معاون درمان وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس ندارد، از افزایش موارد آنفلوانزا در کشور خبر داد و افزود: آنچه در پیشگیری از شیوع بیماری مهم است و باید اطلاع رسانی شود، این است که فرد مبتلا و علامت دار نباید در محیط‌های عمومی حاضر شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو هیات مدیره انجمن ژنتیک پزشکی ایران گفت: وزارت بهداشت در تصمیم‌گیری برای توقف غربالگری جنین هیچ مشورتی با انجمن ژنتیک پزشکی ایران نداشته و این انجمن به زودی در نامه‌ای رسمی به این تصمیم اعتراض خواهد کرد و خواستار ارزیابی مجدد آن خواهد شد.
رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم استمرار حمایت‌ها از حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تاکید کرد: اگر حمایت‌ها از حوزه دارو متوقف شود, مشخص است که بحران در این حوزه ایجاد خواهد شد.
سخنگوی وزرات بهداشت گفت: هیچ پیشنهادی از سوی وزارت بهداشت برای تعطیلی روز شنبه به دلیل گرمای هوا ارائه نشده است.
رئیسی با اشاره به موضوع ناترازی و اضافه برداشت برخی بانک‌ها، گفت: هیچ تاخیری در تعیین تکلیف و رسیدگی به عملکرد چند بانک متخلف پذیرفته نیست و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد موظف هستند در یک بازه زمانی مشخص برای اصلاح این وضعیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت عربستان: هیچ بیماری تهدید کننده سلامت عمومی زائران ثبت نشده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به طرح های فناورانه واگذار شده به دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: ۱۰۷ طرح فناوری به دانشگاه های علوم پزشکی سپرده شده است، هیچ طرحی نباید از قلم بیفتد.
سرپرست مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: بارداری در هیچ سنی خطر ندارد، تنها در برخی شرایط نیازمند مراقبت بیشتر است و حتی طبق تحقیقات آمریکایی‌ها می‌گوید نوزاد مادر زیر ۱۸ سال و بالاتر از ۴۲ سال، نوزاد طلایی است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا در موضوع ارتقا سلامت دهان و دندان هیچ پیشرفتی نداشته‌ایم، گفت: تضاد منافع در وزارت بهداشت و لاغیر! می‌خواهم به دوستانم در وزارت بهداشت بگویم که باز هم آسیاب به همان روال گذشته می‌چرخد و ما همچنان به درمان فکر می‌کنیم. در حالی که در حوزه بهداشت دهان و دندان هیچ کاری نکرده‌ایم، جز یک سری شعار که زینت المجالس ما بوده است.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اگر مراقبت‌های همکاران به موقع انجام نشود ممکن است تا هزاران نفر به وبا آلوده شوند.
پدرام پاک آئین در برنامه گفتگوی ویژه خبری، اظهار داشت: با توجه به اینکه سقط جنین جرم انگاری شده است، وزارت بهداشت نیز برنامه‌هایی برای برخورد با سقط عمدی در دستور کار قرار داده است.
وزیر بهداشت گفت: جمع‌بندی ما نشان می‌دهد که در بیش از ۹۰ درصد، در بدحالی دانش‌آموزان، هیچ نوع مسمومیتی دیده نمی‌شود و هیچ نوع سمی وجود ندارد و مشکلی نیست، بلکه بیشتر ناشی از اضطراب و استرس بوده است. البته در درصد کمی از دانش آموزان نیز شیطنت‌هایی بوده که اتفاق افتاده و برخی از دانش آموزان در نتیجه این شیطنت‌ها دچار بدحالی می‌شدند. این جمع بندی کلی کمیته بوده که به وزارت کشور هم اعلام شده است.
معاون وزیر بهداشت درباره بازگشایی دانشگاه ها در سال جدید تاکید کرد دانشگاه های علوم پزشکی از ارائه خدمات به معدود دانشجویان فاقد حجاب اسلامی، معذور خواهد بود.
بر همین اساس وزارت بهداشت اکیدا به مردم توصیه می‌کنند که در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفته، از روبوسی کردن و دست دادن در مهمانی‌ها بپرهیزند، در مکان‌های شلوغ و سربسته ماسک بزنند و اگر علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، آبریزش بینی و... دارند، تا زمان رفع علائم در منزل بمانند.
با مصوبه مجلس، وزارت بهداشت مکلف شد نسبت به اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده در سه سطح یک، دو و سه و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور اعم از دولتی و غیردولتی اقدام نماید.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ویروس ماربورگ در ایران گزارش نشده است. ویروس ماربورگ ماتند تب کریمه کنگو منتفل می‌شود.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مسمومیت شماری از دانش‌آموزان یک مدرسه در بروجرد بر اثر گاز منوکسیدکربن بوده و ارتباطی با مسمومیت‌های اخیر در قم ندارد.
سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این سؤال که آیا علت مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در بروجرد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد؟ تصریح کرد: مسمومیت دانش‌آموزان بیشتر در قم تمرکز داشته و اگر در استان‌های دیگر نیز مواردی از مسمومیت یافت شود؛ ساز و کار‌های بررسی علت مسمومیت اتخاذ می‌شود.
ممکن است برخی مدعی عدم همراهی مجلس با این وزارت خانه شوند که در پاسخ باید یادآور شویم، مجلس در این حوزه هم مانند دیگر حوزه‌ها یاریگر دولتمردان بوده و هست؛ اما از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچ نیازی در این زمینه اعلام نشده و متاسفانه تا به امروز هیچ طرح و لایحه جدیدی از طرف ایشان به مجلس ارائه نگشته است. بالاخره مجلس که نمی‌تواند برای ایشان طرح یا لایحه طراحی کند!
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: اولویت اول ما برای مراقبت‌های مرزی، نظارت بیشتر بر مرز‌های هوایی است و دستوراتی را برای تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مسافران پرواز‌های ورودی به کشور، بخصوص مسافران هوایی کشور‌هایی که آمار شیوع کرونا در آن‌ها بالا رفته است و پرواز مستقیم به ایران دارند، صادر کرده ایم.
وزارت بهداشت: افراد بالای ۱۸ سال باید سه دز واکسن تزریق کرده باشند، اگر افرادی هستند که هنوز هیچ دز یادآوری را تزریق نکردند، تاکید داریم که برای تزریق واکسن اقدام کنند.
معاون درمان وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس ندارد، از افزایش موارد آنفلوانزا در کشور خبر داد و افزود: آنچه در پیشگیری از شیوع بیماری مهم است و باید اطلاع رسانی شود، این است که فرد مبتلا و علامت دار نباید در محیط‌های عمومی حاضر شود.
متخصصان نرورادیولوژی هیأت بورد رادیولوژی وزارت بهداشت در پاسخ به استعلام ریاست سازمان نظام پزشکی درباره تصاویر «سی تی اسکن» منتشر شده از مرحوم مهسا امینی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که «هیچ شواهدی از خونریزی مغزی در این تصاویر به چشم نمی‌خورد.»
رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: به جز همان یک مورد مبتلای شناسایی شده در کشور تاکنون هیچ مورد مثبت مبتلا به بیماری شناسایی نشده است. خوشبختانه آن یک نفر مبتلا هم با طی دوره بیماری بدون آنکه بیماری را به نزدیکان و اطرافیان خود انتقال دهد، بهبود یافته است. بین دو تا چهار هفته زمان لازم است تا ضایعات پوستی بیماری بهبود یابد که در مورد ایشان هم این اتفاق افتاد.
معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت می‌گوید: «اگر افراد می‌خواهند از مشاوره آنلاین پزشکی استفاده کنند حتما به این موارد دقت کنند که این سایت خاص آیا مجوز فعالیت دارد یا نه و اگر دارد باید از سازمان‌هایی مثل وزارت بهداشت، سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی باشد. در واقع هیچ سازمان دیگری نیست که صلاحیت صدور فعالیت پزشکی در حوزه سلامت در هر شکل آن را داشته باشد.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ