سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر قاپان در استان سیونیک ارمنستان عصر امروز (جمعه) توسط حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان افتتاح شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ریاست‌جمهوری و کمیته وزیران سیاست خارجی و امنیتی فنلاند امروز اعلام کردند که فعالیت سرکنسولگری روسیه در «تورکو» از روز اول اکتبر متوقف می‌شود.
وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین برنامه از سفر خود به کشور امارات با سفر به دبی، از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین برنامه از سفر خود به کشور امارات با سفر به دبی، از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در اطلاعیه‌ای از هموطنانی که قصد سفر به جمهوری‌آذربایجان دارند خواست که قبل از سفر و از طریق سامانه «آسان ویزا» اقدام به دریافت ویزای الکترونیکی کرده و یا جهت دریافت روادید در گذرنامه حضورا به نمایندگی های دیپلماتیک و سرکنسولگری های این کشور مراجعه کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفارت و سرکنسولگری کشورمان در ریاض و جده و نمایندگی دائم ایران نزد سازمان همکاری اسلامی طی روزهای سه شنبه ۱۶ خرداد و چهارشنبه17 خرداد بازگشایی خواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده قبل از عزیمت حجاج ایرانی فعالیت عملی خود را در جهت تسهیل امور حجاج بیت‌الله الحرام آغاز کرده و اکنون نمایندگی‌های مذکور با حضور مسئولان وزارت امور خارجه دو کشور رسما بازگشایی می‌شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفارت و سرکنسولگری کشورمان در ریاض و جده و نمایندگی دائم ایران نزد سازمان همکاری اسلامی طی روزهای سه شنبه ۱۶ خرداد و چهارشنبه17 خرداد بازگشایی خواهد شد.
روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با پیگیری سرکنسولگری ایران در بصره و سفارت کشورمان در عراق هفت نفر از زندانیان ایرانی در بصره آزاد شدند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در حال آماده سازی ایجاد سرکنسولگری و سفارتخانه در ایران و عربستان هستیم. همچنین یک هیئت تجاری عربستانی نیز به ایران سفر خواهد کرد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در حال آماده سازی ایجاد سرکنسولگری و سفارتخانه در ایران و عربستان هستیم. همچنین یک هیات تجاری عربستانی نیز به ایران سفر خواهد کرد.
در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان و همتای سعودی، ضمن تبریک عید سعید فطر، وزیر خارجه کشورمان دیدار اخیر وزرای خارجه ایران و عربستان و از جمله تبادل هیات‌های فنی ایران و عربستان را خوب ارزیابی کرد و افزود: همکارانم در وزارت امور خارجه و تیم اعزامی به ریاض و جده تلاش می‌کنند در موعد مقرر و قبل از ایام حج سفارتخانه و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عربستان بازگشایی شود.
علیرضا عنایتی مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امور خارجه گفت: در حال حاضر از سرگیری روابط اعلام شده و ما به دنبال آغاز فعالیت سفارت هستیم و امیدواریم در زمان پیش‌بینی شده یعنی تا قبل از ۱۹ اردیبهشت که سقف زمانی دو ماهی بود که مورد توجه قرار گرفته است بتوانیم سفارتخانه و سرکنسولگری ایران را بازگشایی کنیم.
هیأت فنی عربستان سعودی در ادامه سفر به جمهوری اسلامی ایران روز جمعه مورخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ برای بازدید از سرکنسولگری عربستان در مشهد مقدس و بررسی نحوه بازگشایی آن به مشهد سفر نمود.
هیأت ایرانی در دو گروه کاری در ریاض و جده اقدامات لازم را جهت راه اندازی سفارت و سرکنسولگری و نیز فعالیت نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی انجام خواهد داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: هیأت ایرانی در دو گروه کاری در ریاض و جده اقدامات لازم را جهت راه اندازی سفارت و سرکنسولگری و نیز فعالیت نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی انجام خواهد داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیأت ایرانی در دو گروه کاری در ریاض و جده اقدامات لازم را جهت راه اندازی سفارت و سرکنسولگری و نیز فعالیت نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی انجام خواهد داد.
سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فعالیت دیپلماتیک خود را تعلیق کرد .
سرکنسولگری جمهوری خلق چین در شهر بندرعباس افتتاح شد.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار معاون وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: افتتاح سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قاپان را گام عملی و مهم دو کشور برای افزایش مبادلات تجاری بود.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر قاپان ارمنستان امروز در دیدار با وزیر امور خارجه، گزارشی از اقدامات انجام شده برای افتتاح این سرکنسولگری در هفته‌های گذشته ارائه کرد.
پاشینیان همچنین با تایید مواضع منطقی کشورمان در گفتگوها برای بازگشت همه طرف ‌ها به برجام، افتتاح سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر قاپان را تبریک گفت و راه اندازی آن را نشانگر اراده دو کشور در توسعه روابط و همکاریهای دو جانبه خواند.
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قاپان ظهرامروز جمعه۲۹ مهر ماه توسط حسین امیرعبداللهیان و آرارات میرزویان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان رسما افتتاح شد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در جریان گفتگو با همتای ارمنستانی خود گفت: خرسندم که در این سفر شاهد بازگشایی سرکنسولگری ایران در قاپان خواهیم بود.
همایش معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی ایران با حضور فعالان بخش خصوصی توسط سرکنسولگری ایران در کراچی پاکستان در کراچی برگزار شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ