رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: من بیش از هر جای دیگری به سمپاد علاقه مند هستم و این فرصت خوشبختانه فعلاً در اختیار من است و خبری هم از احتمال جابجایی‌ها ندارم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بودجه شبکه آزمایشگاهی در سال ۱۴۰۲ با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نسبت به سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش یافت.
افشین پیروانی می‌گوید با سقف بودجه، امکان رقابت در لیگ قهرمانان آسیا وجود نخواهد داشت.
شکل گیری دانش بنیان ها با یک جرقه اولیه دانش بوده که از دل فعالیت پژوهش دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی خارج و توسط افرادی مطرح می شود. در ادامه این ایده ها حمایت شده و تجاری می شوند.
رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: اگر در سال 1402 حمایت انجام نشود نه تنها فرصت کسب سهمیه از دست می‌رود بلکه شمشیربازی به یک رشته عادی و یک رشته‌ای که در آن هیچ اتفاقی نمی افتد، تبدیل می‌شود.
بررسی سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» از منظر سیاست های کلی نظام نشان می دهد مقررات و قوانینی که تولید دانش بنیان را دچار مشکل می‌کند باید بازنگری و حذف شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست قطعی ما در بودجه این بود که توجه به محرومیت زدایی و تأمین معیشت مردم داشته باشیم، گفت: قصد داشتیم در کنار آن افزایش سقف بودجه نداشته باشیم که مجلس در این کار موفق بوده است.
مشگین شهر - عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: بودجه سال آینده با رویکرد حمایت از تولید و تقویت رشد منطقی اقتصاد کشور به تصویب نمایندگان مجلس رسید تا با ابلاغ به دولت زمینه اجرایی آن فراهم شود.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید تولیدکنندگان جوان که خط مقدم بخش کشاورزی فعالیت دارند،حمایت شود،گفت: مجلس از ارتقای بیمه کشاورزی درلایحه بودجه سال ۱۴۰۲ حمایت می‌ کند
وزیر کشور گفت: ردیف بودجه معلولان کماکان باقی خواهد ماند و بیشتر می‌شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار حمایت از صندوق‌های بازنشستگی حدود ۱۵ درصد از کل منابع عمومی را در لایحه بودجه سال آینده به خود اختصاص داده است.
خاندوزی در«آیین انعقاد قرارداد اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه بین بانک ملی ایران و صندوق های غیر دولتی پژوهش و فناوری» گفت: اعتبار سنجی شرکت های دانش بنیان نیازمند تحولی اساسی است.
سرپرست بانک ملی در آیین انعقاد قرارداد اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه بین بانک ملی و صندوق های غیر دولتی پژوهش بر عزم این بانک در حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.
دولت موظف است به منظور توسعه صادرات کالا‌ها و خدمات فنی و مهندسی کشور، حمایت همه جانبه و هدفمند خود از صادرکنندگان بخش خصوصی را محقق سازد؛ برای نمونه، امکان ارائه خدمات بیمه‌ای مربوط به نوسانات قیمت‌ها و نوسانات نرخ ارز برای واحد‌های تولیدی و صادراتی فراهم شود.
دولت موظف است به منظور توسعه صادرات کالا‌ها و خدمات فنی و مهندسی کشور، حمایت همه جانبه و هدفمند خود از صادرکنندگان بخش خصوصی را محقق سازد؛ به عنوان نمونه امکان ارائه خدمات بیمه‌ای مربوط به نوسانات قیمت‌ها و نوسانات نرخ ارز برای واحد‌های تولیدی و صادراتی فراهم شود.
بر اساس اعتبارات ردیف های متفرقه بودجه ۱۴۰۲ برای حمایت از کشت دانه های روغنی مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های مردم نهاد گفت: سال جاری بسیاری از نهادها و دستگاه‌های اجرایی در عمل به تعهدات خود در قبال معلولان کوتاهی کرده‌اند.
لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در حوزه علم و فناوری نشان می‌دهد در این حوزه بودجه خاصی به منظور حمایت از دانش بنیان‌ها اختصاص داده شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از نقاط قوت خوب لایحه بودجه ۱۴۰۲ تخفیف مالیاتی در بخش تولید، به ویژه در کسب و کارها مخصوصاً کسب و کارهای فضای مجازی است.
در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شد ۱۵ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی برای حمایت از سهام‌داران خرد از مخاطرات بازار سرمایه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واگذار شود.
نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: نباید به بهانه کسری بودجه حمایت از تولید را نادیده گرفت، برخی اعتراضات به موضوع بیکاری جوانان برمی‌گردد که این مشکل با حمایت از تولید و اشتغال برطرف می‌شود.
حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از برنامه های اصلی بانک کارآفرین در سال‌های اخیر بوده و در این راستا نیز تفاهم نامه های متعددی با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان امضا کرده است؛ به گونه‌ای که رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک کارآفرین را بانک پیشرو در حمایت و تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان نامیده است.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: من بیش از هر جای دیگری به سمپاد علاقه مند هستم و این فرصت خوشبختانه فعلاً در اختیار من است و خبری هم از احتمال جابجایی‌ها ندارم.
با وجود تاکید قانون بر حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و عرضه نوآوری و فناوری اما اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان با چالشی درخصوص بیمه قراردادها روبه‌رو شده‌اند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است: باید کنترل جدی در حوزه‌ی واردات در کشور داشته باشیم تا حمایت از تولید داخلی را در دستور کار قرار دهیم. مشکل اولیه این واردات، مسئله اعطای معافیت به واردات ماشین آلات بود که در نهایت به واردات بی رویه منجر شد که ضربات مهلکی را بر بدنه‌ی تولید داخلی وارد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ