سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این سؤال که آیا علت مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در بروجرد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد؟ تصریح کرد: مسمومیت دانش‌آموزان بیشتر در قم تمرکز داشته و اگر در استان‌های دیگر نیز مواردی از مسمومیت یافت شود؛ ساز و کار‌های بررسی علت مسمومیت اتخاذ می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم استمرار حمایت‌ها از حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تاکید کرد: اگر حمایت‌ها از حوزه دارو متوقف شود, مشخص است که بحران در این حوزه ایجاد خواهد شد.
سخنگوی وزرات بهداشت گفت: هیچ پیشنهادی از سوی وزارت بهداشت برای تعطیلی روز شنبه به دلیل گرمای هوا ارائه نشده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، اعلام کرد: بیست و ششمین شبکه تحقیقاتی کشور به مسئله بررسی انواع مسمومیت‌ها در کشور اختصاص می‌یاید.
۸ دانشجوی علوم پزشکی تبریز با احکام ۱ الی ۲ ساله محرومیت از تحصیل و تبعید به شهر‌های اهواز، سمنان، کاشان، ارومیه و اردبیل رو به رو شدند. این حکم‌ها به علت شرکت این دانشجویان در تجمع ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ که در اعتراض به مسمومیت گسترده مدارس بود، صادر شده است.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اگر مراقبت‌های همکاران به موقع انجام نشود ممکن است تا هزاران نفر به وبا آلوده شوند.
پدرام پاک آئین در برنامه گفتگوی ویژه خبری، اظهار داشت: با توجه به اینکه سقط جنین جرم انگاری شده است، وزارت بهداشت نیز برنامه‌هایی برای برخورد با سقط عمدی در دستور کار قرار داده است.
وزیر بهداشت گفت: جمع‌بندی ما نشان می‌دهد که در بیش از ۹۰ درصد، در بدحالی دانش‌آموزان، هیچ نوع مسمومیتی دیده نمی‌شود و هیچ نوع سمی وجود ندارد و مشکلی نیست، بلکه بیشتر ناشی از اضطراب و استرس بوده است. البته در درصد کمی از دانش آموزان نیز شیطنت‌هایی بوده که اتفاق افتاده و برخی از دانش آموزان در نتیجه این شیطنت‌ها دچار بدحالی می‌شدند. این جمع بندی کلی کمیته بوده که به وزارت کشور هم اعلام شده است.
دکتر سعید کریمی درباره آخرین اخبار از بررسی و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز مسمومیت در دانش‌آموزان، گفت: کمیته علمی پیش از سال جدید به دستور مقام عالی وزارت تشکیل شد و بیش از ۳۰ نفر از بهترین متخصصان کشور شامل متخصصین ریه، سم‌شناسی، میکروب‌شناسی، عفونی، روانپزشک، بهداشت محیط و... هم در این کمیته به بررسی گزارشات و یا بازدید‌های میدانی پرداختند.
معاون وزیر بهداشت درباره بازگشایی دانشگاه ها در سال جدید تاکید کرد دانشگاه های علوم پزشکی از ارائه خدمات به معدود دانشجویان فاقد حجاب اسلامی، معذور خواهد بود.
بر همین اساس وزارت بهداشت اکیدا به مردم توصیه می‌کنند که در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفته، از روبوسی کردن و دست دادن در مهمانی‌ها بپرهیزند، در مکان‌های شلوغ و سربسته ماسک بزنند و اگر علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، آبریزش بینی و... دارند، تا زمان رفع علائم در منزل بمانند.
بررسی‌ها و یافته‌های وزارت کشور پس از جلسات فشرده با کارشناسان امنیتی و قضایی و وزارت بهداشت، نشان می‌دهد که بلافاصله پس از گزارش‌ مسمومیت دانش‌آموزان در ۵۲ مدرسه و ۲۵۰ کلاس، نیروهای اورژانس، درمان، آتش‌نشانی و انتظامی در محل حاضر شدند و علاوه بر معاینه دانش آموزان، محیط داخلی و پیرامونی مدرسه را پایش کردند.
بررسی‌ها و یافته‌های وزارت کشور نیز پس از جلسات فشرده با کارشناسان امنیتی و قضایی و وزارت بهداشت نشان می‌دهد که بلافاصله پس از گزارش‌ مسمومیت دانش‌آموزان در ۵۲ مدرسه و ۲۵۰ کلاس، نیروهای اورژانس، درمان، آتش‌نشانی و انتظامی در محل حاضر  و علاوه بر معاینه دانش آموزان، محیط داخلی و پیرامونی مدرسه را مورد پایش قرار دادند. برخی افراد در رابطه با مواد محرک دستگیر شدند و دستگاه‌های مربوطه مشغول تحقیق و بررسی کامل هستند.
کریمی گفت: ماده محرک که استنشاقی است، خودش حالت گازی دارد، اما لزوما آن ماده اصلی ممکن است گاز نباشد، بلکه می‌تواند یک ماده جامد باشد؛ به صورت پودر یا خمیر یا حتی مایع باشد که وقتی روی شوفاژ یا بخاری ریخته می‌شود یا در اثر حرارت محیط می‌تواند تبخیر شود و بعد علائم تحریکی را ایجاد کند.
با مصوبه مجلس، وزارت بهداشت مکلف شد نسبت به اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده در سه سطح یک، دو و سه و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور اعم از دولتی و غیردولتی اقدام نماید.
رئیس جمهور با تأکید بر همکاری وزارت بهداشت، وزارت اطلاعات و دیگر بخش‌ها با وزیر کشور در این زمینه، گفت که هرگونه اطلاع‌رسانی باید از طریق وزارت کشور انجام شود.
وزیر سابق ارتباطات به مسمومیت دانش آموزان واکنش نشان داد و نوشت: اکنون که وزارت بهداشت اعلام نموده است که این حوادث عمدی است و دستگاه قضایی هم برای رسیدگی وارد عمل شده است؛ به نظر می رسد پیگیری و اطلاع رسانی در مورد آن بایستی در ردیف اولویت بندی «مقابله با اقدامات تروریستی» قرار گیرد.
وزیر سابق ارتباطات به مسمومیت دانش آموزان واکنش نشان داد و نوشت: اکنون که وزارت بهداشت اعلام نموده است که این حوادث عمدی است و دستگاه قضایی هم برای رسیدگی وارد عمل شده است؛ به نظر می رسد پیگیری و اطلاع رسانی در مورد آن بایستی در ردیف اولویت بندی «مقابله با اقدامات تروریستی» قرار گیرد.
معاون وزیر بهداشت: مسمومیت دانش آموزان قمی عمدی بود/ سخنگوی وزارت: نتایج قابل استنادی در دسترس نیست!
خلخال- وزیر آموزش و پرورش گفت: در حادثه مدرسه دخترانه بروجرد، مسمومیت حادی گزارش نشده اما نظر قطعی را وزارت بهداشت اعلام می‌کند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مسمومیت شماری از دانش‌آموزان یک مدرسه در بروجرد بر اثر گاز منوکسیدکربن بوده و ارتباطی با مسمومیت‌های اخیر در قم ندارد.
سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت از پژوهش های کاربردی و پاسخگو حمایت می کند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: اولویت اول ما برای مراقبت‌های مرزی، نظارت بیشتر بر مرز‌های هوایی است و دستوراتی را برای تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مسافران پرواز‌های ورودی به کشور، بخصوص مسافران هوایی کشور‌هایی که آمار شیوع کرونا در آن‌ها بالا رفته است و پرواز مستقیم به ایران دارند، صادر کرده ایم.
رویداد‌هایی که انتظار می‌رود به دقت مورد بررسی قرار گیرند و بر این اساس ضرورت دارد که وزارت علوم و حتی وزارت بهداشت به سرعت در این مسیر گام برداشته و مانع از تکرار این رویداد‌ها و ریشه یابی موارد رقم خورده تا به امروز شوند تا در شرایط حساس کنونی مانع از اجرای نقشه‌های شوم احتمالی برای ایجاد ناآرامی با تهدید سلامت دانشجویان گردند.
خودرو‌های غیر استاندارد، موتورسیکلت‌های از رده خارج، کارخانه‌های آلاینده، بنزین و سوخت‌های فسیلی دست به دست اینورژن یا وارونگی هوا در فصل پاییز داده است تا آلودگی هوا در ایران سومین علت مرگ ومیر باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ