ند پرایس گفت: ما نگرانیم که روسیه به دنبال گرفتن تسلیحات متعارف پیشرفته از ایران باشد، مانند موشک‌های زمین به زمین که تقریبا می‌توان با اطمینان گفت که در جنگ روسیه علیه اوکراین استفاده خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رهبر جمهوری خواهان در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت که از فروش تسلیحات به مجارستان به دلیل مخالفتش با عضویت سوئد در ناتو جلوگیری خواهد کرد.
وزارت خارجه آمریکا فروش تامین امنیت منطقه خاورمیانه را مستلزم فروش تسلیحات نظامی به عربستان دانست.
وزارت خارجه چین هشدار داد فروش تسلیحات آمریکا به تایوان، اقدامی بسیار خطرناک و نقض توافق‌های دوجانبه است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تصریحات تحریک‌آمیز وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با برنامه نظامی ایران صرفاً با هدف ادامه بازاریابی برای تسلیحات آمریکایی، به کمک ایران هراسی است.
طبق اخبار منتشر شده در منابع خبری، تایوان به بهانه مقابله با تهدیدات چین ۴۰۰ موشک ضد کشتی آمریکایی می‌خرد.
ائتلاف سعودی با دلارهای نفتی و آمریکا با فروش تسلیحات، بحران یمن را به مرز هشت سالگی کشاندند؛ جنگی که ائتلاف مزبور در آن ناکام ماند اما سود هنگفتی نصیب اسلحه سازان آمریکایی کرد.
وزارت خارجه چین از آمریکا خواست تا به تعهدات خود در قبال تنگه تایوان متعهد باشد و فروش تسلیحات پیشرفته به تایپه را متوقف کند.
اگرچه بحران اوکراین بیشترین سود را از فروش تسلیحات، غلات و گاز به اروپا، نصیب آمریکا کرده اما رشد تورم و موج اعتصابات و اعتراضات نشان داده که واشنگتن از تبعات این بحران‌سازی در امان نیست.
بر اساس گزارش یک نشریه آمریکایی، میزان فروش و ارسال اسلحه از واشنگتن به کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۲۲، نسبت به سال گذشته تقریباً دوبرابر شده است.
آمریکا ۱۸۰ میلیون دلار تسلیحات در اختیار تایوان قرار خواهد داد.
وزارت خارجه آمریکا به بهانه جنگ در اوکراین، فروش تسلیحات نظامی دیگر را به فنلاند تائید کرد.
پهپادهای ما سلاح غیرمتعارف نیستند فروش آنها ممنوع باشند. با فروشهای میلیاردی تسلیحات آمریکا و اروپا هم قابل قیاس نیست.
در بحبوحه جنگ اوکراین و افزایش تنش‌ها در منطقه، یک مقام دفاعی آمریکا از فروش ۵۰ میلیارد دلاری اسلحه در این کشور خبر داد.
در پی اقدام عربستان و اوپک پلاس به کاهش تولید روزانه نفت، قانون‌گذاران آمریکایی با ارائه طرحی در سنا و مجلس نمایندگان به دنبال توقف فوری فروش تسلیحات نظامی به ریاض هستند.
پکن ضمن اعلام مخالفت شدید خود با فروش تسلیحات آمریکایی و هرگونه تماس نظامی خارجی با تایوان، از واشنگتن خواست تنش‌زایی در تنگه تایوان را متوقف کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین فروش تسلیحات نظامی جدید از سوی آمریکا به تایوان را نقض اصل چین واحد از سوی دولت واشنگتن ارزیابی کرد.
وزارت دفاع آمریکا در پی تشدید تنش‌ها با چین و همچنین باتوجه به جنگ اوکراین، کارگروهی ویژه جهت تسهیل فروش تسلیحات به متحدانش تشکیل داد.
در بحبوحه افزایش تنش‌ها در تنگه تایوان و اعلام فروش یک میلیارد دلار تسلیحات آمریکایی به این جزیره، واشنگتن می‌گوید تایوان هر آنچه نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهد.
یک دیپلمات چین نسبت به اتخاذ اقدامات متقابل در صورت عدم دست کشیدن واشنگتن از فروش تسلیحات به تایوان خبر داد.
روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد خود برای فروش تسلیحات نظامی به تایوان به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را اعلام کرد.
سخنگوی سفارت چین در آمریکا اعلام کرد: فروش تسلیحات نظامی واشنگتن به تایوان اصل چین واحد را نقض می‌کند و پکن قاطعانه اقدامات لازم را برای حفظ حاکمیت و امنیتش انجام خواهد داد.
پایگاه خبری پولیتیکو از درخواست دولت آمریکا از کنگره این کشور برای موافقت با فروش تسلیحات به تایوان به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار خبر داد.
ایالات متحده به دنبال محافظت از عربستان‌ و رژیم صهیونیستی بوده تا از این طریق انرژی آنها را دریافت و فروش تسلیحات خود به این دو بازیگر را تضمین کند که البته در این مسیر با شکست مواجه شده‌است
دولت آمریکا در خصوص فروش این تسلیحات به عربستان سعودی می‌گوید: «این موشک‌ها برای دفاع از مرزهای پادشاهی عربستان سعودی در برابر سامانه‌های هوایی بدون سرنشین حوثی‌ها و حملات موشکی بالستیک به سایت‌های غیرنظامی و زیرساخت‌های حیاتی در عربستان سعودی استفاده می‌شوند.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ