌کنند.»
قزوین – سرمربی سایپا با گلایه از برگزاری بازی‌های بدون تماشاگر در تهران، عواملی همچون وزش باد و چمن خیس را از مهمترین عوامل شکست خود در قزوین برشمرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس بند و تبصره ۷قانون بودجه امسال، کلیه بانک‌های دولتی باید خدمات بانکداری الکترونیک خود را به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کنند که متاسفانه تاکنون غیر از بانک مرکزی هیچ کدام از بانک‌ها به تکلیف قانونی خود عمل نکرده‌اند.
با این وجود، مهم‌ترین عامل برای گسترش سریع بهره برداری از نفت، گاز، انرژی خورشیدی، بادی، زمین گرمایی، آبی یا انرژی هسته‌ای این است که به شرکت‌هایی که آن را دنبال می‌کنند (و بانک‌های یکه آنان را تامین مالی می‌کنند) این اطمینان را بدهیم که اگر میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کنند دولت به آنان کمک خواهد کرد تا به سرعت خطوط انتقال و خطوط لوله بسازند تا انرژی خود را به بازار برسانند.
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل فروش ارز اربعین اعلام کرد در صورت بروز هرگونه اختلال احتمالی در سامانه‌های مربوطه، صرفاً پس از احراز هویت متقاضیان، نسبت به فروش ارز اقدام کنند.
بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز، مکلف‌اند نسبت به پرداخت ارز اربعین به میزان هر متقاضی ۱۰۰ دلار به نرخ توافقی اقدام کنند.
بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز، مکلف‌اند نسبت به پرداخت ارز اربعین به میزان هر متقاضی 100 دلار به نرخ توافقی اقدام کنند.
بانک مرکزی «دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات احداث و نوسازی مسکن» موضوع قانون جهش تولید مسکن مصوب سال ۱۴۰۰ را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ