رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: اولویت اول ما برای مراقبت‌های مرزی، نظارت بیشتر بر مرز‌های هوایی است و دستوراتی را برای تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مسافران پرواز‌های ورودی به کشور، بخصوص مسافران هوایی کشور‌هایی که آمار شیوع کرونا در آن‌ها بالا رفته است و پرواز مستقیم به ایران دارند، صادر کرده ایم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تمهیدات وزارت بهداشت در موج جدید گرما گفت : مردم سعی کنند از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر از قرار گرفتن در زیر نور آفتاب پرهیز کنند.
در روز‌های بسیار گرم که چند روز آینده نیز اعلام شده، افراد حتی الامکان نباید بین ساعات ۱۰ تا ۱۶ از منزل خارج شوند. خوردن آب و مایعات خنک مثل شربت آبلیمو و قرار گرفتن در مکان‌های خنک توصیه همگانی است. مایعات بدن باید حتما در روز‌های گرم تامین شوند.
عشرتی گفت: در حال حاضر با شرایط غیر عادی یا طغیانی از بیماری وبا در کشور مواجه نیستیم. موارد ابتلا به وبا که تا این مقطع زمانی از سال جاری به ما گزارش شده کمتر از ۱۰ مورد بوده است، اما همواره باید مراقبت باشیم و این فرهنگسازی را انجام دهیم که افراد خود را در معرض عوامل بیماری‌زای وبا قرار ندهند. البته هنوز تنها یک ماه از فصل تابستان گذشته است. همچنین در تجمعات مراسم‌ها باید مراقب باشیم و بخشی از نگرانی ما در خصوص شیوع این بیماری معطوف به استان‌های مرزی است.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک نوجوان نابلسی که چند روز پیش مورد هدف نظامیان صهیونیست‌ قرار گرفته بود، به شهادت رسیده است.
سرپرست مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت نسبت به وقوع «ابربحران سالخوردگی» در کشور هشدار داد.
پدرام پاک آئین در برنامه گفتگوی ویژه خبری، اظهار داشت: با توجه به اینکه سقط جنین جرم انگاری شده است، وزارت بهداشت نیز برنامه‌هایی برای برخورد با سقط عمدی در دستور کار قرار داده است.
بررسی سوال نماینده مهریز و بافق از وزیر بهداشت و درمان و بررسی گزارش کمیسیون انرژی در مورد بررسی عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی با حضور وزیر نفت در دستور کار جلسات علنی هفته آینده نمایندگان قرار دارد.
نوری در پاسخ به سوالی درخصوص موضوع مسمومیت‌ها اظهار کرد: وزارت بهداشت پیگیر آن هستند و نتیجه آن را اعلام خواهند کرد. قرار شده وزارت بهداشت نتیجه را از طریق رسانه‌ها اعلام کند.
سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این سؤال که آیا علت مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در بروجرد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد؟ تصریح کرد: مسمومیت دانش‌آموزان بیشتر در قم تمرکز داشته و اگر در استان‌های دیگر نیز مواردی از مسمومیت یافت شود؛ ساز و کار‌های بررسی علت مسمومیت اتخاذ می‌شود.
وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن درباه وقوع فاجعه انسانی در یمن هشدار داد و اعلام کرد که بیش از ۵ هزار بیمار کلیوی در آستانه مرگ قرار دارند.
سمنان- سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح اتاق بهداشت ویژه مدارس کشور خبر داد و گفت: قرار است ۴۰ مدرسه استان سمنان به اتاق بهداشت مجهز شوند.
مدیرعامل انجمن اس‌ام‌ای گفت: طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت قرار است تنها به ۲۵۰ بیمار دارو داده شود و تکلیف ۴۰۰ بیمار دیگر همچنان نامشخص است.
مدیرکل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت با بیان اینکه بنابراین برای بیمارستان‌های فعلی‌مان که فعال هستند نیاز به جذب ۱۵ هزار پرستار داریم، گفت: در عین حال در سال جاری قرار است که ۱۱ هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی‌مان اضافه کنیم. بر این اساس معتقدیم که بابت این ۱۱ هزار تخت باید ۲۴ هزار مجوز استخدام در سال جاری به ما ارائه دهند که بر اساس شاخص ۱.۲ پرستار به ازای هر تخت، باید از این میزان مجوز استخدام ۱۲ هزار نفر آن نیروی پرستاری باشد؛ بنابراین ۱۵ هزار پرستار کسری در بیمارستان‌های فعلی داریم.
امسال وارد سومین سال خشکسالی شدید شده‌ایم. مقدار بارش‌های پاییز ۶۰ درصد کمتر از پاییز سال قبل و بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. حجم ذخایر پنج سدی که تهران را تعذیه می‌کنند، به ۳۰۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته که همه این میزان هم قابل استحصال نیست. هم‌اکنون وزارت نیرو برای تامین آب مورد نیاز پایتخت چاه‌هایی که پیش‌تر در اختیار کشاورزان قرار داشت را وارد مدار کرده و از آب اختلاطی پنج سد و چاه‌های موجود، نیاز تهران را تامین می‌کند. بیش از سه میلیون مترمکعب نیاز روزانه تهران است که بیش از یک میلیون مترمکعب آن از چاه‌ها برداشت می‌شود.
از جمله دستاور‌دهای مهم کشورمان در فرهنگ ترافیکی، باز کردن راه برای خودرو‌های امدادی است؛ اتفاقی شایسته تقدیر که حالا مدتی‌ است تحت تاثیر آسیب‌های شکل گرفته در بطن جامعه قرار گرفته و به باور برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، بعید نیست به نابودی آنچه با زحمت و در سایه آموزش‌های فراوان به دست آمده، منجر شود.
از جمله دستاور‌دهای مهم کشورمان در فرهنگ ترافیکی، بازکردن راه برای خودرو‌های امدادی است؛ اتفاقی شایسته تقدیر که حالا مدتی‌ است تحت تاثیر آسیب‌های شکل گرفته در بطن جامعه قرار گرفته و به باور برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، بعید نیست به نابودی آنچه با زحمت و در سایه آموزش‌های فراوان به دست آمده، منجر شود.
از جمله دستاور‌دهای مهم کشورمان در فرهنگ ترافیکی، بازکردن راه برای خودرو‌های امدادی است. اتفاقی شایسته تقدیر که حالا مدتی‌ست تحت تاثیر آسیب‌های شکل گرفته در بطن جامعه قرار گرفته و به باور برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، بعید نیست به نابودی آنچه با زحمت و در سایه آموزش‌های فراوان به دست آمده، منجر شود.
بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، به مانند هفته گذشته، وضعیت کرونایی کشورمان بهبود یافته تا جایی که نه تنها اثری از رنگ «قرمز» نیست، که رنگ «آبی» و وضعیت «عادی» وسعت بیشتری از میهن‌مان را در برگرفته و دورنمای خوشایندی، به ویژه با توجه به شروع سال تحصیلی ترسیم می‌کند.
وزارت ارتباطات اعلام کرد اینترنت سراسری قرار نیست در ساعات آینده قطع شود و از حرف های وزیر سوء برداشت شده است.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تأکید زیادی بر تهویه اماکن داریم. با توجه به مساعد بودن هوا می‌توان تهویه طبیعی را در دستور کار قرار داد. نکته دیگر خودمراقبتی جدی و نظارت روی آن است به این شکل که دانش‌آموزان یا اولیا و مربیان در صورت داشتن علائمی مانند سرماخوردگی حتما قرنطینه خود را رعایت کنند. اگر علائم خفیفی را دارند به پزشک مراجعه کرده و ۴ تا ۵ روز خود را از محیط آموزشی دور نگهدارند.
رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به شباهت علائم آبله میمونی و آبله مرغان، بیان کرد: ۴۰ درصد کسانی که آزمایش شدند موارد مبتلا به آبله مرغان بودند. اگر رابطه اپیدمیولوژیکی برای انتقال بیماری وجود نداشته باشد، وجود علائم بالینی به تنهایی برای ما مشخص کننده بیماری نیست. آبله میمونی برخلاف کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌شود که قرار باشد تعداد افراد زیادی در معرض خطر باشند.
رئیس اداره مدیریت سرطان وزارت بهداشت گفت: از زمان ورود HPV به بدن تا بروز سرطان حدود دو دهه زمان می‌برد؛ اما این به آن معنا نیست که تمام افرادی که به عفونت HPV مبتلا شوند قرار است با سرطان دست و پنجه نرم کنند.
مدیرعامل شرکت توسن، با بیان اینکه این شرکت می‌خواهد در سال 1401 سیستم‌های خود را مجهز به هوش مصنوعی و هوش نرم‌افزاری کند، گفت: ما در حوزه استفاده از هوش مصنوعی و بلاکچین در بانکداری هم در سال های گذشته کارهای زیادی را انجام داده ایم که امیدوارم در سال 1401 به محصول تجاری برسیم و محصول SmartWay و سایر محصولات حوزه AI ما وارد بازار شوند.
بررسی برنامه‌های وزارت بهداشت در جهت مقابله با سویه جدید ویروس کرونا در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان قرار گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ