وزارت دفاع آمریکا از اقدام روسیه در اطلاع به واشنگتن پیرامون آغاز رزمایش هسته ای خود با نام «گروم» خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران در سخنرانی در خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت: ما خیال می‌کنیم که روسیه رفیق استراتژیک ماست، اما این استراتژیک با استراتژیکی که ما فکر می‌کنیم فرق می‌کند! شما اگر دنبال اتحاد دائمی باشید اشتباه کردید و در چاله می‌افتید. ضد آمریکایی بودن خوب است، ولی نه اینکه تبدیل شود به هدف اول منافع ملی ما. چین به روسیه اسلحه نمی‌دهد، چون اتحادی وجود ندارد. این ما هستیم که می دویم زیر سنگ تا سنگ بخورد به سرمان! چین چنین کاری نمی‌کند چون تصور صحیح دارد، ادراک درست دارد. اصلا بد و خوب نداریم در دنیا. من اصلا ضد روس نیستم، ۲۸ سفر به روسیه داشتم در زمان وزارتم. معتقدم ضد روس بودن برای ایران خطرناک است، همان طور که ضد آمریکا بودن برای ایران خطرناک است. منبع: جماران
وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به تحولات داخلی روسیه گفت: وضعیت در روسیه همچنان سیال و نامشخص است.
معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: شرط ما برای بازگشت به پیمان استارت نو این است که ایالات متحده آمریکا از سیاست خصمانه خود علیه روسیه دست بردارد.
رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که این کشور نسبت به کمک‌های دریافتی از غرب قدردان است.
نماینده روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین امروز هشدار داد: هر روز که از سرگیری مذاکرات می‌ گذرد، ما به نقطه بی‌ بازگشت نزدیک می‌ شویم.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: ما نگران حضور شهروندان آمریکایی در روسیه هستیم و از آنها می‌خواهیم که فوراً این کشور را ترک کنند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا قصد دارد به پرواز پهپادها بر فراز دریای سیاه ادامه دهد اما این پهپادها با اقدامات پدافندی روسیه مواجه خواهد شد.
آنتونوف با اشاره به سرنگونی پهپاد MQ-۹ آمریکایی در ۱۴ مارس افزود: برای کسانی که قدرت نگاه عینی به وضعیت را پیدا نکردند تکرار می‌کنم: جنگنده‌های ما با پهپاد آمریکایی تماس نداشتند. روسیه برای جلوگیری از چنین حوادثی هرکاری را انجام داده است.
دیپلمات روس ادعاهای آمریکا مبنی بر کمک نظامی چین به روسیه را به شدت رد کرد.
معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در اجلاس آلمان با اشاره به تصاویری از اجساد در خیابان‌های «بوچا» و «تعرض جنسی به دختر بچه‌ای چهار ساله به دست یک سرباز روس» گفت: اقدامات آن‌ها حمله به ارزش‌های مشترک ما، حمله به بشریت مشترک ماست. این وحشیانه و غیر انسانی است.
ریابکوف گفت: پس از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه، آمریکایی‌ها تمامی کانال‌های ارتباطی خود را با ما به استثنای دو یا سه موضوع «تحریک‌آمیز»، قطع کردند. متاسفانه هیچ‌گونه آمادگی برای گفتگو از سوی آن‌ها مشاهده نمی‌کنیم.
در یک سال آشفتگی اقتصادی عمومی که پس از کووید بهبود یافته است موقعیت روسیه به عنوان یک صادرکننده بزرگ کالا به این کشور اهرم خاصی در مقایسه با سایر کشور‌ها بخشید. روسیه بیش از آن چه ما انتظار داشتیم تجارت داشته و در این میان از کانال‌های پشتی نیز برای این منظور استفاده کرده است. این موارد در کنار یکدیگر دلیل کارایی کم‌تر مورد انتظار تحریم‌ها علیه روسیه بوده اند.
هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ارسال تسلیحات به کره شمالی نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. ما اطلاعات خود در این باره را با هیئت متخصصان مربوطه در شورای امنیت به اشتراک می‌گذاریم.
باکو به آمریکا و روسیه به‌عنوان مکان‌های ممکن برای مذاکره با ارمنستان اشاره کرده است.
یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه به سفیر جدید آمریکا در این کشور تاکید کرد که از گام نهادن در مسیر اسلاف خود در جهت مداخله در امور داخلی روسیه خودداری کند.
وزیر امور خارجه ایالات متحده افزود: روسیه به تنهایی قادر به پایان دادن به جنگ است و تا زمانی که این کار را انجام دهد ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.
ند پرایس در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن اذعان کرد: ما از انتقال تکنولوژی میان روسیه و ایران به شدت نگران هستیم و از ابزار‌های مختلف در اختیار خود، برای اختلال در آن استفاده می‌کنیم.
روسای جمهور چین و آمریکا در نخستین دیدار پس از روی کار آمدن جو بایدن، با یکدیگر ملاقات کردند.
سخنگوی نیروهای مسلح ایران با اشاره به اینکه اتهامات آمریکا و اوکراین علیه ایران دروغ است گفت: مبادلات ایران و روسیه به سال‌ها پیش از جنگ روسیه و اوکراین برمی‌گردد و ما دخالتی در جنگ روسیه و اوکراین نداریم.
ند پرایس گفت: ما نگرانیم که روسیه به دنبال گرفتن تسلیحات متعارف پیشرفته از ایران باشد، مانند موشک‌های زمین به زمین که تقریبا می‌توان با اطمینان گفت که در جنگ روسیه علیه اوکراین استفاده خواهد شد.
مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به اظهار نظر جدید ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و استفاده روسیه از همه ابزارهای خود در جنگ، گفت: ما تهدیدهای هسته ای روسیه را جدی می گیریم.
وزارت خارجه روسیه تاکید کرد تجهیز تسلیحاتی اوکراین با موشک های دوربرد از سوی مسکو بدون پاسخ نمی ماند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که واشنگتن نتوانسته روسیه را منزوی کند و به دنبال برچسب زدن علیه روسیه به عنوان دولت حامی تروریسم است.
رئیس دولت نهم و دهم گفت: چرا نباید هم آمریکا و هم روسیه و هم چین ضعیف شوند؟ چه کسی گفته است که اینها باید قوی باشند و چرا ما باید کمک کنیم که این ها قوی باشند؟ اینها چه گلی به سر دیگران زده اند که بخواهند به سر ما بزنند؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ