معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رویکرد جدی دولت حمایت از تولید کنندگان کاغذ است، بانک مرکزی و بانک‌های عامل را مکلف کرد ارز و تسهیلات مصوب مورد نیاز را در اخیار آنها قرار دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت ساپکو در جریان نشست مشترک با اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن، بر تدوین میثاق‌نامه ساپکو و متولیان قطعه‌سازی در راستای افزایش کیفیت قطعات و افزایش رضایتمندی مشتریان و عزم جدی شرکت ساپکو در این زمینه تاکید کرد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد امسال نظام آموزشی اولویت قرار دادن مدارس عادی دولتی است.
زنجان- معاون اول قوه قضائیه گفت: یکی از رویکردهای اصلی دشمن در شرایط کنونی، دوقطبی سازی در کشور بوده و این موضوع را در اولویت اتاق فکر خود قرار داده است.
زنجان- معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: یکی از رویکردهای اصلی دشمن در شرایط کنونی، دوقطبی سازی در کشور بوده و این موضوع را در اولویت اتاق فکر خود قرار داده است.
جلسه اخیر شورای نگهبان متفاوت برگزار شد و اعضای این شورا برای نخستین بار در صحن برگزاری جلسات، میزبان نمایندگانی از تشکل‌های دانشجویی بودند.این اتفاق تنها چند روز پس از اینکه دکتر هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست با اصحاب رسانه اعلام کرد که درهای شورای نگهبان به روی همه باز است و این شورا گوش‌های شنوایی دارد، روی داد.
جلسه اخیر شورای نگهبان متفاوت برگزار شد و اعضای این شورا برای نخستین بار در صحن برگزاری جلسات، میزبان نمایندگانی از تشکل‌های دانشجویی بودند.این اتفاق تنها چند روز پس از اینکه دکتر هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست با اصحاب رسانه اعلام کرد که درهای شورای نگهبان به روی همه باز است و این شورا گوش‌های شنوایی دارد، روی داد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: رویکرد جدی دولت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تقویت بخش تولید لوازم خانگی است تا علاوه بر تأمین نیاز داخلی، زمینه توسعه صادرات نیز فراهم شود.
اصولا معضل اصلی توسعه در کشورمان در طول یک قرن گذشته همین رویکرد غلط بوده است؛ یعنی تسلط و غلبه ملاحظات سیاسی بر ملاحظات اقتصادی و تصمیم‌گیری اقتصادی از نقطه‌نظر مصالح سیاسی. چنان‌که اگرچه برخی از مبانی اقتصاد مدرن و ایجاد ساختار‌های بوروکراتیک و نهاد‌های مالی و حقوقی در طی فرایند توسعه‌ای کشور پا گرفت؛ اما از سوی دیگر ایجاد فضای انحصاری و غیررقابتی و صرف بخش عمده‌ای از منابع مالی کشور بر مبنای ملاحظات سیاسی و ایدئولوژیک این فرایند را با نواقص و آسیب‌های جدی مواجه کرد.
سنگ اندازی بانک‌ها در برابر تقاضای مردم برای گرفتن وام، چالشی است که همواره مورد انتقاد کارشناسان و مردم بوده است. حال در این میان، رویکرد بسیاری از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات با روشی آسان به کارمندانشان، چالشی جدی پیش روی تصمیم گیران است.
سنگ اندازی بانک‌ها در برابر تقاضای مردم برای گرفتن وام، چالشی است که همواره مورد انتقاد کارشناسان و مردم بوده است. حال در این میان، رویکرد بسیاری از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات با روشی آسان به کارمندانشان، چالشی جدی پیش روی تصمیم گیران است.
رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان به موضوع لزوم افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره داشتند و با بیان نکاتی که می‌تواند به حرکت پربرکت علم و فناوری شتاب دهد، افزودند: «حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان»، «گسترش کمّی و ارتقای کیفی این شرکت‌ها» و «دخالت دادن آن‌ها در بخش‌ها و طرح‌های اصلی کشور» ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان به موضوع لزوم افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره داشتند و با بیان نکاتی که می‌تواند به حرکت پربرکت علم و فناوری شتاب دهد، افزودند: «حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان»، «گسترش کمّی و ارتقای کیفی این شرکت‌ها» و «دخالت دادن آنها در بخش‌ها و طرح‌های اصلی کشور» ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
آذر منصوری نوشت: اولین الزام (برای مشارکت مردم در انتخابات) تغییر جدی رویه و رویکرد شورای نگهبان نسبت به انتخابات گذشته است. در واقع اگر در بخواهد بر همان پاشنه بچرخد، به هیچ روی نمی‌توان امیدوار بود نهاد نیمه جان جمهوریت که به نفس نفس افتاده، جانی دوباره بگیرد.
پژوهشگران دانشگاه وست اسکاتلند (UWS) بر این باورند که هوش مصنوعی پیشگامانه آن‌ها می‌تواند به کاهش استرس‌ها و تقاضا‌های زمستانی در بیمارستان‌ها کمک کند. این رویکرد نوآورانه با استفاده از هوش مصنوعی، به طور خودکار بیماری‌های ریوی مانند ذات‌الریه و سل را تشخیص می‌دهد. هم بیماری سل و هم بیماری ذات‌الریه می‌توانند عفونت‌های جدی در پی داشته باشند و ریه‌ها را تحت تأثیر شدید قرار دهند.
«رئیس جمهور آمریکا تاکنون دعوت نامه ای را برای نتانیاهو جهت سفر به این کشور ارسال نکرده و یا در شرایطی که اخیرا وزیر دارایی این رژیم در آمریکا جهت شرکت در یک کنفرانس به سر می برد، هیچ مقام دولتی آمریکایی حاضر به دیدار با وی نشده است. مسائلی که همه و همه از عمق شکاف و اختلافات جدی در روابط اسرائیل و آمریکا در شرایط کنونی حکایت دارند. با این حال، نکته مهم این است که این شکاف ها، عملا به مساله ایران و نوع رویکرد دو طرف به این موضوع نیز تسری پیدا کرده‌اند.»
نظر به اتفاقات مهم سال آینده از جمله برگزاری دو انتخابات سرنوشت‌ساز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اعتبار و مشروعیت نظام در گرو اصلاحات جدی در زمینه‌های مختلف از جمله اصلاح رویکرد به روند انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها و اقداماتی در جهت تنش‌زدایی و رفع التهابات در داخل کشور و تمکین و احترام به خواست‌های مردم برای جلب مشارکت و ترمیم اعتماد عمومی است.
با توجه به تعمیق معاملات بازار سهام به لحاظ افزایش تعداد سرمایه‌گذاران نسبت به گذشته، حال شاهد افزایش تعداد درخواست دریافت مجوز در راستای توسعه نهادهای مالی در بازار سرمایه کشور هستیم. در این میان ارزیابی نحوه فعالیت و نظارت بر عملکرد نهادهای مالی به لحاظ اجرای مطلوب قانون و مقررات وظیفه جدی بوده که سازمان بورس و اوراق‌بهادار بر عهده دارد. عبور از قوانین دست‌وپا گیر و به‌نوعی به‌روز‌رسانی دستورالعمل‌ها با رویکرد تسهیلگری در باب مقررات سیاستی است که سازمان بورس در راستای توسعه بخش مولد اقتصاد کشور در دستور کار خود قرار داده‌است.
عبور بازار سهام از سطح روانی مهم ۶/ ۱میلیون واحد حکایت از آن دارد که در صورت عدم مواجهه با شوک‌های منفی، خریداران سهام می‌توانند در محاسبات خود تا حدود زیادی استراتژی احتیاط را کنار بگذارند. با توجه به اینکه بورس تهران طی دو سال گذشته با نااطمینانی‌های اقتصادی و سیاسی مختلفی روبه‌رو بوده، در صورت عدم‌تکرار این نااطمینانی‌ها ممکن است شاهد شدت گرفتن تقاضا و جهش شاخص حتی به سقف تاریخی ۲میلیون‌واحدی نیز باشیم. این روزها بازار سهام اساسا به دلیل ثبات در وضعیت برخی متغیرهای اثرگذار در بخش تغییرات قیمتی اسکناس آمریکایی، مشخص شدن استراتژی طرفین مذاکرات هسته‌‌‌‌‌‌‌ای و افت بیش از حد قیمت اغلب سهام در ماه‌های قبل، روند صعودی را تجربه می‌کند. اما با توجه به اینکه معمولا در رویکرد دولت نسبت به مشکلات جاری کشور روندی پایدار مشاهده نمی‌‌شود، سرمایه‌گذاران قادر به تصمیم‌گیری جدی برای ورود پول خود به تالار شیشه‌ای نیستند.
اینکه بازیکنان دو تیم در یکی، دو ماه اخیر، بار‌ها از یکدیگر حمایت کرده و دیگر خبری از کُری‌های مرسوم و معمول نبوده است. اوج این موضوع را می‌توان در قهرمانی استقلال در سوپرجام دید که آن‌ها حاضر به خوشحالی‌کردن نشده و این موضوع با حمایت بازیکنان باشگاه پرسپولیس همراه شد. ضمن اینکه بعد‌ها در ماجرای بازداشت یکی، دو بازیکن از هر دو تیم، این حمایت‌ها ادامه پیدا کرد. حالا مشخص نیست که رویکرد بازیکنان در زمین مسابقه چه خواهد بود؛ هرچند به نظر می‌رسد با توجه به حساسیت جدولی، بازی دست‌کم از لحاظ فنی جدی پیگیری شود.
در رویه‌ای عجیب و غیر معمول بر خی از جریان‌ها و افراد نزدیک به نهاد‌های رسمی، در حال مفصل‌بندی اعتراضات در قالب آمار‌های کمی هدر قالب دو رویکرد یک درصدی و 20 درصدی بودن معترضان هستند. استدلال اصلی هر دو این رویکرد‌ها این است که اعتراضات بر خلاف آن‌چه که رسانه‌های خارج از مرز‌های ایران تبلیغ می‌کنند چندان جدی نیستند و جامعه در آرامشی نسبی قرار دارد. اما بر خلاف این رویکرد، واقعیت‌های کنونی جامعه ایرانی نشان می‌دهد که کشور در وضعیتی از تعلیق و انسداد قرار دارد که حتی این موضوع از سوی افراد نزدیک به جریان قدرت نیز مورد تصدیق قرار گرفته است
وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد این کشور از رویکرد ادعایی آمریکا در قبال به کارگیری سلاح هسته ای به طور جدی حمایت می کند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه اراده جدی روسای جمهور ایران و روسیه این است که سطح روابط اقتصادی به حداکثر ممکن برسد، گفت: این رویکرد در سطح سران دو کشور فرصتی استثنائی است.
رئیس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جذب و ارتقا نیروی انسانی باید پیوست عدالت داشته باشد. ستیز با فساد و اصلاح ساختارهای فسادزا رویکرد اصلی و تصمیم جدی دولت است.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: رویکرد جدی دولت سیزدهم توسعه و محرومیت زدایی با اتکاء به توان و ظرفیت مردم است و جهاد سازندگی باید به جریانی امید آفرین و نمادی برای کارآمدی نظام تبدیل شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ