وال استریت ژورنال گزارش داد، چندین تن در دولت عربستان گفتند که ولیعهد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را ترجیح می‌دهد و از زمانیکه بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده بود و بابت گاف‌هایی که می‌دهد، مورد تمسخر قرار دارد، از او خوشش نمی‌آید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به عربستان با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار و گفتگو کرد.
محمد بن سلمان از این پویایی سود می‌برد، زیرا وقتی شما یک دولت در امریکا دارید که یک سیاست خارجی خاورمیانه‌ای دارد که به طور منحصر به فرد بر عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل متمرکز شده این بدان معناست که محمد بن سلمان می‌تواند از هر کاری که انجام می‌دهد فرار کرده و مسئولیت آن را نپذیرد و با درخواست پاسخگویی مواجه نشود
سالیان درازی است که عربستان یکی از مهم‌ترین بازیگران خارجی صحنه لبنان قلمداد می‌شود.
بدر العساکر، از مشاوران ولیعهد عربستان سعودی و از اعضای هیئت مدیره بنیاد شاهزاده محمد بن‌سلمان، با انتشار تصویری در حساب کاربری خود در توییتر از دیدار ولیعهد عربستان سعودی و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، خبر داد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این دو مقام ارشد کشور‌های عربستان سعودی و مصر روز جمعه، ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳، در اجلاس زیست‌محیطی پاریس با یکدیگر دیدار داشتند، هرچند تا این لحظه جزئیاتی از محتوای گفتگوی آن‌ها منتشر نشده است.
تغییر موازنه قدرت در جنگ اوکراین، بررسی میزان پیشرفت پرونده‌های مرتبط با توافق پکن و تلاش برای جذب سرمایه‌ها و شرکت‌های سعودی سه دستور کار اصلی ماکرون در دیدار با ولیعهد جوان سعودی بود.
منابع آگاه به وال استریت ژورنال گفتند که شیخ تحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی که رابطه ای نزدیک با محمد بن سلمان دارد بارها برای دیدار با ولیعهد 37 ساله عربستان به ریاض سفر کرده با این همه نتوانسته تنش ها را کاهش دهد. شواهد هم نشان می دهد رهبران امارات و عربستان از یکدیگر دور شده اند چرا که از زویایی متفاوت مسائل را رصد می کرده و همچنین سبک رهبری شان نیز با یکدیگر متفاوت است.
محمد بن سلمان بن ولیعهد و نخست وزیر عربستان با حضور در مسجد قبا نماز را در اولین مسجدی که در تاریخ اسلام بنا شد اقامه کرد. ولیعهد در بدو ورود مورد استقبال شیخ دکتر عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی قرار گرفت. مسجد قُبا اولین مسجدی که در تاریخ اسلام بنا شد. پیامبر اکرم (ص) پس از هجرت از شهر مکه به شهر یثرب (مدینه منوره) چند روز در قریه قُبا به انتظار حضرت علی (ع) ماند تا ایشان به همراه مادرش فاطمه بنت اسد و نیز حضرت زهرا (س) به مدینه برسند. طی آن چند روز، مسلمانان مسجدی در آن منطقه بر پایه تقوا بنا کردند که اینک با گذشت چهارده قرن، همچنان زائران و مجاوران برای نماز و عبادت به آن مشرف می‌شوند. در صدر اسلام، منطقه قبا شش کیلومتر با مرکز مدینه فاصله داشت و کسانی که از مکه به مدینه می‌رفتند ابتدا وارد آین قریه شده و سپس به مدینه می‌رفتند؛ اما امروزه قبا جزئی از شهر است و مسافران به سبب بزرگراه مدینه - مکه، از کنار آن می‌گذرند.
با حضور ولیعهد عربستان مراسم تشییع و خاکسپاری الجوهره بنت عبدالعزیز خواهر ملک سلمان در ریاض برگزار شد.
دولت عربستان در حال ایجاد بحران‌های اجتماعی در داخل کشور است؛ چراکه محمد بن سلمان تلاش می‌کند تا اشکال جدیدی از ناسیونالیسم را پیش برد، حتی در شرایطی که انبوهی از کارگران خارجی به منطقه وارد می‌شوند.
کارکرد نفت هم اکنون عوض شده است. با تغییر موازنه جهانی و حرکت به‌سوی نظام چندقطبی، عربستان دیگر «گاو شیرده» غرب نیست. عربستان در دوران محمد بن‌سلمان به دنبال ارتقای نقش کشورش به‌عنوان یک بازیگر مستقل جهانی است. امروز آن شیوخ شترسوار، شمشیر بر کمر سوار خودرو‌های مدرن شده و نفت را نه‌فقط برای فروش که برای سرمایه‌گذاری می‌خواهند.
هانی‌زاده: محمد بن سلمان سعی می‌کند چین را از ایران جدا کند و از نفوذ چین در شورای امنیت و در جهان استفاده کند. بن سلمان با برگ چین علیه ایران و آمریکا استفاده می‌کند. در حال حاضر او با تیم جو بایدن مشکل پیدا کرده پس سعی می‌کند یارگیری جدید داشته باشد، اما آمریکا هم برای چین و هم برای عربستان مشکل ایجاد خواهد کرد.
یک منبع نزدیک به خاندان سلطنتی سعودی که نخواسته نامش فاش شود و در محافل خصوصی رفتار حکومت با نایف را محکوم می‌کند می‌گوید تعجب نخواهد کرد اگر روزی نایف را به طور ناگهانی کنار محمد بن سلمان در انظار عمومی ببیند و نایف رفتاری مناسب با محمد بن سلمان داشته باشد و او را ستایش کند با مردی که او را در هم شکسته است.
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بعد از پیروزی تیم ملی عربستان در برابر آرژانتین به شادی پرداخت و این پیروزی را به مردم کشورش تبریک گفت. امروز در گروه C جام جهانی قطر، تیم ملی عربستان سعودی به مصاف تیم ملی آرژانتین رفت و با نتیجه ۲-۱ پیروز شد. به همین مناسبت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان روز چهارشنبه (فردا) را تعطیل عمومی اعلام کرد.
برخی این اقدام را تلاشی برای قدرتنمایی بن سلمان در برابر سایر مدعیان تاج و تخت سعودی و انحصار و موروثی کردن قدرت در خانواده وی قلمداد کرده‌اند.
یک فعال عربستانی از صدورحکم ۳۰ سال حبس برای پسر عموی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خبر داد.
برخی مقامات کره‌جنوبی می‌گویند قرار است پس از برگزاری نشست گروه ۲۰، ولیعهد عربستان به سئول سفر کند.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز در مصاحبه ای تأکید کرد: هیچ برنامه‌ ای برای دیدار رئیس جمهور «بایدن» با ولیعهد عربستان در اجلاس گروه- ۲۰ وجود ندارد.
محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به موضع گیری درباره اقدامات انجام شده از سوی این کشور در زمینه رفع نیازهای نظامی خود اشاره کرد.
هشدار شریعتمداری به محمد بن سلمان: ابو ‌ارّه باید بداند که درون کاخ شیشه‌ای نشسته است و شکستن شیشه‌های آن کاخ که امروزه به آغل گاوهای شیرده آمریکا تبدیل شده است، به آسانی امکان‌پذیر است...
خبرگزاری رسمی سعودی از دستورات «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای تغییرات در ساختار کابینه این کشور خبر داد.
ترکی بن سلمان مرد پولدار آرام، مشاور، در تجارت خانوادگی "ملک سلمان" پادشاه عربستان سعودی است. ستاره ترکی در حال طلوع می‌باشد، زیرا ثروت عظیم خانواده سلمان هم چنان در حال رشد است.
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی از دیدار محمد بن سلمان ولیعهد این کشور با سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت عراق، در شهر جده خبر داد.
ولیعهد عربستان سعودی درباره روابط دوجانبه با صدراعظم آلمان به صورت تلفنی گفتگو کرد.
محمد بن سلمان هنگام ورود به مسجد الحرام دور خانه کعبه طواف کرده و دو رکعت نماز طواف به جای آورد. او پس از ورود به داخل کعبه مشرفه و مشارکت در شستشوی آن نیز دو رکعت نماز خواند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ