وقتی که صحبت از سلامت دهان می شود، علائمی هستند که نشان می دهند مشکلی جدی در کار است. در حقیقت سازمان جهانی سلامت گفته است که وجود بعضی از بیماری ها در دهان منجر به سرطان می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر ببینیم فرزندمان نسبت به همسالانش کوتاه‌قدتر است و انگار انرژی متناسب با سنش را ندارد متوجه و نگران می‌شویم. چون می‌دانیم اینها می‌توانند علامتی از کم‌کاری تیروئید در بچه‌ها باشند.
حتی کارکشته‌ترین کارشناسان زبان بدن هم در شناسایی فرد فریبکار با چالش‌هایی مواجه هستند. سؤال اصلی این است که «آیا فرد مذکور به دلیل آنکه دارد دروغ می‌گوید استرس دارد؟» یا «استرس او دلیل دیگری دارد؟» چالش بعدی آن است که در فقدان هیچ نوع علامتی چگونه می‌توان دروغ‌گو را شناسایی کرد؟ اینجا ۶ چالش را برمی‌شماریم که ممکن است شما را در شناسایی فرد دروغ‌گو به اشتباه بیندازند.
اغلب سکته مغزی ظاهراً بدون هیچ علامتی اتفاق می‌افتد؛ اما در بعضی موارد ممکن است پیش از وقوع سکته مغزی زنگ خطر‌هایی وجود داشته باشد، مثلاً سردرد شدید و یک حمله ایسکمی گذرا (TIA).
نتایج مطالعه‌ای نشان داد، افرادی که بیش از ۹ ساعت در شب می‌خوابند، دو برابر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار دارند. با این حال، کسانی که بین ۵.۵ تا ۷.۵ ساعت در شب می‌خوابند، حتی زمانی که از عوارض اولیه بیماری آلزایمر رنج می‌برند، کاهشی در سلامت شناختی خود مشاهده نمی‌کنند.
مشکلات پوستی ممکن است اولین علامتی باشد که فرد مبتلا به بیماری روماتیسمی است. این عارضه مفاصل، ماهیچه‌ها یا رباط‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
در آلزایمر چون اولین علامت از دست دادن حافظه است بیشتر به حافظه برمی گردد. زیر پنجاه سال آلزایمر زودرس است و خاص و کم است.
دانشمندان دانشگاه کارولینای جنوبی آمریکا می‌گویند یکی از علائم رایج سکته قلبی خمیازه کشیدن است. اگر فرد به طور مستمر اقدام به خمیازه کشیدن بی دلیل کند بدون آنکه علائم خواب آلودگی را داشته باشد، این امر می‌تواند یکی از علائم مهم پیش از بروز سکته قلبی باشد.
کیهان نوشت: در بعضی از رسانه‌ها - در تحلیل‌هایی که فارغ از اغراق هم نبود - توافق عربستان در پکن به‌عنوان علامتی از واگرایی میان ریاض و واشنگتن ارزیابی شد. نطفه این توافق هم در سفر شی‌جین‌پینگ در ریاض بسته شد. رئیس‌جمهور چین در آن سفر توانست لحن عربستان و دولت‌های همراه آن در شورای همکاری خلیج‌فارس را نسبت به ایران پایین بیاورد.
برای بسیاری از افراد، بیماری کبد چرب هیچ علامتی ایجاد نمی کند. آنها حتی ممکن است از داشتن آن آگاه نباشند. اما برای برخی دیگر، می تواند باعث ضعف، خستگی و درد شکم شود و کیفیت زندگی را کاهش دهد که متاسفانه هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.
سرگیجه برای افراد بسیاری علامتی نه چندان جدی است، اما این شرایط می‌تواند به تجربه یک حمله قلبی اشاره داشته باشد. در همان مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ در کانادا انجام شد و در نشریه JAMA منتشر شد، تقریبا ۲۴ درصد بیماران مرد و ۲۷ درصد بیماران زن سرگیجه را به عنوان یکی از علائم مرتبط با حمله قلبی گزارش کردند.
غیبت یک ستاره پرسپولیس در ترکیب، مهمترین نقطه ابهام سرخپوشان برای دیدار با صنعت نفت آبادان است.
بسیاری از افراد مبتلا به مری بارت، که احتمال ابتلاء به سرطان مری را نیز افزایش می‌دهد، هیچ علامتی ندارند. برای افراد مبتلا به مری بارت مهم است که به طور منظم برای بررسی سلول‌های سرطانی، معاینه منظم داشته باشند.
تراکتور بهترین بازیکن خود را در دیدار حساس مقابل گل‌گهر در اختیار نخواهد داشت.
هکر‌ها در حال به کار گیری روش‌های جدید حمله هستند که از نظر کارشناسان به طور فزاینده‌ای پیچیده است. در چنین وضعیتی ما همچنان بیشتر اطلاعات خصوصی و اطلاعاتی درباره پول و حساب‌های خود را در فضای آنلاین نگه می‌داریم؛ بنابراین یک حمله هکری در سال ۲۰۲۳ می‌تواند واقعا ویرانگر باشد.
نظرات در مورد این اقدام عاقد متفاوت است، به طوری که برخی این اقدام عاقد را تحسین کرده و می‌گویند عقد ازدواج به هر زبان یا علامتی که بر پذیرش آن دلالت کند انجام می‌گیرد، در حالی که بعضی عقد این چنینی را جایز نمی‌دانند.
گستردگی علائم، از ویژگی‌های خاص بیماری رفلاکس است. علامت معمول و رایج رفلاکس، احساس سوزش و گرمی در پشت جناغ سینه فرد است، که گاهی به فک، گوش‌ها و شانه‌ها نیز تیر می‌کشد، علامت بعدی این است که خود مواد غذایی یا ترشحات معده، به داخل مری و حتی دهان وارد می‌شوند.
دکتر آمیتیس رمضانی، متخصص عفونی، گفت: در هنگام ابتلا به بیماری‌های ویروسی، مانند انواع سرماخوردگی ها، سیر بیماری باید بطور طبیعی، طی شود. درمان سرماخوردگی ها، معمولاً علامتی است و استفاده از مسکن، مایعات فراوان، آنتی هیستامین و استراحت، تنها توصیه پزشک است و مصرف آنتی بیوتیک‌ها غیر ضروری است و نه تنها کمک به درمان نمی‌کند بلکه مشکلاتی را اضافه می‌کند.
علیرضا بیرانوند ممکن است سومین غایب پرسپولیس در دیدار مقابل تراکتور باشد.
این استاد دانشگاه گفت: ما با پدیده ای مواجه هستیم که حتی در خانواده ساختار اقتدار شکسته شده و نسل جدید نمی خواهد به قاعده دیرین تن بدهد؛ نوعی گسست های از پیوست های سنتی را دنبال می کنند تا به پیوست های جدید برسد. ... نامیدی روانی که حل نشدن مسئله تحریم به ذهن ها متبادر کرد بسیار حائز اهمیت بود. حل نشدن برجام علامتی شد برای اینکه امیدی به آینده برای بهبود اقتصاد نخواهد بود... می ترسم و نگرانم که با فروکش کردن مسأله، سیاست های غلط هم فراموشی شود تا خدای نکرده اتفاق دیگر و باز هم تکرار اتفاقات پیشین! اگر می خواهم بدانم راه حل چیست، واقعا این را دستاویز گفت و گوی اجتماعی قرار بدهیم.
نیکولا گربیچ، سرمربی لهستان، اولین مصاحبه خود بعد از دیدار فینال قهرمانی جهان را با ورزش سه انجام داده است.
احمد مهری، اپیدمیولوژیست می‌گوید: «در یک مطالعه جهانی، تصویر بالینی بیماران کووید نشان داد که حدود ۴۰ درصد از مبتلایان با وجود مثبت‌شدن تست‌شان، ناقل یا حامل ویروس هستند، اما هیچ علامتی ندارند. در برخی افراد این عدد به ۵۰ تا ۵۷درصد هم می‌رسد؛ یعنی از هر ۲ مبتلا یک نفر علائم ندارد، اما ناقل ویروس هستند.»
طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده سالانه حدود ۸۰۵۰۰۰ نفر دچار حمله قلبی می‌شوند که هر ۴۰ ثانیه یک مورد آن رخ می‌دهد. این سازمان بیان می‌کند که از هر پنج نفر یک نفر نمی‌داند که دچار حمله قلبی شده است.
دکتر امره دمیرالپ، محقق ارشد می‌گوید: بهبود زندگی بدون دانستن اینکه آیا از جنبه‌ای از آن غمگین یا عصبانی هستید، دشوار است. به‌ عنوان مثال تصور کنید دستگاه نشان‌دهنده سطح بنزین خودروی شما کار نکند؛ دانستن اینکه چه زمانی باید برای پر کردن منبع ذخیره بنزین متوقف شوید، چالش برانگیز خواهد بود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: علامت استاندارد نشان مقدسی برای هر ایرانی است و موجب اعتماد و ایمنی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ