عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه وزارت صمت مکلف به اعلام برنامه زمانبندی عرضه همه خودروها شد، گفت: قرار بر این است تا عرضه خودرو در بورس کالا ادامه یابد؛ همچنین امکان دارد موضوع عرضه دائم و کامل خودرو در بورس کالا در شورای سران قوا مورد بحث قرار گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فاطمی امین وزیر صمت در دفاعیه خود در جلسه استیضاح مجلس: دیروز اولین سری از خودرو‌ها از گمرک ترخیص شد و تا الان ۱۰۰ هزار خودرو ثبت سفارش شده است. /یکی از کار‌ها برای ثبات بازار خودرو عرضه خودرو در بورس بود. /در سال گذشته هفت میلیون خودرو شماره گذاری شده است. /با عرضه خودرو در بورس کالا قیمت کاهش پیدا کرد و اگر ادامه پیدا میکرد مرجعی برای قیمت گذاری خودرو‌های کار کرده بود که این ابزار را از ما گرفتند. /وضعیت فعلی بازار خودرو مقصران پنهانی دارد که ضربه‌ها را زدند و قایم شدند.
بررسی صورت‌های مالی دو شرکت خودروساز نشان می‌دهد عرضه خودرو در بورس کالا موجب شد تا ایرانخودرو به سود دهی برسد و زیان شرکت سایپا نیز کاسته شود.
امروز مطالبی همچون جدیدترین قیمت‌ها از بازار خودرو، نرخ دلار در اولین روز هفته چقدر شد؟، صندوقی که به بازدهی ۱۰۰۰ درصدی رسید، کدام نماد‌ها این هفته مجمع برگزار می‌کنند؟، تعلیق این سه نماد تا اردیبهشت ماه! | این شرکت دارویی افشا خورد!، رقیب تسلا از عربستان می‌آید، تحلیل چهار نماد بورسی | سهامداران فجهان، فسپا، پارسان و کفرا بخوانند!؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
امروز مطالبی همچون خودروی ۷۰۰ میلیونی بازار کدام است؟، این خانواده‌ها ۲ میلیون تومان سهام می‌گیرند، نرخ دلار مرکز مبادله بالا رفت، پیش بینی بورس فردا | اصلاح شاخص کل تا کجا ادامه دارد؟، تحلیل گران برای طلا و بیت کوین چه قیمت‌هایی پیش بینی می‌کنند؟، خبر‌های مهم برای بورس فردا ۱۴ اسفند،  افزایش قیمت تایر بر کدام شرکت‌ها موثر است؟، نحوه معامله برای سرمایه‌گذاران خرد طلا در بورس چگونه است؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا براساس مصوبه شورای عالی بورس ادامه می‌یابد، گفت: طبق برآوردهای انجام شده به نظر می رسد بازار سهام در سال ۱۴۰۱ و در روزهای پایانی سال بازدهی معقول و منطقی را در اختیار سهامداران قرار دهد.
نمایندگان مجلس شرکت های خودروساز داخلی و عرضه کنندگان خودروهای خارجی را مکلف کردند تا شرایطی برای خودروهای عرضه شده در بورس تعیین کنند که عملا خرید خودرو توسط واسطه غیرممکن باشد.
اگرچه شورای رقابت دستور توقف عرضه خودرو را صادر کرده بود اما در سکوت این شورا، دیروز برنامه عرضه خودرو در بورس تا پایان سال تعیین شد.
یکی از شرکت های خودروسازی تا پایان امسال، ۲۹ هزار و ۵۰۰ خودرو در بورس کالا عرضه می‌کند.
ایران خودرو در عرضه فردا سه شنبه ۲۵ بهمن ماه ۳ هزار دستگاه افزایش عرضه داد تا در مجموع فردا ۵ هزار دستگاه تارا دستی روی تابلوی معاملات رود.
ورود رسمی شورای رقابت به حوزه خودرو، رای شورای عالی بورس به تداوم عرضه خودرو، ابلاغ شرایط برگشت ارز صادراتی و استفاده از رمزارز در حوزه تجارت تا پایان سال از جمله اخبار مهم این هفته صمت بود.
مسلما یک روز سخن گفتن از قرعه کشی و افتتاح حساب وکالتی و روز دیگر تاکید بر عرضه خودرو در بورس کالا، مردمی که متقاضی واقعی خرید خودرو آن هم در هفته‌های پایانی سال هستند را بسیار نگران کرده و از تیم اقتصادی دولت انتظار تصمیم نهایی در این باره را دارند.
در هفته‌های اخیر، عرضه خودرو در بورس کالا و اعلام نظریات شورای رقابت در رسانه‌ها، باعث ایجاد فضای مبهم در خصوص آینده بازار خودرو و برنامه‌های خودروسازان شده است، تا جایی که رئیس سازمان بورس نیز تاکید داشته، صنعت خودرو حدود ۸ تا ۹ سال با معضل قیمت‌گذاری دستوری مواجه بوده است.
در هفته های اخیر، عرضه خودرو در بورس کالا و اعلام نظرات شورای رقابت در رسانه‌ها باعث ایجاد فضای مبهم در خصوص آینده بازار خودرو و برنامه های خودروسازان شده است. تا جاییکه رئیس سازمان بورس نیز تاکید داشته صنعت خودرو حدود ۸ الی ۹ سال با معضل قیمت‌گذاری دستوری مواجه بوده است.
سعید جمالی گفت: در پرتفوی سهام عدالت، سهام خودروسازان نیز وجود دارد. تا سال گذشته وضعیت گروه خودرویی تفاوت قابل توجهی با سایر گروه‌های بازار داشت و اکثر سهامداران چشم‌انداز مثبتی برای صنعت خودرو متصور نبودند. اما بعد از عرضه خودرو در بورس کالا و سودده شدن ایران خودرو در دوره ۹ ماهه، انتظار می‌رود خودروسازان نیز همانند سایر صنایع بورسی، به صنعتی سودآور تبدیل شود و ذینفعان خود را منتفع کنند. بخش قابل توجهی از جمعیت کشورمان، دارندگان سهام عدالت هستند و سودآور شدن صنعت خودرو به نفع سهامداران عدالت هم خواهد بود.
امروز در۶ نوبت عرضه خودرو در بورس کالا، ۲۶۰۰ دستگاه خودرو شامل T۵، لاماری و هایما به فروش رسیدکه متوسط قیمت‌ها نشان می‌دهدکه قیمت‌های کشف شده در بورس کالا پایین‌تر ازمتوسط قیمت بازار بودند.
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با بیان اینکه احتمالا فردا شورای عالی بورس نامه شورای رقابت را بررسی می کند، گفت: عرضه خودرو در بورس تا زمان تصمیم گیری شورای عالی بورس تداوم می یابد.
تفاوت فاحش قیمت خودرو کارخانه و بازار آزاد باعث شده است تا دولت برای خارج شدن از این مشکل جدی، محصولات خودرویی را در بورس کالا عرضه کند. اما سؤال مهم این است: «کاهش قیمت خودرو توسط بورس کالا چگونه امکان پذیر است؟» در این بررسی به طور کامل به این پرسش پاسخ می‌دهیم.
معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بورس (در بعضی خودروها مانند ۲۰۷ تا دوبرابر)، گفت: سازمان بازرسی این موضوع را خلاف قانون و نادیده گرفتن قیمت‌های تعیین شده همچنین خلاف منافع مصرف‌کننده می‌داند.
با توجه به اینکه محموله نخست خودروهای وارداتی تنها شامل ۲۲ دستگاه بود، سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده که طبق پیش بینی ها تا پایان هفته ۳ محموله دیگر نیز وارد کشور خواهد شد.
این هفته سه خودرو، لاماری، هایما و پژو۲۰۷ در بورس کالا عرضه می شود.
«با عرضه خودرو در بورس کالا قیمت به صورت واقعی و رقابتی و بر اساس میزان عرضه و تقاضا کشف خواهد شد که این موضوع برای مشتریان و هم برای خودروسازان مهم است، زیرا از یک سو، خریداران خودرو را در بورس کالا با قیمت کمتری نسبت به قیمتی که الان در بازار آزاد هست، می‌توانند بخرند و در سوی دیگر خودروسازان نیز محصولات خود را با قیمت بالاتری نسبت به قیمت‌گذاری دستوری به فروش خواهند رساند.»
این نخستین عرضه تارا و پژو ۲۰۷ اتوماتیک در بورس کالا خواهد بود.
امروز مطالبی همچون خبر مهم وزارت صمت برای بازار خودرو،  جزئیات فروش اوراق ارزی از فردا؛ هر شخص تا سقف ۴ هزار دلار، ده خبر مهم برای بورس فردا شنبه ۲۸ آبان ماه، ۱۳ پرسش مهم سهامداران پاسخ داده شد، با ترین های بورسی آشنا شوید!؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
وزیر اقتصاد در مراسم افتتاح عرضه خودرو در بورس کالا گفت: تالار املاک و مستغلات در ماه‌های آینده راه اندازی می شود تا زمینه را برای نوع دیگری از تعاملات اقتصادی ایجاد کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ