نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: وزارت صمت وزارتخانه‌ای عریض و طویل است و اداره آن کار یک نفر نیست چرا که چالش‌های مختلفی با این وزارتخانه داشته‌ایم که هنوز ادامه دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی دولت با اشاره به معرفی دومین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت، گفت: عباس علی آبادی چهره شناخته شده در حوزه صنعت برای این وزارت خانه به مجلس پیشنهاد شد.
سخنگوی دولت با اشاره به معرفی دومین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت، گفت: عباس علی آبادی چهره شناخته شده در حوزه صنعت برای این وزارت خانه به مجلس پیشنهاد شد.
10اردیبهشت ماه بود که استیضاح فاطمی امین وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با 162 رای موافق در مقابل 102 رای مخالف در صحن علنی مجلس رای آورد و نمایندگان به ادامه کار وی در وزارت صمت اعتماد نکردند.
10اردیبهشت ماه بود که استیضاح فاطمی امین وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با 162 رای موافق در مقابل 102 رای مخالف در صحن علنی مجلس رای آورد و نمایندگان به ادامه کار وی در وزارت صمت اعتماد نکردند.
سرپرست وزارت صمت گفت: با همکاری موثر بانک مرکزی، تامین ارز صنایع به‌ویژه صنایع خودرو بدون هیچ وقفه‌ای ادامه دارد، ضمن این که واردات خودرو با رفع موانع عملیاتی شده و ترخیص این خودروها تسریع شده است.
سرپرست وزارت صمت گفت:با همکاری مؤثر بانک مرکزی، تأمین ارز صنایع به‌ویژه صنایع خودرو بدون هیچ وقفه‌ای ادامه دارد،ضمن اینکه واردات خودرو با رفع موانع عملیاتی و ترخیص این خودروها تسریع شده است.
در مدت ۲۰ ماه فعالیت فاطمی امین در وزارت صمت شاهد اقدامات مثبت وی در این وزارت خانه هستیم که به نظر می رسد ادامه و تکمیل این اقدامات می تواند شرایط اقتصادی کشور متحول کند.
در مدت ۲۰ ماه فعالیت فاطمی امین در وزارت صمت شاهد اقدامات مثبت وی در این وزارت خانه هستیم که به نظر می رسد ادامه و تکمیل این اقدامات می تواند شرایط اقتصادی کشور متحول کند.
سرپرست وزارت صمت با اشاره به ورود جدی این وزارتخانه و ادارات کل استانی آن به مباحث در ثبت سفارش‌ها و تقاضای واردات، گفت: فرآیند تامین مواد اولیه پتروشیمی و فولاد را مدیریت و شفاف می‌کنیم.
بهروز نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: موافقین استیضاح اصرار دارند که اتفاقات خوبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت نیفتاده و ادامه حضور فاطمی امین در وزارت صمت به نفع کشور و دولت نیست. به نظر من، مستندات خیلی قوی‌تری باید ارائه می‌شد و موافقین استیضاح باید با اعداد و ارقام قوی‌تری مطالب خود را بیان می‌کردند. رئیس جمهور گفت آمدم تا به استیضاح نمایندگان احترام بگذارم. حضور و صحبت‌های رئیس جمهور قطعا اثرات مثبتی خواهد داشت.
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: روند عرضه در سامانه یکپارچه فروش خودرو ادامه خواهد داشت و در مراحل آینده فروش، شاهد عرضه محصولات جدیدی مانند ری را و ... خواهیم بود.
سیاه‌کلی با اشاره به بزرگ بودن وزارت صمت، گفت: وزارت صمت از تجمیع چند وزارتخانه ایجاد شده است از این‌رو یک فرد توانمند باید آن را اداره کند؛ به نظر می‌رسد می‌رسد دولت می‌خواهد با کوچک کردن وزارت صمت و ایجاد سازمان بازرگانی صندلی وزارت را برای فاطمی امین حفظ کند این در حالیست که قبض و بسط وزارتخانه‌ها نباید با هدف نگه داشتن افراد تعریف شود.
بررسی ها نشان می دهد اصرار شورای رقابت بر لغو عرضه خودرو در بورس با چراغ سبز وزارت صمت انجام شده است و اگر این دعوا ادامه دار باشد کار به دیوان عدالت اداری خواهد رسید.
عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه وزارت صمت مکلف به اعلام برنامه زمانبندی عرضه همه خودروها شد، گفت: قرار بر این است تا عرضه خودرو در بورس کالا ادامه یابد؛ همچنین امکان دارد موضوع عرضه دائم و کامل خودرو در بورس کالا در شورای سران قوا مورد بحث قرار گیرد.
رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس ضمن تشریح شرایط و زمان عرضه ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودروی وارداتی در بورس کالا عنوان کرد: قیمت پایه زمانی که عرضه خودروها توسط عرضه‌کننده اعلام شود، مشخص و منتشر خواهد شد. همچنان هر کد ملی قادر به درخواست سفارش یک خودرو است و محدودیت سابقه خرید از سال ۱۳۹۸ که توسط وزارت صمت اعلام شد نیز به قوت خود باقی است.
وزارت صمت ضمن اشاره به رشد ۶ درصدی تولید سیمان در ۹ ماهه ۱۴۰۱ اعلام کرد که حاشیه سازان به‌ دنبال افزایش قیمت‌ها در بورس کالا هستند.
رئیس جمهور در ادامه فرآیند نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی و در نهمین گام، صبح روز دوشنبه در وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) حضور یافت تا در جمع وزیر و مسئولان این وزارت‌خانه ضمن استماع گزارش عملکرد این مجموعه، رهنمودهایی برای ارتقای کیفی و کمی عملکرد این وزارتخانه ارایه کند.
رئیس پلیس راهور با اشاره به عملیاتی نبودن پیشنهادات وزارت صمت برای اسقاط خودروها گفت: پلیس با هر دو پیشنهاد ارائه شده مخالف است.
قالیباف گفت: درباره آنچه که آقای سیاهکلی درباره تفکیک دو وزارتخانه اشاره کرد، باید بگویم که مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون و تعدادی از کارشناسان این موضوع را بررسی کردند و نهایتاً به جمع بندی تخصصی درباره تفکیک صمت به دو وزارت خانه نرسیدند.
رئیس کل دادگستری استان فارس از بازداشت مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم در راستای مبارزه قاطع با مفاسد اداری خبر داد.
وزیر صمت با اشاره به همکاری میان یک شرکت خودروسازی ایران خودرو و شرکت‌های وابسته مجموعه وزارت دفاع، گفت: با این همکاری شاهد یک جهش و موفقیت در صنعت خودرو هستیم.
بعد از برگزاری مجمع صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم در ۲۰ بهمن ماه سال جاری قرار بود سود این صندوق به حساب سهامداران تا ۳۰ بهمن ماه واریز شود، اما هنوز تعدادی از سهامداران سود آن را دریافت نکرده اند. سود پالایشی یکم چرا برای برخی واریز نشد؟ این سود کجاست؟
امروز جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ اطلاعیه‌های زیادی بر روی سایت کدال قرار گرفت که در این مطلب به بررسی مهمترین اطلاعیه‌ها خواهیم پرداخت.
لطف اله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هدف ما از استیضاح وزیر صمت، سیاسی نبود، گفت: دولت پیام مجلس مبنی بر اینکه اداره این وزارتخانه با وزیر کنونی امکان‌پذیر نیست را دریافت کرد. به همین جهت باید هرچه سریعتر لایحه تشکیل وزارتخانه های جدید را به مجلس ارائه و دو وزیر جدید را برای گرفتن رأی اعتماد معرفی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ